Linki wewnętrzne i zewnętrzne w ocenie Google
Określając wartość linków, Google stosuje kalkulacje oparte na zupełnie odrębnych formułach dla linków wewnętrznych i zewnętrznych – potwierdził kilka dni temu John Mueller. Mueller, jeden z rzeczników wyszukiwarki, odniósł się do pytania zadanego przez użytkownika Twittera.
„Cześć @JohnMu czy są różnice w formułach obliczenia wyniku/siły wewnętrznych i zewnętrznych (linków)?”
„Zdecydowanie.” – odpowiedział lakonicznie Mueller.
definitely.
— John (@JohnMu) August 16, 2017
Czym są linki zewnętrzne?
Linki zewnętrzne to hiperłącza, które pozwalają przejść pomiędzy różnymi domenami. Z punktu widzenia właściciela strony dzielą się one na wychodzące (kiedy odsyłamy z naszej strony do innej domeny) i przychodzące (kiedy inna domena odsyła do naszej).
Czym są linki wewnętrzne witryny?
Linki wewnętrzne to wszystkie hiperłącza, które pozwalają się na poruszanie po podstronach w jednej domenie, a więc odnośniki zawarte w menu nawigacyjnym, ścieżce nawigacji, linki z treści czy zdjęć. Ilość i jakość linków mają bardzo duże znaczenie dla rankingu wyszukiwarki. Przeglądu linków można dokonać w Google Search Console. Cennym uzupełnieniem tych danych mogą być informacje pozyskane z dodatkowych narzędzi takich jak majestic.com czy ahrefs.com.
Dla wielu specjalistów SEO nie jest zaskoczeniem, że Google stosuje inne formuły do przypisania wartości różnym rodzajom linków. Nad jednymi mamy, jako administratorzy, pełnię kontroli. Drugie są w gestii każdego, kto ma dostęp do komputera i Internetu. Wydaje się więc naturalne, że ocena linków własnych i linków ze źródeł zewnętrznych musi uwzględniać inne kryteria. Jedno jest w tym wszystkim pewne: dbać należy zarówno o jakość linkowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego.
Dla Google linki zewnętrzne i wewnętrzne mają tą samą wartość:) Tak więc linkami wewnętrznymi można sporo zdziałać jeśli chodzi o portal czy blog:)
Taką samą raczej nie, jakkolwiek jeśli domena jest „mocna” posiada dużą ilość linków zew. to dobre linkowanie wew. da radę 🙂