Nowe SEO – (SMI) Search Marketing Integration
Spis treści:
Nieustanne zmiany w algorytmie wyszukiwania Google sprawiają, że coraz częściej mówi się o końcu SEO. Pogłoski o jego śmierci są jednak mocno przesadzone – nasza branża ewoluuje po prostu w stronę bardziej twórczych i różnorodnych rozwiązań. „Stare SEO” w niedługim czasie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Nowe rozwiązania wymuszają na specjalistach integrację kilku dotychczas nie używanych technik ze starymi metodami. Wszystko zmienia się za sprawą konsumentów chcących lepszych, bardziej dopasowanych do ich potrzeb wyników wyszukiwania.
SMI – Search Marketing Integration
SMI to termin opisujący zmianę w sposobach wyszukiwania, która nastąpi w najbliższym czasie. Wyszukiwarki wciąż doskonalą algorytmy służące do oceny jakości treści i znaczenia marki. SMI nie tylko zmieni na zawsze świat SEO, ale także przyczyni się do modyfikacji i powstania wielu nowych strategii marketingowych, brandingowych i PR-owych. Powiązanie działań związanych z SEO ze strategią firmy będzie podstawą sukcesu marketingowego.
SMI wpłynie na:
Powstanie nowych sposobów wyszukiwania
Chociaż social search (zwłaszcza w Polsce) jest jeszcze w powijakach, to wyszukiwarki danych o użytkownikach ewoluują w niesamowitym tempie. W niedalekiej przyszłości media społecznościowe będą miały znacznie większy wpływ na strony wyświetlające wyniki w wyszukiwarkach (tzw. SERP).
Branding
Im większa popularności marki, tym większe prawdopodobieństwo osiągnięcia przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwaniach. Działania SEO muszą być starannie dostosowane do strategii promowania marki.
PR
“Nowe SEO” będzie mocno opierać się na tradycyjnych kanałach PR. Właściciele czasopism wydawanych w formie papierowej próbują zyskać udziały na rynku internetowym. Siła słowa drukowanego na świecie spowoduje, że wiele czasopism i gazet będzie miało wpływ na rynek SEO.
Prasowe wywiady i relacje z magazynów to duża część SMI. Coraz więcej firm będzie chciało zintegrować strategie pozycjonowania z tradycyjnym PR-em. Wartość PR-u będzie wzrastać.
Search Engine Marketing (SEM)
Wiedza pozyskana z działających kampanii SEM powinna mieć zastosowanie także dla wyników organicznych. Słowa kluczowe, konstrukcja strony głównej i stosowanie najnowszych trendów – niezwykle istotne będzie badanie wpływu tych wszystkich elementów na wzrost konwersji i sprzedaży.
Video Marketing
Jedną z największych zmian wprowadzonych przez Google’a była integracja treści różnego rodzaju w wynikach wyszukiwania. W tej chwili szukając określonej frazy, użytkownik prócz wyników organicznych widzi także materiały wideo i zdjęcia. Badania wskazują, że strona internetowa z materiałem wideo ma 50-krotnie większą szansę na trafienie na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania. Ludzie oglądający materiał wideo są także znacznie bardziej skłonni kupić określony produkt.
Social Web
Społeczna strona internetowa (fan page) powinna być dostosowana do kampanii marketingowych. Wyszukiwarki coraz częściej wykorzystują sygnały płynące z mediów społecznościowych do ulepszania algorytmu wyszukiwania. Świat SEO nie może lekceważyć znaczenia dobrze zorganizowanej grupy społecznej, jaką są osoby skupione wokół fanpage’a. Media społecznościowe staną się jednym z fundamentów marketingu, sprzedaży oraz działań posprzedażowych stosowanych w celu utrzymania zainteresowania klienta.
Podsumowanie
Użytkownicy zmieniają sposób poruszania się po sieci. Ma to związek z wieloma czynnikami (m.in. pojawieniem się mediów społecznościowych, kampanii linków sponsorowanych, stale rosnącą prędkością łącza umożliwiającą szybsze poruszanie się po sieci i oglądanie materiałów multimedialnych) i nie pozostaje bez wpływu na naszą branżę.
Techniki SEO ulegną zmianie. Ich kierunek pozostaje jednak wciąż pewną niewiadomą.
wpis na podstawie artykułu
„The New SEO: Search Marketing Integration”
źródło: searchenginewatch.com
Foto: searchgroup.com.au