Nowe narzędzie do testów A/B – Google Optimize
Zapowiadane od kilku miesięcy narzędzie Google Optimize właśnie ujrzało światło dzienne. Jest to darmowa wersja, oparta na programie Google Optimize 360, dedykowanym przedsiębiorcom. Zaawansowane modele statystyczne oferowane przez narzędzie sprawiają, że wyniki testów są miarodajne, a prognozy pomocne w realizowaniu rozwiązań dopasowanych do potrzeb użytkownika.
Do czego służy Google Optimize?
Optimize to rozwiązanie do testów A/B, przydatne w celu zwiększenia konwersji na stronie. Pozwala dostosować serwis do oczekiwań użytkowników. Google Optimize jest kompatybilne z Google Analytics, dzięki czemu bazuje na danych udostępnianych przez program. Ułatwia to dostęp do wyników testowych eksperymentów prowadzonych na stronie. Co więcej, Optimize wbudowany jest również w Google Tag Manager, dzięki czemu można łatwo dodać go do strony.
Program analizuje zaangażowanie i zadowolenie użytkowników witryny i pomaga znaleźć rozwiązania, które będą optymalnie dopasowane do ich wymagań. To dobre narzędzie do rozpoczęcia optymalizacji stron z punktu user experience.
Obecnie platforma w wersji beta udostępniona jest użytkownikom, którzy zapisali się na wcześniejszy dostęp. Jednak nadal nie jest za późno, by móc ją przetestować! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy i poczekać na maila zwrotnego od Google. Następnym krokiem jest utworzenie konta i kontenera oraz połączenie Google Optimize z Analyticsem.
Nie zrozumiałem z tego jednej rzeczy – czy ta opcja będzie tylko przy GA 360 czy dla 'zwykłych’ użytkowników GA też?
Google Optimize jest darmowym narzędziem, dostępnym także dla „zwykłych” użytkowników Google Analytics.