Nowy Messenger dla biznesu
Spis treści:
Polski Facebook ma ponad 14 miliony aktywnych użytkowników, większość z nich korzysta także z udostępnionego przez platformę Messengera, łatwego narzędzia ułatwiającego komunikację. Widząc stale rosnącą popularność komunikatora, Facebook postanowił wprowadzić udogodnienie przeznaczone dla biznesu. Nowa wtyczka do Messengera, umożliwi umieszczenie komunikatora na stronie internetowej i prowadzenie live chatu z klientem.
Narzędzie jest pomocne dla firm i przedsiębiorstw kontakcie z klientami w nowy i angażujący sposób. Udostępnienie wtyczki Consumer Chat znacznie usprawnia komunikację z klientem oraz zastępuje czat online narzędziem od Facebooka, które jest darmowe, wygodne i znane użytkownikom. Za jej pomocą podniesie się jakość rozmowy i ułatwi kontakt na linii firma – klient, pozwalając ma prowadzenie rozmowy zarówno z poziomu Facebooka, jak i strony internetowej. Podobne rozwiązanie było co prawda dostępne wcześniej, jednak dopiero teraz zakończono etap testów beta i oficjalnie rozszerzono testy dla kilkunastu wybranych partnerów (m.in. Air France, Aviva, KLM, Zalando), z czasem udogodnienie będzie udostępniane użytkownikom na całym świecie, ale już teraz można zapisać się na listę oczekujących.
Customer Chat Plugin – nowy live chat na stronę www
Wtyczka umożliwiająca kontakt z daną firmą przez Messengera na jej stronie była długo oczekiwaną przez klientów funkcjonalnością. Od jakiegoś czasu istnieje nieoficjalnie taka możliwość, ponieważ Facebook wypuścił w końcu rozszerzenie, które pozwala na umieszczenie Messengera na stornie biznesowej. Rozmowa może odbywać się, jak to w przypadku facebookowego komunikatora za pośrednictwem komputera, smartfona czy tableta. Dodatkowym udogodnieniem w tym przypadku jest zachowanie historii konwersacji, która cały czas jest dostępna, bez względu na to z jakiego urządzenia korzystamy. Ułatwia to prowadzenie rozmów lub negocjacji zarówno klientowi, jak i przedstawicielowi firmy, ponieważ umożliwia w dowolnej chwili sprawdzenie historii rozmów. Dzięki „płynnemu przejściu” nie stracimy kontekstu i będziemy mogli kontynuować czat z klientem niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia, z którego korzystamy. Co więcej, nowa wtyczka do Messengera obsługuje inne dotychczasowe funkcjonalności, takie jak płatności, NLP (przetwarzanie języka naturalnego) czy rich media.
Jak dodać Messenger Customer Chat na firmową stronę?
Póki oficjalna wtyczka nie jest dostępna globalnie, można skorzystać z innych sposobów implementowania Messengera na witrynie internetowej. Podpięcie Messengera, tak by wysyłał wiadomości bezpośrednio na fanpage jest proste i nie wymaga zaawansowanych umiejętności, a klientowi pozwoli na skontaktowanie się z firmą w łatwy sposób. By Customer Chat pojawił się na witrynie wystarczy ściągnąć wtyczkę dla WordPressa, wprowadzić nazwę fanpage w jej ustawieniach, a aktywny czat pojawi się na stronie firmowej i umożliwi klientowi kontakt, bez przechodzenia na facebookowy fanpage.
Trochę bardziej skomplikowanym zadaniem jest dodanie Messengera do strony, tak by wysyłał wiadomości do profilu prywatnego. W tej sytuacji należy skorzystać ze skryptu, który umieszcza na stronie internetowej widget, kierujący do aplikacji Messenger. Po jego naciśnięciu otwierać się będzie oddzielna zakładka umożliwiająca komunikację. Jedynym minusem tej sytuacji jest fakt, że przekierowując wiadomości na profil prywatny klient opuszcza domenę, na którą może już nie powrócić.
Chcąc zaimplementować widget Messengera na dowolnej stronie internetowej należy użyć skryptu, który odpowiada za umieszczenie ikony Messengera przekierowującej po kliknięciu na stronę aplikacji. W tym celu można wykorzystać narzędzie udostępnione przez SUPPLE, generujący odpowiedni kod, który wystarczy wkleić przed znacznikiem </body>. Jest on edytowalny więc pozwala na wprowadzenie własnych zmian, określenie godzin odpowiadania na wiadomości, możliwość kontaktu mailowego oraz wiele innych drobnych usprawnień.
W oczekiwaniu na oficjalną wtyczkę Consumer Chat
Podsumowując Consumer Chat Plugin to bardzo praktyczne narzędzie, które zdecydowanie podnosi jakość oraz ułatwia kontakt z klientem, co może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Do niewątpliwych zalet należy głównie rozpoznawalność i prostota samego komunikatora, a także fakt archiwizowania rozmów z możliwością odczytania ich na dowolnym urządzeniu. Minusem jest natomiast brak możliwości implementacji aktywnego czatu na profil prywatny. Jednak ta sytuacja zapewne zmieni się, gdy Facebook zakończy testy i udostępni oficjalną wtyczkę globalnie. By przyspieszyć ten moment warto zapisać się na listę oczekujących.
Twórcy wtyczki zapowiadają, że będą kontynuować prace nad Customer Chat Plugin, aby zapewnić klientom urządzenie maksymalnie bogate w funkcje i jak najbardziej zbliżone do podstawowej wersji aplikacji.
A gdzie jest lista oczekujących? Gdzie można się zapisać? 🙂
W momencie pisania artykułu Facebook udostępniał taką listę. Obecnie po kliknięciu w link strona jest niedostępna 😐
https://www.facebook.com/help/contact/183001548938810