preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Czy nazwa domeny ma wpływ na pozycję w Google? Wartość słowa kluczowego w nazwie domeny

Czy nazwa domeny ma wpływ na pozycję w Google? Wartość słowa kluczowego w nazwie domeny

Gdy kilka lat temu zaczynałem swoją przygodę z pozycjonowaniem, w branży specjalistów SEO panowało przekonanie, że zawartość słów kluczowych w nazwie domeny nie ma wpływu na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmu Google i rotacjami w wynikach wyszukiwania pogląd ten ulegał znaczącym zmianom.

Z mojego obecnego doświadczenia wynika, że jest to jeden z czynników, który pozytywnie wpływa na pozycję strony. Zawartość frazy kluczowej w adresie URL (czyli np. w nazwie domeny) ułatwiała proces pozycjonowania.

Z informacji przekazywanych przez Google i ich pracowników w ostatnim czasie można wywnioskować, że nazwa domeny będzie miała coraz mniejszy wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Zamiast kupować nazwę domeny zawierającą interesujące nas słowa kluczowe zdaniem Google lepiej skupić się na promowaniu własnego brand’u i tworzeniu wartościowej treści na swojej stronie.

Tydzień temu na Twitterze pracownika Google Matta Cutts’a pojawił się komunikat o nadchodzącej zmianie algorytmu, która obniży pozycję domen niskiej jakości na frazę kluczową zawartą w ich nazwie. Testy przeprowadzone przez specjalistów SEO zza oceanu wykazały, że zmiana jest już aktywna w anglojęzycznej wersji wyszukiwarki Google.

Prawdopodobnie zmiana ta nie jest jeszcze zaimplementowana w polskojęzycznej wersji wyszukiwarki. Ja osobiście nie odnotowałem większych rotacji w pozycjach domen zawierających słowa kluczowe, zarówno w Google.com jak i w Google.pl.

Trend w którym podąża wyszukiwarka Google wydaje się jasny – chce promować w swoich wynikach wyszukiwania znane brand’y i strony „wysokiej jakości”. Dlatego przy wyborze domeny skupiałbym się raczej na tym by była ona łatwa do zapamiętania dla użytkowników, aby jej nazwa „wpadała w ucho” i promowała markę firmy czy serwisu.

Foto: kacperos.pl

4
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Mam wrażenie , że Gugiel ostatnio wręcz karze za słowo kluczowe w nazwie domeny…

  2. 2

    Spotkałam się nawet z opinią, że okres na jaki domena została wykupiona również ma znaczenie dla pozycjonowania tej witryny. Oczywiście, nie daje do jakiś kolosalnych rezultatów, ale jest składową wielu innych czynników.

  3. 3

    Słowo kluczowe w domenie ma nadal spore znaczenie w pozycjonowaniu, choć nie jest to kluczowy czynnik.

  4. 4

    Tak, ale stosując słowo kluczowe w domenie obecnie zwiększamy ryzyko filtra.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj