Nowa funkcjonalność Planera skuteczności kampanii
Spis treści:
Planując zmiany wydatków w kampaniach produktowych Google Ads bardzo trudno było choć w sposób przybliżony określić jak taka zmiana będzie rzutować na wyniki kampanii. W estymacjach często trzeba było opierać się na swoich doświadczeniach, znajomości branży oraz… kalkulatorze. Te czasy spokojnie możemy pożegnać i przywitać nowe erę opartą na solidnych danych.
9 września 2020 roku zespół Google ogłosił, że Planer skuteczności kampanii obsługuje również kampanie produktowe Jaki to będzie miało wpływ na pracę specjalistów? Czy ułatwi nam obsługę kampanii? Czy warto korzystać z tego narzędzia?
Zacznijmy najpierw od tego czym jest Planer skuteczności kampanii.
To narzędzie niezwykle pomocne przy planowaniu wydatków na reklamę w systemie Google Ads dla kampanii w sieci wyszukiwania. Dzięki niemu można w łatwy sposób sprawdzić jak planowane zmiany mogą wpłynąć na wyniki skuteczności kampanii oraz kluczowe dane.
Aby skorzystać z Planera musimy posiadać aktywne kampanie.
Dla kampanii w sieci wyszukiwania musimy spełnić następujące kryteria:
- kampania musi korzystać z jednej z następujących strategii ustalania stawek:
- CPC,
- eCPC,
- Maksymalizacja liczby kliknięć,
- Maksymalizacja liczby konwersji,
- ROAS,
- CPA;
- jest aktywna od co najmniej 72 godzin,
- uzyskała co najmniej 3 kliknięcia w ciągu ostatnich 7 dni,
- uzyskały co najmniej 1 konwersję w ciągu ostatnich 7 dni (pod warunkiem, że celem kampanii są konwersje).
Nie będziemy mogli skorzystać z Planera gdy:
- kampania została usunięta,
- ustawienia kampanii zostały zmienione aby spełniały wymagania, ale okres działania kampanii z nowymi ustawieniami jest mniejszy niż 10 dni,
- Kampania jest wersją roboczą,
- kampania jest eksperymentem*.
Jakie kryteria należy spełnić by móc korzystać z Planera skuteczności kampanii dla kampanii produktowych (inteligentnych oraz standardowych)?
Aby móc skorzystać z tego narzędzia, kampania produktowa musi spełnić następujące warunki:
- uzyskać przynajmniej 10 konwersji lub wartości konwersji w ciągu ostatnich 10 dni,
- wygenerować koszty na kwotę większą bądź równą 10$ w ciągu ostatnich 10 dni działającej kampanii,
- dla standardowej kampanii produktowej, w której korzystamy ze strategii Docelowy ROAS, w ciągu ostatnich 10 dni nie być ograniczona z powodu budżetu.
Identycznie jak w przypadku Kampanii w sieci wyszukiwania, nie będzie możliwe skorzystanie z Planera skuteczności kampanii dla kampanii produktowej gdy:
- kampania została usunięta,
- ustawienia kampanii zostały zmienione aby spełniały wymagania, ale okres działania kampanii z nowymi ustawieniami jest mniejszy niż 10 dni,
- Kampania jest wersją roboczą,
- kampania jest eksperymentem.*
Co zyskujemy dzięki nowej funkcjonalności?
Nowa funkcjonalność Planera skuteczności kampanii pozwoli specjalistom Google Ads na efektywniejsze przewidywanie wyników kampanii produktowej. Możemy szybko sprawdzić jak na kampanię wpłynie zmiana stawki za kliknięcie lub zwiększenie/zmniejszenie budżetu dziennego czy miesięcznego. Same wyniki możemy symulować dla miesiąca, a nawet kwartału do przodu.
Dodatkowo otrzymujemy również narzędzie, które pomoże nam sprawdzić skuteczność zaplanowanych zmian pod kątem sezonowości dla danej branży, dla której aktualnie prowadzimy kampanie produktowe.
Bardzo serdecznie polecamy to narzędzie każdemu specjaliście w codziennej pracy z kampaniami w sieci wyszukiwania oraz kampaniami produktowymi Google Ads.