preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Blog

Certyfikat Google Partners – jak go zdobyć?

Certyfikat Google Partners – jak go zdobyć?

Akredytacja udzielana przez amerykańskiego giganta Google, jaką jest certyfikat Google Partners, kierowana jest do agencji e-marketingu, które spełniają wymagania jakościowe Google w zakresie AdWords. Logo Google Partners to potwierdzenie najwyższej jakości usług, posiadania szczegółowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia tego typu kampanii. Dodatkowymi wymaganiami pozwalającymi zakwalifikować się do programu Google Partners jest spełnienie warunków dotyczących wysokości wydatków na kampanie, stały wzrost przychodów (w tym również [...]

Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO?

Współczesny Internet w dużej mierze opiera się na różnego typu tekstach, które przekazują treści o funkcji informacyjnej, rozrywkowej czy reklamowej. Spotykamy je niemalże na każdym kroku, szczególnie na podstawie wyników wyszukiwania Google. Idąc tym tropem, możemy rozróżnić trzy rodzaje tekstów, jakie obecne są w zasobach Internetu.  Dzieli się je na: Teksty niezależne, które tworzone są najczęściej przez samodzielne portale, np. serwisy informacyjne. Skupiają się przede wszystkim na przekazaniu wartościowych treści, bez zwracania uwagi [...]

Aktualizacja wskazówek Google dotyczących jakości stron
,

Aktualizacja wskazówek Google dotyczących jakości stron

Kilka dni temu Google zaktualizowało swój dokument zawierający wskazówki jakościowe dla raterów, pomocne w trakcie ręcznej oceny strony pod kątem jakościowym. Zmiany dotyczą wyników w innych językach niż angielski. Ostatnia aktualizacja tego dokumentu miała miejsce w marcu i dotyczyła kwestii związanych z treścią serwisu. Obecne poprawki wpływają na wyniki wyszukiwania dla stron w językach innych niż angielski. Zdaniem Jennifer Slegg, która jako pierwsza odkryła zmianę w dokumencie, zasadniczą zmianą są nowe wytyczne dotyczące stron [...]

Czy rozmiar pliku CSS wpływa na pozycje w Google?
,

Czy rozmiar pliku CSS wpływa na pozycje w Google?

Rozmiar pliku CSS nie ma negatywnego wpływu na widoczność strony w rankingu - zgodnie z zapewnieniami Johna Muellera, jednego z rzeczników wyszukiwarki Google, który odniósł się do tematu na Twitterze. "Rozmiar pliku CSS nie jest zazwyczaj problemem (jeśli nie jest liczony w dziesiątkach MB)" https://twitter.com/JohnMu/status/894639539964325888 Oczywiście to  - jeśli wierzyć słowom Muellera - co nie jest problemem dla Google, może być problemem dla użytkowników. Im większy plik CSS, tym dłuższy czas ładowania strony, a dane odnośnie zachowań [...]

Zgłaszanie nieodpowiednich zdjęć w Google Maps
,

Zgłaszanie nieodpowiednich zdjęć w Google Maps

W Mapach Google zaszły zmiany. Nie jest to co prawda duża aktualizacja, jednak pokazuje, że gigant ciągle rozwija swoje produkty. Tym razem chodzi o zgłaszanie zdjęć, które wyświetlane są w wizytówce firmy. Jeżeli uważamy, że fotografia jest nieodpowiednia, mamy możliwość powiadomienia o tym Google. Dotychczas przesyłając informację, wybieraliśmy jedną z sześciu opcji, które określały, w jaki sposób zdjęcie łamie zasady wyszukiwarki. Od niedawna wybór rozszerzono o kilka kolejnych kategorii. Teraz możemy wybrać spośród: Treść nie [...]

15 czynników na stronie, które możesz zepsuć, robiąc SEO
,

15 czynników na stronie, które możesz zepsuć, robiąc SEO

Optymalizacja strony dla wyszukiwarki to proces, który następuje po analizie strony pod względem zgodności z wytycznymi Google dla webmasterów. Optymalizacja wpływa na poprawę wielu czynników na stronie istotnych z perspektywy SEO. W trakcie optymalizacji zdarzają się błędy. Część z nich może być spowodowana niedokładną analizą, jednak po części są niejako wbudowane w skrypt – występują w domyślnej instancji sklepu czy platformy blogowej. Poniżej przedstawiamy główne problemy związane z optymalizacją pod SEO. [...]

