Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku? Facebook to aktualnie najważniejsze medium społecznościowe, a zarazem coraz większa platforma reklamowa (przypomnijmy, że w drugim kwartale 2017 firma Zuckerberga po raz pierwszy zarobiła więcej niż Google). Korzystając z serwisu – zwłaszcza w drugim ze wspomnianych aspektów – warto pamiętać o zaleceniach dotyczących rozmiarów zamieszczanych grafik. Jeśli chcemy, aby tworzone przez nas reklamy dobrze prezentowały się wizualnie, a obrazy nie były w [...]
Blog
Można zauważyć, że Google od pewnego czasu skupia się na urządzeniach mobilnych. Kilka dni temu z wyszukiwarki zniknęło dynamiczne prezentowanie wyników, a nie długo później w sieci pojawiły się informacje o kolejnych zmianach. Tym razem Google zajęło się menu głównym, wyświetlanym na urządzeniach mobilnych. Po wejściu na stronę google.com na urządzeniu mobilnym nie zobaczymy już przycisku w kształcie kwadratu, składającego się [...]
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z opiniami, iż tworzenie stron internetowych w oparciu o JavaScript jest niekorzystne dla procesu pozycjonowania. Jak to zwykle bywa, "diabeł tkwi w szczegółach". Dobrze skonstruowana strona www nie powinna sprawiać problemów robotom Google. Podstawowe pojęcia, które warto poznać. JavaScript - Skryptowy język programowania, zapewniający większe możliwości interakcji z użytkownikiem niż HTML. W odróżnieniu od języka HTML (wysyłanego [...]
Google Moja Firma to znane narzędzie pozwalające na reklamowanie swojej firmy w wyszukiwarce. Dzięki niemu w łatwy i przejrzysty sposób możemy zaprezentować swoją ofertę oraz najważniejsze informacje o własnej działalności. Teraz otrzymaliśmy możliwość informowania klientów bezpośrednio z poziomu wizytówki . W Google Moja Firma pojawiły się wpisy. Wpisy w Google Moja Firma - na co pozwalają? Niedawno Google wprowadził nową funkcjonalność, która pozwala publikować wpisy na naszej wizytówce. Krótkie notki do 300 znaków, zostaną wyświetlone [...]
Przykuwająca uwagę zawartość jest kluczowa w utrzymywaniu zainteresowania użytkownika w mediach społecznościowych. W tym pomoże atrakcyjna oprawa i wyróżniające elementy graficzne. Developerzy Facebooka wciąż szukają nowych sposobów, aby ułatwić tworzenie coraz bardziej angażujących i atrakcyjnych profili. Kolejnym krokiem na tej drodze jest wideo w tle. Czy każdy może dodać wideo w tle? Jak większość nowych funkcjonalności na Facebook, ta również nie została od razu oddana do masowego użytku, a jest stopniowo udostępniania kolejnym użytkownikom. Jak sprawdzić [...]
Z silnika najpopularniejszej przeglądarki zniknęła funkcja Google Instant. Zmiana jest podyktowana popularnością urządzeń mobilnych, na których GI nie była użyteczna. Historia Google Instant Metoda dynamicznego prezentowania wyników w trakcie wpisywania słów w wyszukiwarkę, czyli właśnie Google Instant, została szerokiemu gronu użytkowników oddana w 2010. Jej wprowadzenie było przez pracowników Google określane mianem “gruntownej zmiany w wyszukiwaniu”. Z czasem okazało się jednak, [...]
Prowadzenie działalności na rynku globalnym łączy się z koniecznością zadbania o efektywną komunikację z klientami na całym świecie. Firmowa strona internetowa stanowi dobrą wizytówkę, która pomaga odwiedzającym zapoznać się z oferowanym przez nas produktem, bądź usługą. Istotnym jest zatem przystosowanie jej do potencjalnego użytkownika, umożliwiając spersonalizowanie witryny dla jego wygody. Największym wyzwaniem w dziedzinie personalizacji jest przezwyciężenie bariery językowej – kwestii, z którą boryka się wiele międzynarodowych [...]
Google udostępniło nowe narzędzie w panelu zarządzającego wizytówką Moja Firma, czyli kreator własnej strony internetowej. Pozwala na utworzenie prostej pojedynczej strony w kilka minut. To idealne rozwiązanie dla lokalnej firmy z wcześniej utworzoną wizytówką Google. Należy podkreślić, że wykonanie strony jest całkowicie bezpłatne. [caption id="attachment_6955" align="aligncenter" width="670"] [...]
Projektowanie nowej wersji strony czasami trwa bardzo długo. Jest podzielone na różne etapy, od zbierania wymagań, kodowania, grafiki po uzupełnianie stron treścią. Tak przygotowana witryna często zastępuje obecną stronę klienta. Od wiedzy project managerów i developerów zależy to, czy nowa strona nie popsuje procesu pozycjonowania oraz efektów wypracowanych na przestrzeni lat pracy nad stroną. Poniżej przedstawiam kilka zasad [...]
Wysokie pozycje w wynikach naturalnych to nie wszystko, liczy się także klikalność (ang. CTR). Oczywiście nic nie przebije pozycji TOP1, jednak gdy nasza witryna pojawia się trochę niżej w wynikach wyszukiwania warto pomyśleć o zwiększeniu klikalności z wyników wyszukiwania. W ekstremalnych przypadkach może się okazać, że ilość wejść na naszą witrynę będzie większa niż na tą domenę, która znajduje się wyżej w SERP’ach. Sposoby na zwiększenie CTR z wyników [...]
Zadajesz sobie pytanie, która formę reklamy w Internecie wybrać? Zastanawiasz się pomiędzy wyborem usługi pozycjonowania stron internetowych a kampanią reklamową Google AdWords? Pytanie, które często zadają Klienci, brzmi: "Co jest lepsze, pozycjonowanie czy AdWords?". Nie ma prostej, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Tak naprawdę bardzo dużo zależy od aktualnej sytuacji, w której znajduje się [...]
Dlaczego Pinterest? Według Alexa.com, serwis społecznościowy Pinterest zajmuje 14. miejsce w USA i 33. miejsce na świecie pod względem liczby aktywnych użytkowników. A liczby te stale rosną. Kilka faktów o serwisie Pinterest: 85% użytkowników to kobiety; 45% użytkowników pochodzi z USA; 42% osób w związku małżeńskim korzysta z tej sieci; 18% użytkowników portalu posiadają dochód ponad 75 000 $ rocznie. [...]