Dłuższe opisy meta description w Google
Krótkie, liczące 160 znaków meta description to już przeszłość. Google poinformowało, że opisy prezentowane w wynikach wyszukiwania zostają wydłużone do maksymalnie 320 znaków – oznacza to, że mamy większe możliwości dotyczące publikowanej treści. Nie jesteśmy jednak zmuszeni wydłużać meta description – krótsze opisy są równie skuteczne z punktu widzenia optymalizacji.
Meta description – czym jest?
Właściwa optymalizacja strony internetowej decyduje o jej widoczności. Prawidłowo dobrane słowa kluczowe sprawiają, że internautom łatwiej jest dotrzeć do interesujących ich treści, a właściciele witryn mają większe szanse na zyskanie popularności. Jak to działa? Wyszukiwanie odbywa się w prosty sposób – internauci wpisują interesującą ich frazę w wyszukiwarkę, Google natomiast proponuje odnośniki do podstron poświęconych zbliżonej tematyce. Dzięki krótkim opisom jesteśmy w stanie stwierdzić, czy publikowana treść odpowiada naszym oczekiwaniom. Meta description jest dynamiczne. Oznacza to, że w zależności od wpisanego hasła, Google wyszczególnia inne fragmenty danej podstrony.
Dlaczego opisy są takie ważne?
Każdemu zależy na czasie. Żaden internauta nie lubi odwiedzać konkretnych witryn, które nie odpowiadałaby jego oczekiwaniom. Krótkie opisy, których zadaniem jest streszczenie zawartości danej witryny, znacznie ułatwiają wyszukiwanie. Im lepszy dobór fraz kluczowych, tym większa szansa na zdobycie popularności. Meta description staje się ważne, jeśli zależy nam na zwiększeniu oglądalności.