Czy Google testuje linki witryny dla filmów na YouTube?
Spis treści:
Użytkownicy Google doskonale znają linki do podstron, które często pojawiają się pod pierwszym wynikiem wyszukiwania, szczególnie dla marki lub specjalnej strony internetowej. Dają użytkownikom opcję szybkiego nawigowania, w celu znalezienia interesującej treści, bez konieczności odwiedzania strony głównej.
Linki do podstron inaczej linki witryny są użyteczne dla konsumenta i niezwykle ważne dla marki, ponieważ spychają resztę wyników na niższe pozycje, dając domenie pierwsze, najważniejsze miejsce. Od lipca 2005 działają dla stron internetowych, ale od maja tego roku okazało się, że istnieją linki dla indywidualnych filmów na YouTube. Zauważyli to pracownicy ReelSEO.
YouTube w linkach witryny w wyszukiwarce Google?
Jak czytamy na portalu ReelSEO, pod koniec maja br., redaktorzy serwisu natknęli się na linki do witryn dla indywidualnego filmu na YouTube w wynikach wyszukiwania Google. Najprawdopodobniej Google testuje tę funkcję. Można poświęcić kilka godzin i spróbować odnaleźć takie wynik, ale może nam się to nie udać. Udostępnili screen, który zdążyli zrobić zanim kanał Davida Lettermana na YouTube zmienił ten film na prywatny (26.05.2015), co oznacza, że nie występuje już w wynikach wyszukiwania Google:
Dwa z linków do podstron są filmami z kanału Lettermana na YouTube, a kolejne dwa to linki do filmów przesłanych na inne kanały.
Jeśli Google testuje linki do podstron dla indywidualnych filmów na YouTube, to może to mieć duże konsekwencje dla marek, marketerów, twórców i użytkowników internetu.
Linki do podstron Google: Dlaczego są ważne?
Dla stron internetowych, linki do podstron pojawiają się w wyniku wyszukiwania użytkownika jako skrót do tego, co Google uważa za najbardziej wartościowe w danej witrynie. Aktualnie, Google generuje linki podstron bazując na algorytmie, a właściciele strony nie mają rzeczywistej kontroli nad tym jakie linki (jeśli w ogóle występują) pojawiają się poniżej adresu URL. Jednak, jeśli się pojawiają, mogą być zdegradowane za pośrednictwem panelu narzędzi dla webmasterów. Linki witryn będą wyświetlane dla wyników tylko wtedy, gdy algorytmy Google uzna je za wystarczająco przydatne dla użytkownika.
Linki do podstron, które pojawiły się bezpośrednio pod naszym przykładem wydają się nagradzać nie tylko główne kanały wideo, do których należą, ale także filmy jakościowo zbliżone, które występują na YouTube zaraz obok tego filmu. Jeśli Google naprawdę planuje upowszechnić tę funkcję, wtedy marki, twórcy i marketerzy będą zobligowani do zaprogramowania nowej strategii i optymalizacji treści, aby przejść test Google.
Źródło: ReelSEO