Zmiany w Sieci Partnerskiej Google Adwords
Sieć Reklamowa Google (Google Display Network) – tak od tej chwili będziemy nazywać strony internetowe, związane i współpracujące z Google w zakresie udostępniania miejsca na reklamy, których dostarczycielem i operatorem jest ten światowy gigant rynku internetowego. Stara terminologia (sieć partnerska, Sieć Partnerska Google Adwords) staje się nieaktualna, pozostaje pytanie, co zmienia się poza tą nazwą, jakie nowinki, ulepszenia serwuje nam Google w sieci reklamowej?
Już od dłuższego czasu, w sieci partnerskiej Adwords, udoskonalane były możliwości samodzielnego tworzenia, a następnie wykorzystania reklam graficznych i planowania kampanii dzięki nim. Banery, których sterowanie wyświetleń i obsługiwanie przebiega podobnie do linków tekstowych, zyskują uznanie w oczach wielu reklamodawców. Przedstawiane są też ich nowe schematy graficzne, layouty, na przykład powiązane z aktualnymi, ważnymi wydarzeniami. Ostatnio pojawiły się banery z motywami nawiązującymi do mistrzostw świata w piłce nożnej. Zawsze mogą się przydać, jeżeli chcielibyśmy zareklamować sklep sportowy czy też sprzęt piłkarski.
W sieci reklamowej Adwords wprowadzane są nowe usprawnienia, mające na celu zwiększenie efektywności kampanii. Możliwe stało się ograniczenie częstości prezentowania reklam określonemu, niepowtarzalnemu użytkownikowi. Mało tego, możemy ustawić, dla wspomnianego konkretnego internauty, także częstotliwość ukazywania się linków sponsorowanych w określonych przedziałach czasowych, jak dzień czy tydzień, dodatkowo zaznaczyć możemy, czy nasze ograniczenia ma dotyczyć całej kampanii, grupy reklam czy też pojedynczych komunikatów reklamowych.
Kolejną bardzo interesującą funkcją wpływającą na wyświetlanie reklam Google Adwords jest remarketing. Odnosi się on również do odpowiedniego, pewnego sposobu kierowania i przedstawiania reklam określonym, wyodrębnionym użytkownikom Internetu. Jest to zagadnienie nieco bardziej skomplikowane i zapewne warto będzie przyjrzeć się jemu dokładniej w najbliższym czasie. Wydaje się jednak, że remarketing może mieć niebagatelny wpływ na przyszłość reklamy w Internecie…
W sieci reklamowej dostarczone nam zostały nowe opcje dotyczące wykluczeń miejsc, w których miałyby prezentować się nasze reklamy. Ciekawe jest jednak to, że tym razem nie eliminujemy całych, wybranych witryn internetowych, a tylko miejsca, gdzie na tych stronach nasze linki sponsorowane miałyby się pojawiać. Mówiąc jaśniej, możemy wykluczyć takie sytuacje, okoliczności pojawiania się reklam, w których miałyby się one wyświetlać w „części ekranu widocznej po przewinięciu”. Stosując tę opcję, mamy gwarancje, iż nasze boksy tekstowe, czy też banery, ukażą się tylko w segmentach strony internetowej zauważalnych zaraz po jej załadowaniu, nie znajdą się zaś gdzieś w zakamarkach witryny, do których docieramy, lub nie, po przesunięciu strony.
Warto wspomnieć o tym, iż poza wprowadzaniem zmian, firma Google postanowiła popracować również nad promocją i dobrą komunikacją z osobami korzystającymi z ich usług. Powstała specjalna strona internetowa (Google Display Network), która dotyczy wszystkiego, co związane z Siecią Reklamową Google. Znajdziemy tam opisy, czy też filmy, informujące o szansach i możliwościach, jakie daje nam docieranie do klienta poprzez sieć reklamową właśnie. Interesujące, szczególnie dla osób zaczynających swoją przygodę z Google Adwords, będą interaktywne filmy instruktażowe, demonstrujące na przykład działanie przydatnych w kampaniach aplikacji-narzędzi. Na stronie poczytać można o wszelkich wprowadzanych udogodnieniach i zmianach. Zapoznamy się tam również z „historiami sukcesu” przedsiębiorców, którzy są z efektów reklamy przy współpracy z Google bardzo zadowoleni. Wszystkie informacje przedstawione są w atrakcyjny i przejrzysty sposób, dlatego też warto na tej witrynie spędzić trochę czasu.