Nowe rozszerzenie reklam w Google AdWords
Na początku września Google dodało nowe rozszerzenie reklam. Od tej pory reklamy zajmują więcej miejsca i łatwiej je dostrzec, gdyż wyniki organiczne zeszły jeszcze niżej. Rozszerzenie „Objaśnień” pozwala umieścić dodatkowy tekst do reklamy w sieci wyszukiwania. W ten sposób można dostarczyć klientom więcej informacji nt. naszej firmy, produktów, oferowanych usług, promocji, całodobowego kontaktu z klientem, bezpłatnej wysyłki itd.
Ta opcja jest szczególnie polecana do reklamowania sezonowych ofert, które chcemy wyświetlić tylko przez określony czas. Reklamy z dodatkowym opisem wyświetlają się powyżej i poniżej wyników wyszukiwania. Co ważne, mogą się wyświetlać razem z innymi rozszerzeniami tj. opiniami, lokalizacjami, podstronami, połączeniami i wpływać na ranking reklamy.
Przykład:
Aby reklama wyświetlała się z „Objaśnieniami”, należy dodać przynajmniej dwa wskaźniki. Jednak według zaleceń Google najlepiej wykorzystać maksymalną ilość, czyli cztery. Każde „Objaśnienie” może składać się z 25 znaków.
Edycja „Objaśnień” jest wykonywana z poziomu kampanii lub grup reklam. Nie ma konieczności tworzenia nowych reklam, gdyż dane są przechowywane nawet po dokonaniu zmian. Możemy je również dostosować do urządzeń mobilnych oraz zaplanować czas wyświetlania – porę dnia i godzinę.
W raporcie sprawdzimy dane odnośnie kliknięć oraz kiedy pojawiły się dodatkowe „Objaśnienia” na poziomie kampanii, grupy reklam i reklam.
Reklamy na stronach wyników wyszukiwania wyświetlanych na komputerach i tabletach mogą pokazywać od dwóch do czterech „Objaśnień” oprócz tekstu reklamy. Również na telefonach komórkowych w pełnej wersji przeglądarki można wyświetlić do czterech „Objaśnień”.
Poniżej podsumowanie powodów dla których warto użyć rozszerzenia „Objaśnień”:
- Możliwość podświetlenia lub podsumowania oferty;
- Minimalizacja nakładu pracy podczas aktualizacji opisów – nie musimy tworzyć nowych reklam. Wystarczy zmienić opis, kiedy tylko chcemy. Po zmianach zachowujemy wszystkie dane dotyczące kliknięć, wyświetleń itd.;
- Elastyczność – możemy dodawać „Objaśnienia” na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam, co pozwala na zamieszczenie ogólnych lub szczegółowych informacji w reklamach;
- Szczegółowe raporty – dowiadujemy się, ile uzyskaliśmy kliknięć w reklamę, gdy pojawiły się „Objaśnienia”. Możemy porównać statystyki na poziomie kampanii, grupy reklam czy reklam oraz za pomocą segmentu Top vs. Other zobaczyć, gdzie w wynikach organicznych wyświetliły się nasze reklamy z „Objaśnieniami”;
- Dostosowanie dla telefonów komórkowych;
- Wpływ na ranking reklamy.
Aby uzyskać więcej informacji odnośnie tworzenia, edytowania, optymalizowania rozszerzeń, zobacz artykuł z Centrum Pomocy Google.
—————————–
Foto: netim.pl