Cyber Monday i inne okazje na zwiększenie sprzedaży

Wielkimi krokami zbliża się jeden z najgorętszych okresów w branży e-commerce. Koniec listopada to czas, w jakim można podnieść wyniki sprzedażowe sklepu internetowego, gdyż wśród klientów popularne stają się hasła: Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy.
Black Friday – zakupy czas zacząć!
To pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia obchodzonym w Stanach Zjednoczonych. To dzień największych wyprzedaży w amerykańskich sklepach stacjonarnych. W Polsce powoli staje się on również popularny i coraz więcej sklepów w tym czasie ogłasza promocje. Ale jak promocje w sklepach stacjonarnych mają pomóc w podniesieniu sprzedaży w sklepie internetowym? Na amerykańskim rynku aż 47% klientów dokonało zakupów przez internet, omijając kolejki w sklepach stacjonarnych (dane National Retail Federation). Dlatego część sklepów z branży e-commerce wprowadziła produkty w obniżonych cenach już w Czarny Piątek, nie czekając do kolejnego święta wielkich zakupów, czyli Cyber Monday.
Cyber Monday – znaczny wzrost sprzedaży w sieci
Poniedziałek następujący po Black Friday to dzień „zarezerwowany” tylko dla sklepów działających w sieci. Zdecydowanie więcej z nich przygotowuje wtedy oferty specjalne dla klientów. Część z nich łączy też te dwa promocyjne dni, dając swoim klientom szansę na okazyjny zakup produktów przez cały okres między Black Friday a Cyber Monday. Jak widać, panuje tu pewna dowolność i to od nas zależy, jak podejdziemy do tych okazji na zwiększenie sprzedaży.
Dzień Darmowej Dostawy
To odpowiedź polskiego rynku e-commerce na amerykańskie święta zakupów. Tutaj data nie jest stała i w tym roku przypada na 29 listopada (wtorek), czyli zaraz po Cyber Monday. W akcji uczestniczy kilka tysięcy sklepów w całej Polsce. Aby wziąć udział w dniu darmowej dostawy, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie organizatora (https://www.dziendarmowejdostawy.pl/shops/new). Jednym z zastrzeżeń przy dniu darmowej dostawy jest to, że minimalna kwota zamówienia musi wynosić 20 zł. Dzień bezpłatnej wysyłki jest na pewno doskonałą szansą na zakupy online dla klientów, którzy do tej pory unikali zakupów w sieci lub rezygnowali z nich ze względu na dodatkowe koszty.
Wymienione akcje promocyjne warto połączyć z kampanią remarketingową. Przypomni ona klientom o kolejnej, doskonałej okazji do zakupów w sklepie online.
Black Friday, Cyber Monday oraz Dzień Darmowej Dostawy oznaczają dla sklepów zwiększenie sprzedaży, podniesienie zysków. Z kolei dla klientów to zakup produktów w atrakcyjnych, niższych cenach. Właściciele sklepów online muszą pamiętać jednak o tym, że duża część ich klientów to użytkownicy „mobilni”, dokonujący zakupów m.in. za pośrednictwem telefonów komórkowych. Jeśli jeszcze nie dostosowali oferty do tej licznej grupy, warto zaznajomić się z hasłem „responsywność” strony.
Niech obraz z wynikami wyszukiwania frazy „dzień darmowej dostawy” przemówi za mnie i skłoni właścicieli sklepów online do szybkiego działania.