Spis treści:Kampania wizerunkowa – co to jest?Jak Twoja firma może zyskać na reklamie bannerowej?Planowanie kampanii wizerunkowejKampanie wizerunkowe w katalogach firm Chcesz zbudować silną i łatwo rozpoznawalną markę, której wizerunek będzie przyciągał klientów i wzbudzał ich zaufanie? Odpowiednia może okazać się dobrze przygotowana kampania wizerunkowa. Jest to strategia komunikacji marki, która pozwala kształtować, jak Twoja firma jest postrzegana na rynku. Sprawdź, jak możesz na niej skorzystać, aby […]
Pozycjonowanie marki
W biznesie na sukces składa się wiele czynników, a wizerunek bez wątpienia należy do tych bardziej istotnych. To, jak klienci postrzegają Twoją firmę, w dużej mierze determinuje chęć skorzystania z Twoich usług. Atrakcyjny produkt lub usługa to jedno, lecz bez spójnej tożsamości, a także – co jeszcze ważniejsze – świadomości swoich odbiorców – trudno zaistnieć. Pozycjonowanie marki pozwoli Ci umiejscowić Twoją firmę na współczesnym rynku.
Jak na tle konkurencji w sieci wypada Twoja marka? Możesz zlecić jej pozycjonowanie naszym specjalistom. Zajmujemy się tym od ponad 15 lat!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
Pozycjonowanie marki – korzyści
Dlaczego silna marka jest tak istotna? Dbając o wizerunek swojej firmy, możesz osiągnąć wiele stosunkowo niskim kosztem – niezależnie od branży oraz skali działalności.
Zwiększysz sprzedaż | Zyskasz rozpoznawalność | Dotrzesz do nowych odbiorców |
---|---|---|
Zaangażujesz obecnych klientów | Zbudujesz wizerunek eksperta | Nawiążesz długotrwałe relacje biznesowe |
Czym jest pozycjonowanie marki?
Choć sam termin obecnie kojarzy się raczej jednoznacznie z SEO, w tym kontekście nie chodzi jednak tylko o to, by piąć się w górę rankingów Google. Pozycjonowanie marki to tak naprawdę szeroki zakres działań marketingowych, których celem jest stworzenie określonego obrazu Twojej firmy w oczach odbiorców – czyli potencjalnych klientów. Zamiast o miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania walczymy zatem o pozycję w świadomości osób, które mogą skorzystać z Twojej oferty.
Kluczowym aspektem jest tutaj oczywiście to, aby wyróżnić się na tle bezpośredniej konkurencji – czy to za sprawą unikalnej kampanii marketingowej skupionej wokół produktu lub usługi, wyjątkowej komunikacji z klientami, czy też zapadającej w pamięć identyfikacji wizualnej, która ukierunkowana będzie na wywoływanie konkretnych emocji. Każdy klient mający do wyboru kilka podobnych produktów z danego segmentu najpierw zwróci się w stronę tego, który już budzi w nim pozytywne skojarzenia. Jeśli Twoja oferta już na starcie będzie kojarzyć się z jakością, atrakcyjnym designem lub po prostu wygodą użytkowania, sukces jest już niedaleko!
Jednocześnie warto pamiętać o tym, że marketing lubi działanie wielotorowe. Pozycjonowanie marki to jedna z części większej układanki, jaką jest promowanie produktu lub usługi. Efekt synergii jest tutaj kluczowy – silny wizerunek, w połączeniu ze skutecznym SEO, skrojoną na miarę kampanią reklamową oraz oczywiście atrakcyjną ofertą, to prosta droga do serc Twoich klientów. Najlepsze efekty osiągniesz, działając na wielu frontach.
Usługi pozycjonowania marki w naszym wykonaniu to kompleksowy pakiet działań, które razem pozwolą nam zapracować na sukces Twojego brandu. Każda realizacja ma nieco inny charakter, a elastyczność jest tutaj kluczowa – nasi specjaliści od marketingu opracują unikalną strategię działania, dopasowaną do Twojej branży oraz indywidualnych celów. Oto poszczególne etapy pozycjonowania marki.
Analiza Twojej marki
Nasi specjaliści dokonają szczegółowej weryfikacji obecnej kondycji Twojej marki, która posłuży nam za drogowskaz do dalszych działań. Na tym etapie analizowana jest rozpoznawalność Twojej firmy w obrębie konkretnych grup docelowych oraz lokalizacji. Weryfikujemy również Twoją ofertę, identyfikację wizualną oraz dotychczasowe działania marketingowe pod kątem ewentualnych modyfikacji. Wszystko to wesprze nas w określeniu spójnego kierunku rozwoju oraz zaplanowaniu szczegółowej strategii, która pomoże Ci zaistnieć na rynku.
Analiza konkurencji
Aby wyróżnić się na tle innych firm działających w obrębie Twojej branży, najpierw należy je poznać. Analiza bezpośredniej konkurencji pozwoli nam zidentyfikować obszary, w które warto inwestować czas i środki. Z drugiej strony będziemy w stanie uniknąć powielania błędów oraz ślepych uliczek mających niewielką szansę na to, by przynosić pożądane rezultaty. Na tej podstawie zbudujemy pozycję Twojej firmy w sieci, która będzie wypadkową branżowych trendów, inwencji naszych specjalistów oraz tożsamości Twojego biznesu.
Strategia pozycjonowania
Mając za sobą analizę Twojej własnej marki oraz konkurencyjnych firm z Twojej branży, nasi specjaliści stworzą dla Ciebie kompleksową strategię pozycjonowania. Na tym etapie określamy grupy docelowe oraz najbardziej rentowne obszary rynku, a także główne założenia Twojej marki – od identyfikacji wizualnej, aż po sposób komunikacji oraz kanały reklamowe. Określenie filarów wizerunku pozwoli bardziej metodycznie – a tym samym skutecznie – wprowadzać te założenia w życie.
Monitorowanie efektów i raporty
Optymalizacja prowadzonych działań – także w dłuższej perspektywie – to istotny element pozycjonowania marki na rynku. Nasi specjaliści systematycznie monitorują osiągane wyniki pod kątem realizacji założonych celów. Dzięki temu jesteśmy w stanie modyfikować pewne rozwiązania, tak by maksymalizować ich efekty. Podczas naszej współpracy otrzymujesz również regularne raporty z naszych prac oraz osiąganych rezultatów. W ten sposób jesteś na bieżąco z tym, jak Twoja marka radzi sobie na rynku oraz jakie efekty przynoszą poszczególne działania.
Kiedy warto postawić na pozycjonowanie marki?
- Wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi
- Start nowej firmy lub oddziału
- Rozbudowa działalności o nowe obszary
- Brak zainteresowania ze strony konkretnej grupy docelowej
- Walka o pozycję lidera branży
- Kryzys lub zmiana zasad i trendów rządzących rynkiem
- Niezadowalające wyniki sprzedaży
Pozycjonowanie marki w praktyce
Podczas pracy nad wizerunkiem firmy to efekty, które chcesz uzyskać, dyktują wybór wykorzystywanych środków. Kluczowym aspektem pozycjonowania marki jest świadomość miejsca, w którym chcesz się znaleźć. Z naszą pomocą określisz cele, do których będziemy wspólnie dążyć. Warto wtedy odpowiedzieć na następujące pytania:
- Kim jest Twój klient?
- Na jakim rynku chcesz działać?
- Czy cena Twojego produktu jest adekwatna?
- Czy Twoja oferta odpowiada na potrzeby konsumentów?
- Jak działa Twoja bezpośrednia konkurencja?
- Co wyróżnia Twoją ofertę na tle innych?
- W jaki sposób komunikują się Twoi odbiorcy?
Ulokowanie marki w rynkowym krajobrazie wymaga dużej świadomości branży, odbiorców oraz mocnych cech własnego biznesu (a także jego słabości). Z pomocą naszej agencji znajdziesz swoje miejsce na rynku i skutecznie zawalczysz o serca (i portfele) swoich klientów.
Kryteria pozycjonowania marki
Cena | Jakość | Pochodzenie |
---|---|---|
Odbiorca | Specjalizacja | Unikalne atrybuty |
Planując strategię pozycjonowania marki, skupiamy się wokół unikalnej tożsamości Twojego biznesu. Mówiąc krótko – eksponujemy to, co wyróżnia Twoją ofertę. Dlatego właśnie praca nad wizerunkiem to proces bardzo indywidualny. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku skuteczne rozpoznanie tych aspektów marki, które niosą największą korzyść dla klientów, a jednocześnie odpowiadają ich potrzebom i nawykom.
Skuteczne pozycjonowanie marki opiera się również na pewnych uniwersalnych zasadach, będących efektem wielu lat branżowego doświadczenia naszych specjalistów oraz setek biznesów naszych klientów, których wspieraliśmy na drodze do sukcesu. Oto one:
- Prostota – spójna i nieskomplikowana koncepcja przynosi najlepsze efekty. Strategia skupiona wokół jednego mocnego aspektu marki zawsze wygra z chaotycznym rozmienianiem się na drobne.
- Oryginalność – nie ma nic złego w inspirowaniu się otoczeniem biznesowym i uczeniu się na błędach innych, lecz to właśnie autentyczna tożsamość firmy powinna stanowić podstawę, na której marka zbuduje swoją siłę.
- Wiarygodność – obietnice bez pokrycia nie sprawdzą się na dłuższą metę. Wizerunek oparty na faktycznej wartości produktu lub usługi to natomiast sposób na zdobycie trwałego zaufania odbiorców.
- Elastyczność – rynek nieustannie się zmienia, a raz wypracowany wizerunek firmy nie pozostanie aktualny na zawsze. Zdolność do zmiany to istotny element pozycjonowania marki.
- Świadomość – tylko znajomość swoich odbiorców, branżowych realiów i rynkowych trendów pozwoli na opracowanie i zaprezentowanie oferty w sposób, który przyniesie Ci tłumy klientów.
Filary marki
To właśnie na tych podstawach zbudujemy wizerunek Twojej firmy, który pozwoli Ci osiągać cele biznesowe i wyprzedzać konkurencję.
Kryteria pozycjonowania marki
Potrzeba klienta
Potrzeby konsumentów to bez wątpienia najważniejszy element pozycjonowania marki. To, w jaki sposób Twój produkt odpowiada na oczekiwania docelowej grupy klientów, stanowi centrum tożsamości firmy. Nasi specjaliści określą potrzeby Twoich odbiorców przeprowadzając szeroko zakrojoną analizę marki oraz badania rynkowe.
Wartości
Wiodące cechy Twojego biznesu, z którymi utożsamiać go będą Twoi klienci. Konsekwencja i wiarygodność są tutaj kluczowe – wartości Twojej marki powinny znajdować odzwierciedlenie w produkcie, a także w sposobie komunikacji, obsługi klienta czy też zakresie oferowanych usług. Pomożemy Ci przekuć mocne strony Twojego biznesu w ugruntowaną pozycję na rynku.
Obietnica
Świadomość konkretnych potrzeb grupy odbiorczej to dopiero początek. Komunikacja Twojej marki powinna w odpowiedni sposób uwzględniać te oczekiwania, a w zasadzie obietnicę ich spełnienia. Sposób przedstawienia tej obietnicy jest jednak kluczowy, ponieważ poprzeczka zawieszona absurdalnie wysoko może przynieść odwrotny efekt.
Komunikacja
Pozycjonowanie marki to nie tylko treść, którą przekazujesz swoim odbiorcom, ale także sposób, w jaki to robisz. Nasi specjaliści pomogą Ci w opracowaniu metod komunikacji dopasowanych do charakteru Twoich klientów. Główny przekaz, styl języka, a nawet kanały, którymi najskuteczniej dotrzesz do konsumenta – to podstawy budowania lojalnej bazy klientów.
Reason to believe
Mówiąc wprost, to powody, które skłonią konsumentów do tego, by uwierzyli w obietnicę Twojej marki. Opinie zadowolonych klientów, wieloletnia obecność na rynku, sukcesy potwierdzone certyfikatami, a nawet badania potwierdzające działanie produktu czy obecność w rankingach – im więcej punktów, które uwiarygadniają Twój przekaz, tym lepiej dla Twojej marki
Unikalna propozycja sprzedaży
To konkretne korzyści, na które klient może liczyć po skorzystaniu z Twojej oferty. Z jednej strony propozycja sprzedaży powinna wynikać bezpośrednio z oczekiwań konsumentów, z drugiej natomiast stanowić punkt, który realnie wyróżnia ofertę na tle konkurencji. W tym kontekście warto odnosić się zarówno do korzyści racjonalnych, jak i emocjonalnych.
Spis treści:Czym są internetowe bazy firm?Dlaczego warto dodać swoją stronę do katalogu?Gdzie dodać swoją firmę?Jakie są najważniejsze elementy w wizytówce firmy Masz lokalną firmę i chcesz docierać do większej liczby potencjalnych klientów? Jednym z najbardziej efektywnych, a jednocześnie prostych sposobów na zwiększenie widoczności Twojej marki, jest promocja firmy online, a w szczególności umieszczenie jej w internetowych bazach firm. Jak skutecznie wykorzystać tę metodę do promowania biznesu? Przekonaj się, jakie kroki […]
Spis treści:Dlaczego warto inwestować w marketing lokalny?Wizytówka w popularnych katalogach firmWizytówka w Google MapsBannery reklamowe i kampania wizerunkowaContent marketingPromocja w social mediachWady i zalety marketingu lokalnegoZalety marketingu lokalnegoWady marketingu lokalnego Prowadzisz lokalny biznes i zastanawiasz się, jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów? Dzięki rozkwitowi marketingu cyfrowego nie musisz już polegać na ulotkach i reklamach w lokalnej prasie! Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na marketing lokalny w Internecie i zacznij promować swoją […]