preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Rich Cards dostępne globalnie!

Rich Cards dostępne globalnie!

Od dłuższego czasu Google zwiększa użyteczność swojej wyszukiwarki dla użytkowników mobilnych. Ich liczba jest już na tyle duża, że gigant branży musiał iść z duchem czasu.

Po Rich Snippets pora na kolejną nowość – Rich Cards

Rich Cards zostały wprowadzone początkowo w USA w 2016, a niedawno (28. Marca 2017) Google zaczęło wprowadzać  je też w innych krajach. Po sukcesie Rich Snippets postanowiono rozszerzyć możliwości prezentowania wzbogaconych treści dla użytkownika. Wyniki w założeniu mają pozwalać na prezentację przypominającą slider, z możliwością przewijania lewo/prawo.

Daje to duże możliwości wyróżnienia własnych wyników w ciekawej i przystępnej dla użytkownika formie. W momencie publikacji artykułu wyniki pokazywane są dla dwóch rodzajów treści: przepisów kulinarnych oraz filmów. Można powiedzieć, że Google w ostatnich kilku latach kombinuje jak sprawić, by wyniki wyszukiwania były jeszcze bardziej atrakcyjne dla internauty. Być może chcą zatrzymać użytkownika dla siebie, a nie chcą być dłużej stroną „przejściową”.

Standardowe wyniki wyszukiwania, Rich Snippets i Rich Cards

Standardowe wyniki wyszukiwania, Rich Snippets i Rich Cards

Na załączonej grafice widać jak prezentują się wyniki zawierające Rich Cards dla przepisów kulinarnych, duże zdjęcie oraz recenzja przykuwają uwagę. Dodatkowo jak już wcześniej wspomniałem, Rich Cards można przewijać, użyto tam efektu zwanego carousel. Wyniki mogą pokazywać się zarówno dla wielu stron, jak i dla pojedynczej domeny.

Łatwość implementacji

Google zaleca użycie JSON-LD dla oznaczenia treści do Rich Cards. Po opisaniu rodzaju treści w odpowiedni sposób, tj. znacznikami wg dokumentacji, możemy sprawdzić poprawność mikrodanych przy pomocy narzędzia „Structured Data Testing Tool”.

Structured Data Testing Tool - zrzut ekranu

Structured Data Testing Tool – zrzut ekranu

Co lepsze, można także użyć narzędzia Search Console do sprawdzenia błędów w naszych Rich Cards. Raport ma także wyróżniać, które wyniki są oznaczone w pełni (tj. z użyciem specjalnych, dodatkowych znaczników), a które można dalej rozszerzyć.

Google Search Console - błędy w Rich Cards

Google Search Console – błędy w Rich Cards

Planowane jest dodanie do Search Console możliwości analityki dla wyników opartych o Rich Cards (lub snippets).

Jak to może działać?

Zapewne zasady publikacji Rich Cards pozostaną podobne do Rich Snippets, czyli będzie duża dowolność po stronie Google. Prawdopodobnie łatwiej „moc” pozyskają te domeny, które mają wypracowaną markę i posłuch w internecie. Jak to czasem bywa, narzędzie zostanie także użyte w niewłaściwy sposób (spam) i nie da się tego uniknąć w 100%. Podobnie jak z zabezpieczeniami w samochodach, nikt nie wymyślił jeszcze takiego, który nie został przez kogoś złamany.

 

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

Komentarze są wyłączone.