Hotel Ads – narzędzie reklamowe Google dla hoteli

Hotel Ads – narzędzie reklamowe Google dla hoteli

Pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania jest coraz mniej widoczna. Zaczęło się od przeniesienia reklam AdWords z bocznej belki tuż nad organiczne wyniki. Kolejnym ciosem dla stron w TOP 10 było zwiększenie liczby wyświetlanych reklam, przez co naturalne wyniki znalazły się jeszcze niżej na pierwszej stronie. Następne posunięcia Google były bardziej dyskretne, ale mimo to sukcesywnie zwiększały widoczność reklam AdWords kosztem organicznych wyników wyszukiwania. W SERP-ach ponownie zaszły zmiany. Tym razem dotyczą one branży hotelarskiej, a dokładniej [...]

Jak prowadzić bloga firmowego?
,

Jak prowadzić bloga firmowego?

W świecie zdominowanym przez social media, prowadzenie bloga firmowego może nastręczać sporo trudności. Jesteśmy przyzwyczajeni bowiem do krótkich, często zabawnych wpisów na facebook’u, twitterze i innych mediach społecznościowych. Po co mi blog firmowy? Komunikacja Mimo, że ciągle nie jest to najpopularniejsza forma komunikacji z klientem, merytoryczny blog firmowy to doskonałe narzędzie marketingowe, które odpowiednio zaplanowane, wzmocni więź klienta z firmą. Konsumenci coraz częściej poszukują dodatkowych informacji [...]

Szybsza edycja danych w Google Moja Firma
,

Szybsza edycja danych w Google Moja Firma

W czerwcu Google rozpoczęło testy nowej funkcjonalności przeznaczonej dla administratorów zweryfikowanych kont usługi Google Moja Firma (Google My Business). Zmiana polegała na umożliwieniu edycji niektórych informacji o firmie z poziomu wyników wyszukiwania. [caption id="attachment_7433" align="aligncenter" width="800"] Edycja danych w Google Moja Firma z poziomu wyników organicznych[/caption] W [...]

Wymiary grafik na Facebooku (2017)

Wymiary grafik na Facebooku (2017)

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku? Facebook to aktualnie najważniejsze medium społecznościowe, a zarazem coraz większa platforma reklamowa (przypomnijmy, że w drugim kwartale 2017 firma Zuckerberga po raz pierwszy zarobiła więcej niż Google). Korzystając z serwisu – zwłaszcza w drugim ze wspomnianych aspektów – warto pamiętać o zaleceniach dotyczących rozmiarów zamieszczanych grafik. Jeśli chcemy, aby tworzone przez nas reklamy dobrze prezentowały się wizualnie, a obrazy nie były w [...]

Nowe menu Google dla urządzeń mobilnych
,

Nowe menu Google dla urządzeń mobilnych

Można zauważyć, że Google od pewnego czasu skupia się na urządzeniach mobilnych. Kilka dni temu z wyszukiwarki zniknęło dynamiczne prezentowanie wyników, a nie długo później w sieci pojawiły się informacje o kolejnych zmianach. Tym razem Google zajęło się menu głównym, wyświetlanym na urządzeniach mobilnych. Po wejściu na stronę google.com na urządzeniu mobilnym nie zobaczymy już przycisku w kształcie kwadratu, składającego się [...]

Pozycjonowanie stron opartych o JavaScript

Pozycjonowanie stron opartych o JavaScript

W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z opiniami, iż tworzenie stron internetowych w oparciu o JavaScript jest niekorzystne dla procesu pozycjonowania. Jak to zwykle bywa, "diabeł tkwi w szczegółach". Dobrze skonstruowana strona www nie powinna sprawiać problemów robotom Google. Podstawowe pojęcia, które warto poznać. JavaScript - Skryptowy język programowania, zapewniający większe możliwości interakcji z użytkownikiem niż HTML. W odróżnieniu od języka HTML (wysyłanego [...]