preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Linki wewnętrzne i zewnętrzne w ocenie Google

Linki wewnętrzne i zewnętrzne w ocenie Google

Określając wartość linków, Google stosuje kalkulacje oparte na zupełnie odrębnych formułach dla linków wewnętrznych i zewnętrznych – potwierdził kilka dni temu John Mueller. Mueller, jeden z rzeczników wyszukiwarki, odniósł się do pytania zadanego przez użytkownika Twittera.

„Cześć @JohnMu czy są różnice w formułach obliczenia wyniku/siły wewnętrznych i zewnętrznych (linków)?”

„Zdecydowanie.” – odpowiedział lakonicznie Mueller.

Czym są linki zewnętrzne?

Linki zewnętrzne to hiperłącza, które pozwalają przejść pomiędzy różnymi domenami. Z punktu widzenia właściciela strony dzielą się one na wychodzące (kiedy odsyłamy z naszej strony do innej domeny) i przychodzące (kiedy inna domena odsyła do naszej).

Czym są linki wewnętrzne witryny?

Linki wewnętrzne to wszystkie hiperłącza, które pozwalają się na poruszanie po podstronach w jednej domenie, a więc odnośniki zawarte w menu nawigacyjnym, ścieżce nawigacji, linki z treści czy zdjęć. Ilość i jakość linków mają bardzo duże znaczenie dla rankingu wyszukiwarki. Przeglądu linków można dokonać w Google Search Console. Cennym uzupełnieniem tych danych mogą być informacje pozyskane z dodatkowych narzędzi takich jak majestic.com czy ahrefs.com.

Dla wielu specjalistów SEO nie jest zaskoczeniem, że Google stosuje inne formuły do przypisania wartości różnym rodzajom linków. Nad jednymi mamy, jako administratorzy, pełnię kontroli. Drugie są w gestii każdego, kto ma dostęp do komputera i Internetu. Wydaje się więc naturalne, że ocena linków własnych i linków ze źródeł zewnętrznych musi uwzględniać inne kryteria. Jedno jest w tym wszystkim pewne: dbać należy zarówno o jakość linkowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Dla Google linki zewnętrzne i wewnętrzne mają tą samą wartość:) Tak więc linkami wewnętrznymi można sporo zdziałać jeśli chodzi o portal czy blog:)

    • 2

      Taką samą raczej nie, jakkolwiek jeśli domena jest „mocna” posiada dużą ilość linków zew. to dobre linkowanie wew. da radę 🙂

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj