preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Blog

O analityce

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Wskaźnik ROI – co to jest i jak obliczyć zwrot z inwestycji w marketingu?

Wskaźnik ROI – co to jest i jak obliczyć zwrot z inwestycji w marketingu?

ROI, czyli zwrot z inwestycji, to wskaźnik, który pozwala ocenić efektywność działań marketingowych. Dzięki niemu możemy sprawdzić, czy wydane środki przynoszą oczekiwane rezultaty. W artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest ROI, jak go obliczyć oraz dlaczego jest tak ważny dla każdej firmy inwestującej w marketing. Poznasz również praktyczne wskazówki, które pomogą Ci lepiej zarządzać budżetem marketingowym i maksymalizować zyski. Co to jest ROI? Wyobraź sobie, że inwestujesz swoje [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

8 porad, dlaczego powinieneś korzystać z Meta Pixel
,

8 porad, dlaczego powinieneś korzystać z Meta Pixel

Z ponad 3 miliardami aktywnych miesięcznych użytkowników na Facebooku, Meta Pixel (Facebook Pixel) powinien być na szczycie listy kontrolnej Twojej strategii social media. To narzędzie analityczne jest niezbędne do analizy wydajności kampanii, dokładnego śledzenia konwersji i retargetowania użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie Twoim produktem lub usługą. Monitorując skuteczność kampanii za pomocą danych z Meta Pixel, będziesz konsekwentnie doskonalić swój marketing, aby lepiej kierować odbiorców do wyników, które mają większe znaczenie. Zebrałem osiem kluczowych [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Czym jest Crawl Budget?

Czym jest Crawl Budget?

Budżet crawlowania lub inaczej Crawl Budget odgrywa kluczową rolę w procesie skanowania zawartości stron przez roboty wyszukiwarek. Jest to tak naprawdę liczba stron internetowych, którą robot może odwiedzić w określonym czasie, np. w ciągu jednego dnia. Po skanowaniu witryny, które bot uznaje za wartościowe, są w dalszym ciągu indeksowane. Dopiero wtedy te strony [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Kulisy analizy internetowej: Jak wykorzystać dane do wzrostu strony
,

Kulisy analizy internetowej: Jak wykorzystać dane do wzrostu strony

Zjawisko wielkich i złożonych zbiorów danych – inaczej nazywanych Big Data – to skomplikowany fenomen. Z jednej strony można nim określić ogromną ilość nieuporządkowanych informacji, z drugiej strony zestaw podejść i technologii do ich przetwarzania i wyciągania odpowiednich wniosków. Niemniej jednak nie jest to zaskakujące, że w dzisiejszych czasach Big Data jest nazywane „nową ropą”. Podobnie jak ropa ogromne ilości danych w czystej postaci mają znacznie mniejsze znaczenie niż produkty uzyskane w wyniku [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Migracja na Google Analytics 4 – informacje dla niezdecydowanych

Migracja na Google Analytics 4 – informacje dla niezdecydowanych

Coraz mniej czasu pozostało do 1 lipca, kiedy to Google wyłączy usługę Google Analytics w wersji Universal. Co się z tym wiąże? Czy GA 4 jest takie straszne? Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości i dlaczego właściwie nowa wersja narzędzia została nam narzucona? Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć w tym wpisie. Na wstępie tego artykułu chciałbym przypomnieć, że na naszym blogu znajdują się już dwa teksty o Google Analytics 4: Google [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Jak dobierać słowa kluczowe?
, , , ,

Jak dobierać słowa kluczowe?

Dobór i planowanie słów kluczowych to podstawowe elementy budowania strategii pozycjonowania. Optymalizacja, tworzenie planu contentowego oraz linkbulding bazują na frazach, które wybieramy na samym początku. Wielu użytkowników nie jest w stanie określić, czego dokładnie szuka – wpisują więc mniej lub bardziej konkretne zapytania w Google. Oznacza to, że największa liczba potencjalnych klientów pochodzi z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki Google. Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie i przyjazna dla użytkownika strona internetowa, bez [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Koniec Universal Analytics. Nadchodzi GA4!
,

Koniec Universal Analytics. Nadchodzi GA4!

Umarł król, niech żyje król! No, może jeszcze nie umarł 😊 Niemniej Google ogłosił oficjalny deadline na zmianę z Google Universal Analytics (GA3, UA) na Google Analytics 4 (GA4). Od 1 lipca 2023 roku Google Analytics w wersji 3 ostatecznie przestanie zbierać dane napływające z witryny internetowej (dla witryn z wykupioną opcją Analytics 360 ostateczny termin wyłączenia aktualnej usługi to 1 października 2023 roku). Na przygotowanie do tej zmiany pozostało trochę ponad rok. To wystarczający czas na dokonanie migracji, ale czy dobrym pomysłem jest odkładanie zmiany [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Jak skonfigurować Google Analytics 4 przy użyciu GTM?

Jak skonfigurować Google Analytics 4 przy użyciu GTM?

Google Analytics 4 to nowa odsłona narzędzia GA, która została wprowadzona pod koniec 2020 roku. Celem GA4 jest lepsze i głębsze rozumienie interakcji klienta z marką. Jeżeli chcesz przekonać się na własnej skórza jak działa narzędzie, to najwyższy czas na jego konfigurację! Poniżej przeprowadzimy Cię przez proces jego instalacji za pomocą Google Tag Managera.   Tworzenie usługi w Google Analytics 4 Pierwszym krokiem, który musisz zrobić, jest wejście w panel administracyjny GA. Przycisk Administracja znajdziesz [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Google Analytics 4 – nowy sposób na analizę danych

Google Analytics 4 – nowy sposób na analizę danych

Google ogłosiło start nowej wersji Google Analytics nazwanej GA4. Jest to milowy krok w analityce internetowej i zapowiada bardzo duże zmiany w analizie, raportowaniu i wnioskowaniu w oparciu o dane zawarte w Google Analytics. Nowa wersja Google Analytics pozwala na śledzenie użytkowników oraz ich działań zarówno online jak i offline, na stronie internetowej, na komputerze, na smartfonie oraz w aplikacji. Wszystkie te dane trafiają do jednego narzędzia, które będzie bazować na tych samych wymiarach i metrykach niezależnie od tego, czy analizować będziemy użytkowników [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Reguły w Tag Managerze – poradnik dla (nie)programistów

Reguły w Tag Managerze – poradnik dla (nie)programistów

Ważnym elementem tagów w Google Tag Managerze, są reguły. „Mówią” one, kiedy ma on przesłać informacje za pomocą tagu – na przykład na stronie podziękowania za zakup, czy w momencie kliknięcia przycisku „Dodaj do koszyka”. A zatem reguły to niezbędny element tagów, bez których są one bezużyteczne, ponieważ nie są wywoływane. W poprzednim artykule opisywałam najpopularniejsze zmienne, za pomocą których można przesyłać dynamicznie dane do różnego rodzaju tagów (np. identyfikatory produktów do tagów remarketingowych). Najpopularniejsze [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Jak korzystać z Google Analytics podczas pozycjonowania stron?

Jak korzystać z Google Analytics podczas pozycjonowania stron?

Prace nad pozycjonowaniem strony to nie tylko optymalizacja, tworzenie treści i pozyskiwanie odnośników. Duże znaczenie ma analiza, która jest podstawą do prowadzenia dalszych działań. Jednym z narzędzi, którego warto w tym celu używać, jest Google Analytics. Narzędzie to powstało, by monitorować i analizować ruch na stronach internetowych. Dane zgromadzone przez Google Analytics zbierane są w raporty, dzięki czemu możemy łatwiej wyciągać wnioski ze zgromadzonych danych. Poprawna analiza danych zawartych w GA to ważny krok do poznania sytuacji strony, [...]

Ikona

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen.

Zmienne w Google Tag Managerze – poradnik dla nie-programistów

Zmienne w Google Tag Managerze – poradnik dla nie-programistów

Jednym z najważniejszych elementów, który decydują o zaletach Google Tag Managera, jest możliwość używania zmiennych. Dynamicznie przekazują one potrzebne informacje do Google Analytics oraz innych narzędzi, np. Google Ads czy Facebooka. Co jednak, jeżeli nie jesteś programistą, a w GTM napotykasz się na tajemniczo brzmiące nazwy, takie jak: zmienna warstwy danych czy niestandardowy kod JavaScript? Czy korzystanie ze zmiennych przez laików programowania nie jest możliwe? O tym dowiesz się z tego artykułu. [Spoiler alert: jest możliwe]. Zmienna… [...]

Nasze wpisy o analityce internetowej otwierają przed Tobą szeroki zakres informacji na temat sposobów monitorowania ruchu na stronach, optymalizacji treści, pomiarów wyników i wiele więcej! Niezależnie od tego, czy jesteś początkującą osobą, czy też doświadczonym profesjonalistą, nasze zasoby pozwolą Ci w pełni zgłębić wiedzę w tej dziedzinie. Zostań ekspertem od analityki internetowej!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj