Każdy biznes funkcjonuje w specyficznych warunkach charakterystycznych dla danej branży. Jednym z czynników określających intensywność działań reklamowych jest bez wątpienia sezonowość. Dostosowanie strategii marketingowej do sezonowości to spore wyzwanie dla marketingowców, które, w przypadku sukcesu, może zaważyć o skutecznym wyprzedzeniu konkurencji na długi czas. Sezonowe kampanie reklamowe to jednak nie tylko przygotowanie specjalnej oferty na najważniejsze święta. To przede wszystkim zaplanowane z wyprzedzeniem wykorzystanie zwiększonego zapotrzebowania [...]
Blog
Duplikacja treści na stronie www zwykle nie zwiastuje niczego dobrego. Jest to sygnał dla Google, że jakość tekstu, a co za tym idzie - jakość strony, nie jest najwyższa. W ślad za tym sygnałem podążają też inne algorytmy Google odpowiedzialne za badanie wartości dodanej dla użytkownika. Jeśli w ich wyniku nie będzie przesłanek, że strona takie wartości oferuje, jej pozycja w rankingu może zostać obniżona. W poprzedniej części tego artykułu dowiedzieliśmy się, co to jest powielenie treści, jakie są jego typy oraz jak ręcznie sprawdzić, czy dana [...]
Do wyniku testu Page Speed została dodana nowa funkcjonalność, która pozwala na graficzny podgląd zużytych w czasie wczytywania strony zasobów. Nowa opcja jest dostępna już po wykonaniu testu Page Speed dla danej domeny lub podstrony. Znajduje się ona w sekcji dane laboratoryjne, pomiędzy wartościami sześciu ostatnio dodanych metryk (między innymi CLS, FCP, LCP), a graficznym przestawieniem etapów ładowania się strony internetowej w postaci rzędu screenów. W celu uruchomienia raportu należy użyć umieszczonego tam przycisku z napisem „View Treemap”. Przycisk [...]
Na swoim blogu inżynierowie Google zaprezentowali koncepcję algorytmu Google MUM, którego celem jest pomoc w wyszukiwaniu informacji, które dotychczas wymagały wykonania wielu zapytań do wyszukiwarki Google. MUM to algorytm korzystający ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Rozumie i interpretuje treści w wielu językach i pomaga w znalezieniu informacji w łatwiejszy sposób niż dotychczasowe algorytmy wyszukiwania, np. BERT. W podanym przez pracowników Google przykładzie, jeśli ktoś zdobył jeden szczyt i zamierza wspiąć się na inną górę, na innej [...]
Branża e-commerce rozwija się coraz szybciej, a zakupy internetowe stanowią aż 18% sprzedaży detalicznej na świecie! Pandemia spowodowała przeniesienie większości działań online, co z jednej strony spowodowało wzrost konkurencji, ale z drugiej dało także nowe możliwości rozwijania strategii marketingowych. Jednym z jej elementów, na który zdecydowanie warto jeszcze mocniej stawiać w obecnym roku, jest content marketing! Czym jest content marketing? Jest [...]
W ludzkiej naturze leży to, że człowiek codziennie sam siebie zaskakuje. Tajemnice ludzkiego umysłu i psychologii są jeszcze w dużej mierze niezbadane i niektóre rzeczy wciąż trudno wytłumaczyć. Część z tego typu zjawisk jest wykorzystywana przez różne osoby do ubarwiania rzeczywistości i przekonywania innych do swoich racji. W dzisiejszych czasach coraz częściej mówi się o sile afirmacji, pozytywnego myślenia, programowaniu neurolingwistycznym, czy ogólnym wpływaniu na rzeczywistość przez sposób patrzenia na świat. Wydawać się może, że zakrawa [...]
W świecie nie tylko wirtualnym, ale też rzeczywistym, istnieje wiele zasad i liczb je opisujących. Począwszy od zasady Petera, zasady Pareto, efektu Pigmaliona, reguły przekory, metody 5Why poprzez Prawo Fittsa, liczbę Pi, Fi, Avogadra, liczbę Millera … i na niej się zatrzymajmy. Większość wcześniej wymienionych dotyczy ogólnie pojętego marketingu lub fizyki z poziomu szkoły średniej, natomiast ta ostatnia lekko od nich odstaje. Jeśli jesteś ciekaw czego dotyczy, zapraszam do lektury. Pamięć krótkotrwała a długotrwała Zanim [...]
Powielanie treści jest jednym z często spotykanych przykładów błędów znajdowanych w czasie analizy strony internetowej w ramach procesu pozycjonowania. Jest to dość złożony problem, którego przyczyny nie są czasami łatwe do ustalenia. Z tego artykułu dowiesz się: co to są powielenia treści i jakie powielenia wyróżniamy, czy powielenie treści jest szkodliwe, jakie są przykłady powieleń treści, a co nią nie jest, jak ręcznie sprawdzić, czy dana treść jest powielona. Czasy [...]
Google ogłosiło nową aktualizację algorytmu wyszukiwania, którą nazywa aktualizacją recenzji produktów. Ta nowość ma na celu podnoszenie pozycji dla recenzji produktów, które są czymś więcej niż tylko porównaniem kilku produktów. Jak podaje portal Search Engine Land, recenzje napisane w sposób, który zawiera wnikliwą analizę i oryginalne badania, będą nagradzane, zwłaszcza „treści napisane przez ekspertów lub entuzjastów, którzy dobrze znają temat - powiedział przedstawiciel Google. Czy Google kara za recenzje? Google nie ma zamiaru [...]
Google Ads to obecnie najskuteczniejszy system reklamy internetowej dostępny dla większości stron www. W ramach systemu istnieje możliwość prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych służących określonym celom – sprzedaży, pozyskaniu leadów, budowie świadomości wśród klientów czy rozpoznawalności marki. Reklama w systemie Google Ads opiera się w na treści, która może zostać uzupełniona grafikami. Powoduje to konieczność stworzenia skutecznych tekstów reklamowych. Skutecznych, czyli przykuwających uwagę i nakłaniających do kliknięcia w reklamę. [...]
Specjaliści z różnych dziedzin na co dzień analizują duże ilości danych. Te przedstawiane są nie tylko w raportach czy tabelach, ale także za pomocą wykresów, w celu lepszej wizualizacji. W ramach pozycjonowania stron internetowych i ustalania strategii dalszego działania przegląda się i porównuje graficzne prezentacje danych z różnych źródeł. Osoby zajmujące się SEO na co dzień raczą swój wzrok danymi z Google Search Console, Google Analytics i narzędzi do analizy linków takich jak Ahrefs [...]
Dopasowania słów kluczowych to „core” każdej grupy reklam i każdej kampanii. Od tego, jakie dopasowanie zastosujemy względem konkretnej frazy kluczowej, zależyna jakie słowa wpisane przez użytkownika wyświetli się nasza reklama. Zmiany wprowadzone przez Google na początku lutego 2021 roku w istotny sposób zmienią pracę każdego specjalisty Google Ads. Tekst ten jest poświęcony w szczególności dwóm dopasowaniom: modyfikatorowi dopasowania przybliżonego (eng. broad match modifier – BMM) oraz dopasowaniu do wyrażenia. W lutym 2021 Google ogłosiło, [...]