preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Reklama banerowa Google Adwords (część druga)

Reklama banerowa Google Adwords (część druga)

W poprzednim artykule nakreśliłem ogólnie rolę banerów we współczesnym świecie reklamy, temat potraktowałem skrótowo i mam nadzieję, że zostało to docenione. 😉 Konkluzja jest jednak następująca: program Google Adwords jest zdecydowanie ułatwieniem, uproszczeniem samego procesu planowania i tworzenia własnej kampanii banerowej w internecie. A więc, jak zacząć?

Jak wspominałem, kampania graficzna Google Adwords daje nam możliwość zamieszczania reklam w sieci partnerskiej Google, czyli witrynach współpracujących z tą firmą. Bardzo przydatne jest na tym etapie Narzędzie Rozmieszczenia Reklam . Pozwala nam ono przeszukać sieć pod kątem interesujących nas miejsc docelowych. Mamy tutaj dostępnych kilka opcji. Możemy sprawdzić, jakie witryny posiadają słowa kluczowe związane z interesującą nas tematyką, branżą. W tym celu wpisujemy jedno lub więcej wyrażeń w odpowiednie okienko (lewy górny róg ekranu). Po przyciśnięciu przycisku „Szukaj” otrzymujemy listę wyników. W poszczególnych kolumnach tej listy widzimy informacje dotyczące tego, jakiego rodzaju formaty reklam Google Adwords są obsługiwane przez konkretne strony internetowe. Możemy otrzymać komunikat, że dana strona pozwala na wyświetlanie tylko i wyłącznie tekstowych linków sponsorowanych, jednak dla nas, kiedy tworzymy kampanię banerową, najistotniejsze jest to, czy dana witryna umożliwi nam zamieszczenie reklam banerowych właśnie. Najeżdżając myszką na małe ikony w kolumnie „Formaty reklam” pojawia nam się informacja o tym, jakiego rodzaju reklamy są dostępne. Podobne wskazówki otrzymamy, jeżeli klikniemy po prostu na jednej ze stron wymienionych na naszej liście wyników wyszukiwania. Jeżeli miejsce docelowe, na którym nam zależy, akceptuje reklamy graficzne, wtedy od razu otrzymujemy powiadomienie o tym jaki konkretnie format, wielkość banera jest tam pożądana. To podstawowe możliwości jakie prezentuje nam Narzędzie Rozmieszczenia Reklam. Pozwala ono jednak użyć nam bardziej szczegółowych funkcji filtrowania wyników. Klikając na zakładkę „Opcje zaawansowane” otrzymujemy szansę na odrzucenie niektórych miejsc docelowych w naszych wynikach wyszukiwania. Możemy usunąć strony, które umożliwiają zamieszczanie banerów o formatach, których my nie posiadamy. Mamy możliwość zaznaczenie, iż w wynikach chcielibyśmy ujrzeć tylko te witryny, na których zamieścimy nasze banery (nie zostaną wtedy uwzględnione strony przyjmujące na przykład wyłącznie linki tekstowe). W tym miejscu mamy też sposobność zastosowania kilku dodatkowych filtrów, takich jak kryterium wieku, płci czy też dochodu internautów, jednak przy obecnym etapie rozwoju tego narzędzia, nie przykładałbym do tych filtrów większego znaczenia i myślę, że nie ma potrzeby ich stosowania. W „Opcjach zaawansowanych” mamy też możliwość określania oczekiwanych wyników ze względu na lokalizację i język proponowanych stron docelowych.
Narzędzie Rozmieszczenia Reklam pozwala nam też na wybieranie stron poprzez bardzo ogólne kategorie tematyczne, np strony o tematyce biznesowej lub sportowej – ramka pozwalająca nam na tę czynność znajduje się po lewej stronie ekranu, tuż przy wynikach wyszukiwania. Ostatnią możliwością omawianego narzędzia, jest ograniczenie listy wyników o typy stron docelowych, zwykle będziemy się skupiać przede wszystkim na kategorii „witryny”.

Podsumowując opis Narzędzia Rozmieszczenia Reklam, można stwierdzić, iż to zdecydowanie interesująca propozycja podarowana nam przez Google. W innym wypadku, szczególnie jeżeli tworzymy kampanię graficzną, wyszukiwanie odpowiednich stron, czy też innych miejsc docelowych, byłoby bardzo pracochłonne i wyczerpujące. Narzędzie to nie jest oczywiście doskonałe. Musimy pamiętać o tym, że wyszukuje ono nam witryny na podstawie analizy ich słów kluczowych. Nie zawsze jednak frazy opisujące daną stronę są zgodne z jej z faktyczną zawartością. Ważne jest więc to, aby w miarę możliwości samemu przejrzeć się dokładniej witrynom, na które chcemy kierować nasze banery.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.