preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Zmiana w granicach oceny Core Web Vitals

Zmiana w granicach oceny Core Web Vitals

Google wprowadziło zmianę oceny podstawowych parametrów Core Web Vitals, które możemy zobaczyć w Google Search Console. Zmiana jest drobna, ale może wpłynąć na część obserwowanych wyników.

Zmiana ta polega na innej metodzie domknięcia zbiorów wyników (zmiana z „<” na „<=”), które obserwujemy w Core Web Vitals. Dzięki tym wskaźnikom wiemy więcej o wrażeniach użytkowników oraz ich odczuciach po kontakcie z naszą stroną internetową.

Core Web Vitals sprawdza między innymi szybkość ładowania się strony, czas do pierwszej interakcji oraz łączne przesunięcie układu. Wynikiem tego testu jest przyporządkowanie do jednej z trzech grup w zależności od osiągniętych rezultatów.
Wartości LCP podane są w sekundach, FID w milisekundach, natomiast CLS oceniane są za pomocą wartości punktowych.

Przypomnijmy, że Google dzielił wyniki testu CWV na 3 grupy:

  • wynik dobry – oznaczony kolorem zielonym,
  • wynik średni – oznaczony kolorem żółtym,
  • wynik zły – oznaczony kolorem czerwonym.

Dotychczas progi dla poszczególnych grup wyglądały następująco:

  • wynik dobry:
    • LCP: < 2.5 s
    • CLS: < 0.1
    • FID: < 100 ms
  • wynik średni:
    • LCP: < 4 s
    • CLS: < 0.25
    • FID: < 300 ms
  • wynik zły:
    • LCP: > 4 s
    • CLS: > 0.25
    • FID: > 300 ms

Jak można zauważyć, do oceny używane są wartości < (mniejsze niż). Zmiana, która została ostatnio wprowadzona polega na tym, że zastąpiono ją wartością <= (mniejsze bądź równe).

Nowe progi dla poszczególnych grup wyglądają następująco:

  • wynik dobry:
    • LCP: <= 2.5 s
    • CLS: <= 0.1
    • FID: <= 100 ms
  • wynik średni:
    • LCP: <= 4 s
    • CLS: <= 0.25
    • FID: <= 300 ms
  • wynik zły:
    • LCP: > 4 s
    • CLS: > 0.25
    • FID: > 300 ms

Zmiana weszła w życie 17 lutego. Google informuje, że może mieć wpływ na część wyników (na lepsze) dla niektórych podstron.

Zachęcamy też do przeczytania całego artykułu poświęconego zmianom w ocenach szybkości stron: Page Experience Signals i Core Web Vitals – nowy czynnik rankingowy w wyszukiwarce Google. Opisujemy w nim, czym jest CWV oraz jak poprawić poszczególne jego składowe.

 

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj