preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Wykluczanie słów kluczowych Google Adwords

Wykluczanie słów kluczowych Google Adwords

Geneza problemu:

Wyobraź sobie, że jesteś producentem traktorów. W Twoich fabrykach powstaje naprawdę znakomity sprzęt, Twoje pojazdy są chwalone przez każdego, kto zaczął ich używać. Wiesz o tym bardzo dobrze, problem w tym, że poza Tobą i grupą stałych klientów, mało kto zdaje sobie sprawę z istnienia Twojej firmy i jej produktów.

Postanawiasz zainwestować poważne środki w kampanię reklamową. Ktoś doradził ci, że dobrym pomysłem byłyby billboardy w miastach, oraz reklama w radiu. Myślisz: „pewnie miał rację, dotrę w ten sposób do wielkiej ilości ludzi”. Ruszasz więc z kampanią, cieszysz się, że widzisz swoje reklamy wjeżdżając do wielkiego miasta, a włączając radio, słyszysz znajome, bo swoje, slogany reklamowe płynące w eterze. Jesteś zadowolony.

Wydatki marketingowe znacznie jednak obciążają twój budżet. Zaczyna cię to bardzo irytować, gdyż od początku emisji reklam, miałeś tylko kilka telefonów z zapytaniami, czy można u Ciebie kupić też silniki samochodowe oraz czy masz w ofercie traktory ogrodnicze, do koszenia trawy. Niestety sprzedaży tych produktów nigdy nie prowadziłeś. Sprzedaż Twojego flagowego produktu nie wzrosła, zyskałeś może tylko to, że parę osób dowiedziało się o istnieniu fabryki traktorów. Co z tego jednak, skoro nikt z tej grupy, nigdy nic od Ciebie nie kupi?

Jak ta sytuacja odnosi się do kampanii w Google AdWords?


Podobne problemy, możemy napotkać wdrażając nasze programy reklamowe Google Adwords. Musimy dbać o to, aby jak najprecyzyjniej pokazywać drogę poszukującym informacji, produktów internautom. Google Adwords daje nam takie możliwości.

Pierwszym krokiem do tego jest oczywiście jak najlepszy dobór słów kluczowych w naszej kampanii, drugim stworzenie jasnego, czytelnego i atrakcyjnego komunikatu reklamowego. Nie zawsze jednak wykorzystuje się możliwości, jakie daje nam Google AdWords w zakresie doboru wykluczających słów kluczowych. Jest to szczególnie wskazane, jeżeli często stosujemy dopasowanie przybliżone słów kluczowych w naszej kampanii.

Dodanie do naszej kampanii odpowiednich wykluczających słów kluczowych, zapobiegnie wyświetleniu naszej reklamy w wynikach wyszukiwania wtedy, kiedy internauta użyje w wyszukiwarce hasła, zawierającego słowa dodane przez nas na „czarną listę”. Jest to więc filtr, który pozwala nam dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych naszymi usługami, czy też produktami. Stosując wiele wykluczających słów kluczowych, ograniczamy też oczywiście liczbę wyświetleń naszych reklam. W przypadku programu reklamowego Google Adwords, jest to działanie jak najbardziej racjonalne i intencjonalne, ponieważ płacimy za każde kliknięcie w reklamę. Jak już wspomniałem, kierujemy reklamę tylko i wyłącznie do naszych potencjalnych klientów, w efekcie, pozawala nam to zwiększyć ilość świadomych kliknięć. Dzięki temu Google obniży koszt kliknięcia, a zwrot z inwestycji będzie większy. Wszyscy będą zadowoleni 🙂

Rozwiązanie problemu:

Chciałbym przedstawiać najłatwiejsze sposoby dokonania edycji naszych kampanii pod kątem dodawania wykluczających słów kluczowych.

Panel administracyjny Google Adwords w przeglądarce internetowej:

1. Zaloguj się na swoje konto Adwords.
2. Wybierz kampanię lub grupę reklam do edycji.
3. Kliknij zakładkę „Słowa kluczowe”.
4. Na samym dole tabeli zawierającej nasze wyrażenia, znajduje się odnośnik „Wykluczające słowa kluczowe” (Uwaga – zmiana w stosunku do poprzedniego interfejsu, gdzie odnośnik ten znajdował się u góry).
5. Po kliknięciu, naszym oczom ukażą się dwie tabele: ,,Na poziomie grupy reklam” oraz ,,Na poziomie kampanii” – możemy teraz dodać, edytować lub usunąć wcześniej zapisane przez nas wyrażenia.
6. Dodając słowa, wpisujemy każde wyrażenie w oddzielnym wierszu.
7. Jeżeli opuści nas wena, wyczerpią się pomysły na kolejne słowa – klikamy na przycisk „Zapisz” tym samym kończąc całą operację.

wyklobr1

Aplikacja Adwords Editor

Podobnie jak we wcześniej opisywanym przypadku, możemy dodawać wykluczające słowa kluczowe na poziomie kampanii, jak i grup reklam.

1. Po uruchomieniu aplikacji, klikamy interesującą nas kampanię lub grupę reklam na liście z lewej strony ekranu.
2. Następnie wybieramy zakładkę „Wykluczenia”.
3. Jeżeli chcemy dodać jedno wyrażenie, czy też dodawać je pojedynczo „ręcznie” – klikamy przycisk „Dodaj wykluczające”.
4. Ukazuje nam się menu, w którym możemy określić to, czy chcemy dodać wykluczające słowo do grupy reklam („Dodaj wykluczające słowo kluczowe”) , możemy wykluczyć witrynę (na której nie chcemy, aby pojawiały się nasze reklamy), analogiczne opcje mamy też w stosunku do całej kampanii.
5. Adwords Editor pozwala nam na szybsze dodanie większej liczby wykluczających słów kluczowych (jest to jego wielka zaleta). Po wyborze interesującej nas kampanii, wybieramy zakładkę „Wykluczenia”, następnie zaś klikamy przycisk „Dokonaj wielu zmian”.
6. Po kliknięciu, podobnie jak we wcześniejszym „ręcznym” dodawaniu słów, mamy do wyboru poziom, którego ma dotyczyć nasza edycja (grupa reklam lub kampania) oraz tego, czy chcemy wykluczać wyrażenia lub też strony internetowe.
7. Wklejamy uprzednio sformatowane w arkuszu kalkulacyjnym dane.
8. Kończymy operację klikając „Dalej”.

wykluczenia-obrazek2

3
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1
    SylvesterStefansson

    Ciezko mi to zrozumiec po 10 godzinach pracy ale wiem ze jak to rozgryze to bede pracowal lzej i krucej

  2. 2

    Bardzo interesujące 🙂

  3. 3

    Czy częste zmienianie (dopasowywanie) słów kluczowych mocno wpływa na efektywność kampanii?

    Może najpierw opłaca się przeprowadzić kampanię testową przed głównym uderzeniem na adwordsy?? Np szukamy kodu bądź inwestujemy +-100zł i sprawdzamy w małej skali wejścia z danych słów dla danego regionu?

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.