preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Blog

Marketing online w czasach zarazy
,

Marketing online w czasach zarazy

Oglądane w telewizji obrazy rozprzestrzeniającego się wirusa COVID-19 jeszcze nie tak dawno wydawały nam się czymś bardzo odległym. Dziś mierzymy się z tym samym wyzwaniem co reszta świata. Ulice miast opustoszały, lokale gastronomiczne i usługowe zamknęły swoje drzwi na cztery spusty, galerie handlowe świecą pustkami, wprowadzane są coraz poważniejsze restrykcje co do swobodnego przemieszczania się. Społeczeństwo zostało dla własnego dobra zamknięte we własnych domach i próbuje nie zwariować. Nadal jednak funkcjonują przedsiębiorstwa bazujące na obecności [...]

Dane strukturalne za pomocą JavaScript – nowe stanowisko Google

Dane strukturalne za pomocą JavaScript – nowe stanowisko Google

Google zaktualizowało zasady dotyczące wdrażania danych strukturalnych na stronę za pomocą JavaScript. Jest to ważna informacja w kontekście wdrażania danych strukturalnych z użyciem Google Tag Managera. Google nie zawsze było zwolennikiem takiego rozwiązania – wykorzystywano je bowiem dość często w trakcie optymalizacji strony. Obecnie, po aktualizacji dokumentu ze wskazówkami dotyczącymi generowania danych strukturalnych za pomocą JavaScript, specjaliści z Google uważają, że najlepszym sposobem w takiej sytuacji jest wykorzystanie GTM. Dane strukturalne [...]

Oznaczenie „tymczasowo zamknięte” w Google Moja Firma

Oznaczenie „tymczasowo zamknięte” w Google Moja Firma

Sytuacja epidemiczna w Polsce i na świecie zmienia się wyjątkowo dynamicznie. Przekazywanie wartościowych informacji zawsze było dla Google priorytetem, dlatego nic dziwnego, że firma na bieżąco reaguje na te zmiany i dostosowuje wyniki wyszukiwania do aktualnych wydarzeń związanych z koronawirusem. W dniu 25.03.2020, konto Google My Business (Google Moja Firma) opublikowało na Twitterze wiadomość o nowej opcji. Wprowadzono możliwość poinformowania klientów o tymczasowym zamknięciu firmy. Jest to nowa zmiana, która pojawiła się w celu [...]

Nowe informacje o licencjach obrazów w Google Grafika

Nowe informacje o licencjach obrazów w Google Grafika

Google testuje nowe sposoby na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania grafiki informacji o typie licencji przypisanej do danego zdjęcia. Równocześnie zaprezentowano nowe mechanizmy pozwalające na opisanie plików graficznych takimi informacjami. Spotkało się to z entuzjastycznym przyjęciem wśród organizacji branżowych, które będą mogły lepiej dbać o prawa autorskie do plików graficznych. Google dba o to, by zmniejszyć ilość nadużyć polegających na (czasem nieumyślnej, wskutek braku informacji o licencji) kradzieży plików graficznych. Dzięki temu możliwe [...]

Branding dla początkujących, czyli jak zbudować silną markę w Internecie?

Branding dla początkujących, czyli jak zbudować silną markę w Internecie?

Aby zdobyć popularność w sieci, trzeba zabawić się w stratega. Budowanie marki wymaga bowiem przemyślanych, spójnych i dobrze zaplanowanych działań oraz morza cierpliwości. Tutaj nie ma drogi na skróty. Kształtowanie wizerunku marki wymaga czasu, a na efekty trzeba zwykle trochę poczekać. Od czego zacząć? Na czym się skupić? Dla zainteresowanych przygotowaliśmy garść praktycznych porad, które ułatwią pierwsze kroki w budowaniu [...]

Czasowe usunięcie adresów z indeksu Google
,

Czasowe usunięcie adresów z indeksu Google

W Google Search Console pojawiło się niedawno odświeżone narzędzie – Usunięcia. Dzięki niemu możliwe jest czasowe usunięcie z wyników wyszukiwania podstron witryny. Narzędzie to umożliwia także zarządzanie zasobami usuniętymi z indeksu za pomocą funkcji Nieaktualne treści oraz SafeSearch. Obecnie trwa proces wdrażania narzędzia, więc nie we wszystkich kontach będzie ono widoczne, ale jego nowa wersja już dostępna z menu w Google Search Console. Dostęp do tego narzędzia możliwy jest też przez link bezpośredni. Od wielu [...]

Ile kosztuje reklama w internecie, czyli jak zainwestować pieniądze w promocję firmy w sieci?

Ile kosztuje reklama w internecie, czyli jak zainwestować pieniądze w promocję firmy w sieci?

Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę, że być albo nie być w internecie w dużym stopniu zależy od reklamy. Jakie środki trzeba przeznaczyć na działania marketingowe, by zaistnieć w sieci i przyciągnąć nowych klientów? Ile kosztuje promocja strony internetowej? Na te dwa z pozoru proste pytania niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Poniżej jednak znajdziesz kilka cennych porad, które pomogą Ci rozpocząć promocję Twojej firmy i zaplanować [...]

Marketing wirusowy koronawirusa. Jak wpłynął na wyszukiwarkę?
,

Marketing wirusowy koronawirusa. Jak wpłynął na wyszukiwarkę?

W świecie marketingu internetowego trzeba być non stop na bieżąco. Także z wydarzeniami medialnymi i społecznymi, którymi żyją klienci. Ostatnio bardzo topowym tematem stała się epidemia koronawirusa w Chinach, a dokładniej w mieście Wuhan. Wszelkie tego rodzaju wydarzenia mają istotne znaczenie dla sprzedaży, trendów i zachowań użytkowników, dlatego w tym wpisie przedstawię kilka reperkusji tego zjawiska. Styczeń 2020 z pewnością nie był spokojnym miesiącem. Oprócz epidemii koronawirusa miała miejsce spora aktualizacja Google, która [...]

Rich Snippets – jak praktycznie podejść do fragmentów rozszerzonych?
,

Rich Snippets – jak praktycznie podejść do fragmentów rozszerzonych?

Zajmując się pozycjonowaniem strony, warto skupić się nie tylko na czynnikach bezpośrednio wpływających na pozycje. Należy też zwracać uwagę na wyniki wyszukiwania oraz ich wygląd – jest to pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik wpisując frazę kluczową w Google. Z kolei w wyszukiwarce, oprócz „zwykłych” wyników może wyświetlać się krótkie podsumowanie strony, wyróżnione dla użytkownika w atrakcyjny sposób. Jest to tzw. snippet. [caption id="attachment_11285" align="aligncenter" width="628"] [...]

Crawlowanie, indeksowanie i budżet crawlowania
,

Crawlowanie, indeksowanie i budżet crawlowania

Każdy, kto choć trochę interesuje się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google i ich optymalizacją, z pewnością niejednokrotnie spotkał się z pojęciem „budżetu crawlowania” (ang. crawl budget), w polskiej literaturze nazywanego często (moim zdaniem błędnie) „budżetem indeksowania”. Dlaczego uważam to określenie za błędne? Wytłumaczę to w dalszej części artykułu, w którym wyjaśnię także czym jest budżet crawlowania oraz czym różni się crawlowanie od indeksowania. Zwrócę również uwagę na niebezpieczeństwa [...]

Zbliża się koniec wsparcia dla data-vocabulary.org w wyszukiwarce Google

Zbliża się koniec wsparcia dla data-vocabulary.org w wyszukiwarce Google

Google ogłosił na swoim oficjalnym blogu, że wsparcie dla schematu danych strukturalnych data-vocabulary.org wkrótce się zakończy. Oznacza to, że ten schemat danych nie będzie już wykorzystywany do tworzenia bogatych wyników wyszukiwania. Wsparcie dla data-vocabulary.org zakończy się 6 kwietnia 2020 roku. Ostrzeżenia w Google Search Console Aby właściciele stron internetowych korzystających z data-vocabulary.org mogli przygotować się do nadchodzącej zmiany, w Google Search Console wysyłane są ostrzeżenia. Informują one o tym, że strona korzysta [...]

10 heurystyk Jakoba Nielsena, czyli co wspólnego ma SEO, UX oraz UI?
,

10 heurystyk Jakoba Nielsena, czyli co wspólnego ma SEO, UX oraz UI?

Heurystyki Nielsena powstały w celu przedstawienia uogólnionych zasad dotyczących projektowania komunikacji człowieka z maszynami. Jakob Nielsen wraz z Ralfem Molichem, na początku lat 90., przedstawił zestaw 10 zasad, które stały się podwaliną rodzących się nurtów UX (User Experience – doświadczenia użytkownika) oraz UI (User Interface – interfejs użytkownika). Obecnie, ponad ćwierć wieku od tego wydarzenia, prawie każde szkolenie dotyczące tego zakresu zaczyna się od przedstawienia tych postulatów i przynajmniej krótkiego ich omówienia. Misja [...]

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj