preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Google dla Agencji 2013

Google dla Agencji 2013

Holizm, integracja i ekspansja działań marketingowych prowadzonych w Internecie. Tak w największym skrócie można określić dominującą tematykę, hasła tegorocznego spotkania pracowników Google z przedstawicielami Agencji, czyli firm reklamowych, branży SEM i IT.

Jak co roku Google zadbało o odpowiednią oprawę spotkania. Tym razem odbywało się ono w klimatycznym i interesującym miejscu, jakim bez wątpienia jest Pałac Zamoyskich przy ulicy Foksal w Warszawie. Prezentacje i wykłady miały miejsce w przestronnej szklanej auli przylegającej do wspomnianego budynku, w samym pałacu jak i ogrodzie można było skosztować poczęstunku lub też nawet zrelaksować się na hamaku słuchając granej przez DJ’a muzyki.

Wspomniane na początku sposoby działania, podejście do reklamy w Internecie, a nawet rewolucja w tej sferze, były obrazowane i przedstawiane przy pomocy konkretnych przypadków, historii opisujących efektywne, odważne i nowatorskie pomysły. Jak podkreślali gospodarze spotkania, pracownicy Google, coraz istotniejsze w świecie reklamy w Internecie będzie, czy nawet już jest, łączenie różnych kanałów, płaszczyzn oraz form oddziaływań na użytkowników sieci. Holistyczne podejście nie wyklucza jednak, w przypadku działań w różnych kanałach marketingu internetowego, opracowywania innych treści, komunikatów dla poszczególnych form reklamy czy też dostępnych urządzeń. Z jednej strony, przykładowo, strategia promowania marki musi być spójna, nawiązująca do ustalonych wytycznych, jednak w poszczególnych kanałach dystrybucji naszych treści należy starać się wykorzystać ich specyfikę i możliwości. Efekt końcowy powinien, przynajmniej w idealnym modelu, pokazywać, że wszystkie podejmowane działania (Adwords, portale społecznościowe, reklama video) zazębiają się i prowadzą do konkretnego, z góry ustalonego marketingowego czy też PR – owego celu.

Współczesne wyzwania, jakie stoją przed marketingowcami, prowadzącymi działania w Internecie, stają się coraz bardziej ambitne i złożone. Poza wspomnianym sposobem podejścia do nich, równie znacząca będzie metoda ich realizacji. Tutaj najbliżej sedna będzie próba „thinking outside the box”, czyli myślenie niestandardowe, wykraczające poza utarte schematy.

Interesujące i inspirujące na warszawskim spotkaniu były prezentacje ukazujące wykorzystanie wspomnianego wyżej podejścia i taktyki. Wielu ciekawych informacji można było się dowiedzieć słuchając wykładu mówiącego o tym, jak dobrze radzą sobie firmy izraelskie, które dzięki reklamie w internecie, wypromowały na całym świecie sporo swoich produktów, sprzedaż w sieci jest zaś istotnym czynnikiem eksportu produktów z tego niewielkiego państwa.

Google cały czas intensywnie edukuje, promuje i stara się zachęcać do wykorzystywania w większym stopniu reklamy wideo. Kilka wykładów poświęconych było dokonującym się w tym wycinku programu reklamowego Adwords zmianom i udoskonaleniom. Poza tym bez wątpienia wartościowe, choć może traktujące temat zbyt pobieżnie, były prezentacje dotyczące coraz bardziej rozbudowywanej analityki reklam wideo.

Zagadnienia odważnego i nieszablonowego podejścia do marketingu w Internecie były też łączone z możliwościami jakie daje nam płatna reklama wideo. Można było zapoznać się z kampaniami reklamowymi wykorzystującymi znany nie od dziś w marketingu model AIDA, przeniesiony na grunt działań w sieci lub też łączenie działań online i offline, w takim właśnie układzie. Intrygujące wideo na portalu YouTube może być przyczynkiem do kolejnych działań, wykorzystujących możliwości programu Adwords (remarketing, kampanie w sieci reklamowej), a w swym ostatnim kroku zapraszającym potencjalnego klienta do nabycia produktu czy usługi.

Spotkania branżowe organizowane pod szyldem Google dla Agencji, na pewno mogą być sporą inspiracją dla ich uczestników. Polski oddział tej korporacji zauważalnie zmienia formułę i charakter konferencji. Mają one „sprzedawać” nowe idee, nie tylko w sensie stricte produktowym, ale też nowych całościowych rozwiązań. Taka koncepcja wydaje się dobrym i interesującym kierunkiem.

1
Komentarz
Dodaj własny
  1. 1

    Internet to najlepsze miejsce do reklamy. Nic, więc dziwnego, że np. firmy z Izraela wypromowały dzięki temu wiele produktów w sieci.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.