Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Przyspieszone strony mobilne zyskują na popularności

Przyspieszone strony mobilne zyskują na popularności

Już 25 milionów domen z AMP w sieci!

Przyspieszone strony mobilne nie przestają przyspieszać. Najnowsze dane giganta z Mountain View wskazują, że w sieci istnieją już ponad cztery miliardy stron AMP w 25 milionach domen. Dla porównania – zaledwie kilka miesięcy temu, w sierpniu 2017, informowaliśmy, że w sieci są dwa miliardy podstron wykorzystujących AMP w około 900 tysiącach domen.

Nie sposób nie zauważyć, jak nieproporcjonalny jest wzrost liczby domen wykorzystujących AMP w stosunku do liczby podstron. O ile liczba podstron się podwoiła, o tyle liczba domen wzrosła dwudziestopięciokrotnie. Może to znaczyć, że o ile w pierwszej fazie AMP wdrażały ogromne i bardzo duże serwisy, gdzie na jednej domenie istnieją dziesiątki tysięcy podstron, a dopiero po połowie bieżącego roku zaczęto tę technologię wdrażać lawinowo. Wyjaśnienie czym jest AMP znaleźć można w poście, w którym informowaliśmy o premierze projektu.

Szybkość ładowania ma coraz większe znaczenie. Według danych Google aż 53% wizyt mobilnych zostaje przerwanych, gdy czas ładowania strony przekracza trzy sekundy. Średni czas załadowania strony w wersji AMP to nieco poniżej pół sekundy.

Strona ampproject.org, powołując się na raport Forrester Consulting Total Economic Impact, podaje, że wdrożenie AMP przyczyniło się do zwiększenia ruchu o średnio 10% i podwojenia czasu spędzanego na stronie. Co ciekawe, technologia AMP była w pierwszej kolejności polecana dostawcom treści – stronom informacyjnym, naukowym, blogom, dla których ruch i czas są ważne. Jednak w przypadku e-commerce statystyka wygląda nawet lepiej – raport wskazuje, że sklepy internetowe, które wdrożyły AMP (przyspieszone strony mobilne) odnotowały średnio 20% wzrost sprzedaży.

AMP Project uruchomił pod adresem https://ampstart.com stronę, która ma dodatkowo ułatwić tworzenie witryn w tej technologii. Wśród dostępnych za darmo zasobów są rozmaite szablony graficzne oraz gotowe moduły, które można wykorzystać. Nic prostszego. Popularyzacja tego źródła wśród małych developerów i freelancerów doprowadzi prawdopodobnie do wysypu małych, tanich stron AMP.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    To prawda, prędkość działania stron a w szczegolności sklepów internetowych gra ogromną rolę, sklep czy strona ktora wczytuje sie dluzej niz 6-7 sekund automatycznie traci kilkadziesiat % konwersji, szkoda kasy w reklame ładować jesli strona nie ładuje się szybko.

  2. 2
    Agnieszka Owczarzak

    Szukając czegoś w internecie chcemy mieć wyniki natychmiast, a czekanie 3-5 sekund to stanowczo za dużo. A poza tym, strony nie mające wersji mobilnej (lub responsywnej) po prostu nie będą sprzedawać.

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj