Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Poradnik: Pomysł na tematy wpisów na blog

Poradnik: Pomysł na tematy wpisów na blog

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Masz firmę, która całkiem nieźle prosperuje na rynku, jednak do pełni sukcesu brakuje jej promocji w Internecie. Postanawiasz założyć bloga, lecz brakuje Ci inspiracji na ciekawe tematy. Zależy Tobie przy tym na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Działaj od razu, bo konkurencja nie śpi…

Z przeprowadzonych badań wynika, że firmy z aktywnymi blogami, czyli dość częstymi wpisami lub ich znaczną liczbą, zyskują 60 procent więcej sprzedaży online, a do tego 97 procent naturalnych linków od ludzi, którym spodobała się przeczytana treść na tyle, by dzielić się nią z innymi.

Agencje marketingu internetowego, przez prawie 6 lat, wypróbowały już około 200 narzędzi, dzięki którym nieskończona liczba stron internetowych uzyskiwała coraz lepsze rezultaty wyszukiwania. Dlatego mogę zaprezentować najlepsze, wypróbowane triki, które pomogą znaleźć interesujące tematy do napisania wpisu na bloga. Odpowiednio skonstruowane tytuły pomogą zaś przebić Twoją konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania i w przyszłości pomóc osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Ubersuggest

Pierwszym i najbardziej naturalnym sposobem na znalezienie interesującego tematu, jest sprawdzenie słów kluczowych, jakich każdego dnia poszukują użytkownicy. Ubersuggest to darmowe narzędzie. Automatycznie wyświetla listę najbardziej zbliżonych zdań do frazy wpisanej w pasku wyszukiwania. Przed Ubersuggestem korzystano również z autosugestii Google, które wyświetlał frazy następująco:

Sugestie Google

Ciekawostka: korzystając z autosugestii Google, można zostać Szekspirem XXI wieku. Wystarczy zacząć od jednego słowa, a później – niechaj poniesie Cię fantazja (czyt. copy/paste). Przykłady znajdziesz na tej stronie.

Wracając do Ubersuggest, korzystanie z tego narzędzia jest tak samo łatwe, jak z autosugestii Google. Wystarczy, że wpiszesz interesującą Cię frazę, następnie wybierasz język, w jakim mają być wyświetlone wyniki wyszukiwania i dopasowujesz, gdzie chciałbyś zastosować pożądaną frazę. Do wyboru mamy: Web, Images, News, Shopping, Recipes.

Wyszukiwarka Ubersuggest

Ubersuggest wyświetla cały zestaw wyników, podobnie jak autosugestie Google, z tą różnicą, że wyświetlonych wyników jest znacznie więcej i są one uszeregowane od A do Z. Zobacz na poniższym przykładzie:

Wyniki wyszukiwania Ubersuggest

Moim zdaniem Ubersuggest to jedno z lepszych narzędzi, które dostarcza coraz to nowszych inspiracji i pozwala zaoszczędzić czas.

Następnym krokiem, jaki powinieneś podjąć, będzie skorzystanie z Planera Słów Kluczowych Google AdWords (ang. Keyword Planner). Prześwietl, które z wybranych w Ubersuggest fraz są najbardziej wyszukiwane. Odrzuć te, które w żadnym wypadku nie powinny stać się nagłówkiem Twojego tematu.

Keyword Tool

Według mnie Keyword Tool jest absolutnie najlepszym narzędziem do szukania inspiracji na bloga.

Keyword Tool

Zasada działania jest taka sama jak w przypadku Ubersuggest, jednak Keyword Tool działa szybciej, oraz ma ładniejszy i bardziej użyteczny interfejs. Dodatkowo możemy w nim sprawdzić, jakie frazy wpisują użytkownicy Binga, a nawet App Store.

Wikipedia

Także Wikipedia wskaże wiele inspiracji, z których możesz czerpać, wybierając tematy dla swojego firmowego bloga. Zacznij z niej korzystać, zanim dowie się o tym Twoja konkurencja.

Znalezienie w niej podpowiedzi jest bardzo proste. Wystarczy wyszukać nazwę rodzajową na Wikipedii i przejrzeć jej spis treści.

Spis treści Wikipedia

Wpisałem w wyszukiwarce Wikipedii frazę „marketing internetowy” (bo mój biznes jest związany z marketingiem internetowym). Wyświetliło się sporo tematów informacyjnych, które mogłyby pojawić się na moim blogu.

Teraz pozostaje kwestia sprawdzenia w Planerze słów kluczowych, które z wybranych tematów są najczęściej wyszukiwane, a które – najmniej interesujące dla użytkowników.

QuickSprout

Kolejną znaną mi metodą na uzyskanie lepszych od konkurencji wpisów na bloga, jest wyszukanie już opisanych i opublikowanych tematów dla tej samej grupy użytkowników. Opisz je na nowo, stwórz ich lepszą wersję.

Narzędzie QuickSprout

QuickSprout jest własnością Neil’a Patel’a. Stworzył on najlepsze darmowe narzędzie do analizy strony internetowej. Dzięki niemu możesz porównać ze stroną konkurencji także wspólne tematy na bloga. Dowiesz się w ten sposób, jakie treści są aktualnie najbardziej pożądane.

Google Trends

Wykorzystując trendy Google sprawdzisz, które tematy są najbardziej gorące (najczęściej wyszukiwane) w wybranym okresie. Trendy podpowiedzą, czy wymyślona przez Ciebie ciekawostka wpłynie na atrakcyjność wpisu akurat w czasie publikacji. To narzędzie sprawi, że stworzysz bardziej aktualny, jeszcze lepszy wpis na bloga.

Google Alert

Kolejna „zabawka” od Google, która z pewnością pomoże w znalezieniu inspiracji na bloga, jest na wyciągnięcie ręki lub – jak wolisz – myszki. Wystarczy, że w Newsletterze Google Alert, wpiszesz interesującą Cię frazę, a w wybranym przez Ciebie czasie otrzymasz newsy dotyczące tematyki Twojej działalności.

Google Alert

Oczywiście, zawsze możesz skorzystać z podobnej metody na Facebooku: lubiąc fanpage firm/portali z branży, lecz wtedy musisz wiedzieć, jaki fanpage „zalajkować”, by być na bieżąco. Google Alert może wybrać newsy za Ciebie.

Forum tematyczne

Forum to ogromna baza wiedzy, tym bardziej, jeśli istnieje od dawna i liczba jego użytkowników nadal wzrasta. Wtedy możesz mieć pewność, że znajdziesz tam pomysł na interesujący temat dla Twojego bloga.

Przykład? Powiedzmy, że prowadzisz blog o motoryzacji. Wchodząc na forum w dziale problemy/porady, chcesz znaleźć informacje na temat częstej usterki w samochodach. Dopiero po przejrzeniu wielu postów udało Ci się znaleźć rozwiązanie. To oznacza, że temat i treść Twojego nowego posta jest już w Twojej głowie! Czas na realizacje… Wtedy i inni szybko dowiedzą się, jak naprawić usterkę.

Na koniec

Wyszukiwanie tematów z pomocą tych narzędzi sprawdzi się nie tylko w przypadku blogów. Jeśli jesteś studentem i poszukujesz niebanalnego tematu na pracę licencjacką lub magisterką, może okazać się, że będzie to niezła baza wiedzy i inspiracji. Tak więc powyższe narzędzia przydadzą się do projektowania wpisów na bloga, tematów pracy licencjackiej/magisterskiej, interesującej prezentacji… A może znasz jeszcze inne przeznaczenie, którego nie wymieniłem?

Źródło: thenextweb.com

Powiązane wpisy

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj