preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Blog

Zrzekanie się linków przychodzących, czy to konieczne?
, ,

Zrzekanie się linków przychodzących, czy to konieczne?

W ostatnim Hangoucie z Johnem Muellerem padło kilka interesujących zdań na temat działania narzędzia do zrzekania się linków przychodzących, które jest częścią Google Search Console. John powiedział, że korzystanie z tego narzędzia jest konieczne właściwie tylko wtedy, gdy na administrowanej stronie pojawił się filtr ręczny, ale wymienił również inne sytuacje, w których warto do niego sięgnąć. Jeśli pracownik Google ocenił linki strony na tyle nisko, by nałożyć jej filtr ręczny, a nie mamy bezpośredniej czy pośredniej możliwości usunięcia [...]

Nowy Messenger dla biznesu
, ,

Nowy Messenger dla biznesu

Polski Facebook ma ponad 14 miliony aktywnych użytkowników, większość z nich korzysta także z udostępnionego przez platformę Messengera, łatwego narzędzia ułatwiającego komunikację. Widząc stale rosnącą popularność komunikatora, Facebook postanowił wprowadzić udogodnienie przeznaczone dla biznesu. Nowa wtyczka do Messengera, umożliwi umieszczenie komunikatora na stronie internetowej i prowadzenie live chatu z klientem. Narzędzie jest pomocne dla firm i przedsiębiorstw kontakcie z klientami w nowy i angażujący sposób. Udostępnienie wtyczki Consumer Chat [...]

Wpływ Social Media na pozycjonowanie
, ,

Wpływ Social Media na pozycjonowanie

Ogólna zasada jest prosta. Jeśli chcesz pozyskiwać duży, kaloryczny ruch na swoją stronę internetową, rozsiąść się wygodnie w TOPach wyników wyszukiwania, aktywność w mediach społecznościowych jest koniecznością. Nie jest to jednak sytuacja przyczynowo-skutkowa. Duża aktywność w Social Media nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje w wynikach wyszukiwania. Istnieje tu jednak ewidentna zależność. Strony zajmujące wysokie pozycje w SERPach z reguły mogą pochwalić się sporą aktywnością w mediach społecznościowych. Skąd zatem ta korelacja między [...]

Co to są meta tagi? Znaczniki meta a pozycjonowanie
,

Co to są meta tagi? Znaczniki meta a pozycjonowanie

Meta tagi to krótkie fragmenty tekstu umieszczane w kodzie strony internetowej, które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć zawartość strony. Choć nie są widoczne dla użytkowników, pełnią ważną funkcję w pozycjonowaniu stron w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie są meta tagi. Jak działają i dlaczego są takie ważne dla SEO? Meta tagi – co to takiego? Znaczenie meta tagów Meta tagi to fragmenty kodu HTML, które dostarczają informacji o witrynie wyszukiwarkom i odwiedzającym. Przy okazji są elementem [...]

Nowe oznaczenie plików PDF w wynikach Google
,

Nowe oznaczenie plików PDF w wynikach Google

Wygląd wyników wyszukiwania ulega nieustannym zmianom. Często są to drobne, niemal niewidoczne poprawki, jakie w niewielkim stopniu usprawniają korzystanie z wyszukiwarki. Czasem jednak pojawiają się koncepcje, które sprawiają, że używanie Google staje się znacznie wygodniejsze. Kilka dni temu na Twitterze pojawił się screen – można na nim zauważyć nową funkcjonalność w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. W snippecie obok adresu URL znajduje się niewielka etykieta informująca, że dany wynik jest plikiem PDF, a nie zwykłą podstroną serwisu. [caption [...]

Firefox 57 i Web Extensions – czyli rewolucja wtyczek do FF

Firefox 57 i Web Extensions – czyli rewolucja wtyczek do FF

Wtyczki SEO w Web Extensions Rozszerzenia dostosowane pod branżę SEO od dawna stanowiły prężną gałąź bazy modułów Firefoxa. Część z nich została bezproblemowo przepisana pod wymagania nowego interfejsu  – niestety nie jest to reguła w przypadku każdej popularnej wtyczki. Aby zilustrować czego należy się spodziewać po aktualizacji w dniu 14 listopada, poniżej przedstawiamy przykładowe popularne rozszerzenia SEO oraz stan ich przygotowania pod Web Extensions. Część funkcjonalności nie zostanie [...]

Przekierowania adresów podstron za pomocą skryptu PHP
,

Przekierowania adresów podstron za pomocą skryptu PHP

Przekierowanie adresów podstron to kluczowy element zarządzania stroną internetową, który pozwala na płynne przenoszenie użytkowników z jednej strony na inną. W tym artykule omówimy, jak za pomocą skryptu PHP można efektywnie przekierowywać adresy podstron. Dzięki temu narzędziu, można nie tylko poprawić nawigację na stronie, ale również zadbać o lepsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Dlaczego przekierowania za pomocą PHP są kluczowe dla SEO? Przekierowania w PHP są istotne dla SEO. Dlaczego? Ponieważ pomagają [...]

Aktualizacja Google Maps i zwiedzanie Układu Słonecznego
,

Aktualizacja Google Maps i zwiedzanie Układu Słonecznego

Spieszysz się na ważne spotkanie w rejonie Cthulhu Regio na Plutonie, a nie wiesz jak tam dojechać? Mapy Google pomogą! Mapy Google nie są narzędziem pozbawionym wad, ale nie można im odmówić bardzo dużej użyteczności. Imponował Wam rozmach tej usługi, gdy pozwalała przechadzać się ulicami miast? Trzymajcie się mocno - teraz Google Maps zabierze nas w kosmos! Ostatnia aktualizacja wprowadziła funkcję, która pozwala użytkownikom oglądać inne ciekawe obiekty w Układzie Słonecznym. Możemy nie tylko przyjrzeć się powierzchni wszystkich planet naszego [...]

Google Grafika: nowe filtry wyszukiwania
, ,

Google Grafika: nowe filtry wyszukiwania

Warto powiedzieć o ciekawostce, jaka dostępna jest od jakiegoś czasu w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Ponad rok temu Google zaczęło testować nowy sposób wyszukiwania grafiki. Metoda ta może mieć duży wpływ na zachowanie użytkowników. Z jakiegoś powodu funkcja ta jest dostępna tylko w przy wyszukiwaniu w Google.com - nie znajdziemy jej w Google.pl ani wielu innych wersjach językowych. [...]

Google Assistant gotowy na Halloween!
, ,

Google Assistant gotowy na Halloween!

Google Assistant stał się już niezastąpionym pomocnikiem wielu użytkowników Androida. Nawet w Polsce, mimo bariery językowej, z pomocy bota Google korzysta wiele osób. Nic dziwnego, że producent ciągle udoskonala swoją usługę i stara się jak najlepiej reagować na zapytania użytkowników. W związku z nadchodzącym Halloween, Google dodało kilka nowych komend do swojego Asystenta. Halloween zbliża się wielkimi krokami i liczba zapytań dotyczących tego święta zaczyna gwałtownie wzrastać. Na poniższym wykresie widać, jak rozwija się zainteresowanie ta frazą: [caption [...]

Wynik Jakości AdWords w pigułce

Wynik Jakości AdWords w pigułce

Jeżeli posiadasz choć podstawową wiedzę z zakresu tworzenia reklam w Google AdWords, nie mogłeś nie słyszeć o wskaźniku zwanym Wynikiem Jakości (ang. Quality Score/QS). Czym właściwie jest i dlaczego tak wiele osób przykłada do niego tak wielką wagę? Na te pytania spróbuję odpowiedzieć w kolejnych akapitach. Sam Wynik Jakości z definicji to oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych, liczone w skali 1-10. Jak podpowiada intuicja, wysoka jakość wymienionych czynników pozwoli nam osiągnąć lepsze pozycje reklam przy jednocześnie [...]

Wybór domeny internetowej – czym się kierować, a czego unikać?
,

Wybór domeny internetowej – czym się kierować, a czego unikać?

Nieważne, czy prowadzisz firmę, planujesz otworzyć sklep internetowy czy też założyć bloga – podstawą zaistnienia w sieci jest wybór, a następnie zakup dobrej domeny internetowej. Zastanawiasz się, jakie parametry należy sprawdzić przed zakupem domeny oraz jakich domen unikać? Czy warto kupić domenę z historią i linkami oraz czy nazwa domeny ma wpływ na pozycjonowanie strony www? Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań znajdziesz w poniższym poradniku. Wybór odpowiedniej domeny [...]

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj