preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Blog

Spadek wyświetlanych wyników rozszerzonych w Google

Spadek wyświetlanych wyników rozszerzonych w Google

Pod koniec lutego MOZ zauważył, że znacznie spadła ilość pokazywanych w wynikach wyszukiwania tzw. fragmentów rozszerzonych. Spadek jest gwałtowny i, jak do tej pory, zmiany nie zostały wycofane. Obserwowany spadek był bardzo duży – około 40% zapytań (dzień do dnia) straciło wyświetlane wcześniej snippety. Problem ten został również zauważony przez inne narzędzia monitorujące wyniki wyszukiwania Google. Według dostępnych informacji jest to największy spadek wyświetlania tych informacji od początku ich powstania w 2015 roku. Według próbki danych [...]

Kilka słów o HTTP/2
,

Kilka słów o HTTP/2

Standardy sieciowe zmieniają się bardzo często. Jedne technologie powstają, a inne kończą swój żywot bardzo szybko. Podczas przeglądania internetu nie zdajemy sobie sprawy z istnienia wielu mechanizmów i technologii. Jedną z takich technologii jest HTTP/2. HTTP jest klasyfikowany jako protokół sieciowy. Oznacza to, że jest zbiorem procedur i reguł, które ustalają zasady komunikacji pomiędzy co najmniej dwoma urządzeniami sieciowymi. W celu poprawnego działania oba urządzenia muszą w tym samym momencie używać tego samego protokołu sieciowego, w tej samej [...]

Zmiana w granicach oceny Core Web Vitals

Zmiana w granicach oceny Core Web Vitals

Google wprowadziło zmianę oceny podstawowych parametrów Core Web Vitals, które możemy zobaczyć w Google Search Console. Zmiana jest drobna, ale może wpłynąć na część obserwowanych wyników. Zmiana ta polega na innej metodzie domknięcia zbiorów wyników (zmiana z „<” na „<=”), które obserwujemy w Core Web Vitals. Dzięki tym wskaźnikom wiemy więcej o wrażeniach użytkowników oraz ich odczuciach po kontakcie z naszą stroną internetową. Core Web Vitals sprawdza między innymi szybkość ładowania się strony, czas do pierwszej interakcji [...]

Kanibalizacja słów kluczowych w pozycjonowaniu – czym jest i gdzie jej szukać?
,

Kanibalizacja słów kluczowych w pozycjonowaniu – czym jest i gdzie jej szukać?

Pozycjonowanie strony w Google to bardzo specyficzne zajęcie. Część czynników, które należy w ramach niego podjąć jest jasna, a część nie. Tylko sam Google wie, jak to działa (ale niekoniecznie jego pracownicy). Specjaliści SEO, lub osoby zajmujące się na własną rękę pozycjonowaniem, każdego dnia starają się wyprowadzić swoje strony na szczyty wyników wyszukiwania przestrzegając (lub nie) wszystkich wytycznych od Molocha z Mountain View. Czasami jednak zdarza się, że dana strona jest starannie [...]

Nowości w Google Maps

Nowości w Google Maps

Anglojęzyczni użytkownicy informują, że Google rozpoczyna testy nowego sposobu prezentacji danych dotyczących cen hoteli w wynikach wyszukiwania Google oraz w Google Maps. Dotychczas użytkownik wpisujący do wyszukiwarki zapytanie „hotele poznań” otrzymywał, oprócz reklam i wyników organicznych, fragment mapy Google z zaznaczonymi hotelami. Przy każdym z nich widniała cena znajdująca się w niebieskim prostokącie. Obecnie trwają testy tego rozwiązania. Wiemy, że Google testuje różne etykiety np. w kolorze białym i czerwonym. O tym, czy trafią one finalnie [...]

O czym pamiętać w czasie pozycjonowania?

O czym pamiętać w czasie pozycjonowania?

Dobrych rad nigdy za wiele, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Zasady, które zmieniają się bardzo szybko, są zależne nie tylko od wiedzy, umiejętności i doświadczenia specjalistów, ale przede wszystkim od Google. Wiele już o tym napisano i powiedziano, ale my postaramy się dorzucić kilka swoich sugestii. Większość spośród 200? 250? czynników wpływających na ranking strony i słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania nie jest znana. Część z nich Google przedstawia jako wytyczne dla webmasterów, o innych wiemy z wypowiedzi (oficjalnych, [...]

Google Analytics 4 – nowy sposób na analizę danych

Google Analytics 4 – nowy sposób na analizę danych

Google ogłosiło start nowej wersji Google Analytics nazwanej GA4. Jest to milowy krok w analityce internetowej i zapowiada bardzo duże zmiany w analizie, raportowaniu i wnioskowaniu w oparciu o dane zawarte w Google Analytics. Nowa wersja Google Analytics pozwala na śledzenie użytkowników oraz ich działań zarówno online jak i offline, na stronie internetowej, na komputerze, na smartfonie oraz w aplikacji. Wszystkie te dane trafiają do jednego narzędzia, które będzie bazować na tych samych wymiarach i metrykach niezależnie od tego, czy analizować będziemy użytkowników [...]

Disavow Tool w nowym GSC

Disavow Tool w nowym GSC

Google przenosi narzędzie do zrzekania się linków przychodzących (Disavow Tool) do nowego interfejsu Google Search Console. Nowa odsłona Google Search Console zadebiutowała na rynku już ponad rok temu. Na początku nie zawierała wszystkich udogodnień i raportów znanych z poprzedniej wersji GSC. Stopniowo Google dodawało kolejne raporty do Search Console np. Raport „Szybkość” w Google Search Console. Baza tych dostępnych dla użytkowników powiększała się.   Zmiany w interfejsie [...]

Black Friday – kampanie reklamowe

Black Friday – kampanie reklamowe

Zgodnie z tym, o czym wspominałem w pierwszej części naszego miniporadnika, w okresie Black Week (czyli od Black Friday do Cyber Monday)  dana strona internetowa może przynieść rekordowe zainteresowanie ofertą - oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio zadbamy o działania marketingowe. Spośród działań związanych z szeroko rozumianym marketingiem internetowym największą efektywnością odznaczają się kampanie reklamowe płatne za kliknięcie. W zależności od środowiska możemy zdecydować się na kampanie Google Ads oraz [...]

Black Friday – wielkie święto e-commerce

Black Friday – wielkie święto e-commerce

Black Friday, czyli dzień wielkich wyprzedaży, przypadający w tym roku 27 listopada, szturmem zdobywa polski rynek - najlepiej jest to widoczne właśnie w sprzedaży internetowej. Jak duży jest rynek e-commerce w Polsce? W roku 2019 z zakupów w sieci wg Digital Market Outlook korzystało ponad 15 milionów Polaków– sporo, a w tym roku pewnie będzie jeszcze więcej! Czy zatem wystarczy ogłosić promocję na swoje produkty, aby tego dnia „rozbić bank” i cieszyć się rekordowym obrotem? Zdecydowanie nie! Mimo olbrzymiej ilości potencjalnych klientów, tego dnia [...]

Nowa funkcjonalność Planera skuteczności kampanii

Nowa funkcjonalność Planera skuteczności kampanii

Planując zmiany wydatków w kampaniach produktowych Google Ads bardzo trudno było choć w sposób przybliżony określić jak taka zmiana będzie rzutować na wyniki kampanii. W estymacjach często trzeba było opierać się na swoich doświadczeniach, znajomości branży oraz… kalkulatorze. Te czasy spokojnie możemy pożegnać i przywitać nowe erę opartą na solidnych danych. 9 września 2020 roku zespół Google ogłosił, że Planer skuteczności kampanii obsługuje również kampanie produktowe Jaki to będzie miało wpływ na pracę specjalistów? Czy ułatwi nam [...]

Web Stories przeniesione do Google Discover

Web Stories przeniesione do Google Discover

Google poinformowało, że przenosi wszystkie informacje zawarte dotychczas w Web Stories (AMP Stories) do Google Discover. Zmiany wchodzą w życie z dniem, w którym Google wydało oświadczenie w tej sprawie. Dzięki przeniesieniu Web Stories do Google Discover zwiększa się zdecydowanie zasięg, który mogą wygenerować treści, które zostaną umieszczone w Web Stories. Oprócz standardowych kanałów, takich jak wyszukiwarka i platformy współpracujące, od teraz treści z Web Stories będą też dostępne na platformach Android oraz IOS. Google Discover umożliwia też [...]