preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Personalizacja wyników dla wszystkich użytkowników Google („historia online”)

Personalizacja wyników dla wszystkich użytkowników Google („historia online”)

Ostatnio Google dokonuje wielu zmian w swojej wyszukiwarce internetowej. Sporo z nich z pewnością będzie miało większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie oraz na pozycje stron w wyszukiwarkach.

Jedną z takich opcji, wprowadzonych niedawno jest personalizacja wyników dla wszystkich , a ściślej: „dostosowywanie wyników w oparciu o aktywność wyszukiwania dla niezalogowanego użytkownika”. Wcześniej opcja ta działała tylko wtedy gdy było się zalogowanym do konta Google, obecnie standardowo opcja ta jest włączona dla wszystkich na maksymalnie 180 dni.

Co ta opcja nam daje, a co odbiera? Przykład: jeśli mamy jakąś ulubioną stronę internetową, to pojawia się ona w Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych na określonych przez algorytm pozycjach. Jeśli będziemy często odwiedzać tą stronę (mając włączoną personalizację wyników), to po pewnym czasie strona zacznie się pojawiać wyżej w wynikach, ale tylko na naszym komputerze.

Jak twierdzi Google to ma być plus tej opcji. Moim zdaniem podstawowym minusem jest brak anonimowości i śledzenie przez wyszukiwarkę każdego naszego kroku związanego z odwiedzonymi stronami. Ponadto wyniki nie będą już naturalne, ponieważ Google będzie powielało wybory danego użytkownika, a jeśli z komputera korzystają różne osoby – wielu użytkowników. W związku z powyższym proponuję wyłączyć tą opcję na stałe 🙂

Personalizacja wyników w Google

Jak wyłączyć personalizację wyników? Bardzo prosto:


1. Uruchom w swojej przeglądarce internetowej stronę Googe.pl,
2. Wpisz jakieś szukane słowo kluczowe np. "buty sportowe".
3. Pojawi się strona z wynikami wyszukiwania (ang. Search Engine Result Page- SERP), po prawej na górze strony zobaczysz link: "Historia online" - Kliknij w niego.
4. Po pojawieniu się strony informacyjnej o "Historii online" kliknij w opcję: "Wyłącz dostosowywanie w oparciu o aktywność związaną z wyszukiwaniem".

To wszystko, od teraz możesz znów cieszyć się naturalnymi wynikami wyszukiwania 🙂

Personalizacja wyników w Google

Gdyby ktoś miał problemy z wyłączeniem opcji „Historia online” – podaję poniżej bezpośredni link do pomocy Google:
http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?hl=pl&answer=54048

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony