Nowe formaty reklam Google do promowania aplikacji
Według badań Mobile App Marketing Insights jedna na cztery zainstalowane aplikacje mobilne nigdy nie zostanie użyta. Jednak Google na wiele sposobów stara się pomóc deweloperom i przyciągnąć uwagę użytkowników urządzeń mobilnych do danego programu. Dlatego też gigant wyszukiwarek rozpoczął testy nowych formatów reklam interaktywnych do promowania aplikacji.
Obecnie testowane są dwa formaty reklam mobilnych. Pierwszy format o nazwie Trial Run pozwala producentowi aplikacji na zamieszczanie interaktywnych reklam. Dzięki nim użytkownik ma szansę na wypróbowanie „apki” przed jej zainstalowaniem na smartfonie lub tablecie. Tzw. reklamy demonstracyjne to format wykorzystujący technologię streamingu obrazu fragmentu aplikacji. Wszelkie działania w tym zakresie odbywają się wirtualnie w chmurze na serwerach Google. Format ten pozwala na wyświetlenie reklamy trwającej nie dłużej niż minuta. Oznacza to, że użytkownik może testować grę w ciągu maksymalnie 60 sekund. Zwiększa to jednak prawdopodobieństwo, że dana aplikacja zostanie zainstalowana. Użytkownicy mogą ją wypróbować, zanim rozpoczną proces pobierania. Tym samym deweloper może lepiej zaprezentować produkt i zyskać bardziej zaangażowanych klientów.
Trial Run Ad czyli reklama demonstracyjna gry Cookie Jam
Zalety reklam demonstracyjnych:
- czynnie angażują użytkownika;
- dają możliwość wypróbowania gry przed pobraniem;
- zwiększają potencjał kliknięć reklamy i pobrań aplikacji oraz wyselekcjonowanie użytkowników już na wstępie.
Drugi testowany przez Google format interaktywnych reklam pełnoekranowych daje możliwość wejścia w interakcję ze sklepem internetowym. Użytkownik może m.in. przeglądać zawartość wirtualnych półek sklepowych i zapoznawać się z ofertą promocyjną. Reklamy w formacie HTML5 są spersonalizowane pod kątem aplikacji reklamodawcy i nie ograniczają się tylko do gier. Na blogu Google czytamy, że personalizacja może mieć dowolną skalę – od dostosowania standardowego szablonu po zupełnie niestandardową kreację. Twórcy reklam mogą także wykorzystać treści dostępne w aplikacji, by stworzyć atrakcyjne reklamy zmieniające się w czasie rzeczywistym. Dzięki większej kontroli nad układem i interakcją, można przeprowadzać testy kreacji w systemie A/B i wypróbowywać różne wezwania do działania, by zwiększyć liczbę konwersji. Zamiast tylko informować użytkownika o aplikacji, można pokazać mu ją w niepowtarzalny sposób.
Zalora Swipe czyli interaktywna reklama pełnoekranowa gdzie przegląda się promocje przesuwając palcem po ekranie
W interaktywnych reklamach pełnoekranowych prezentowane są najnowsze produkty w formie galerii, wyróżniające elementy marki oraz niebanalnie przedstawiające właściwości aplikacji jeszcze przed jej instalacją.
Zalora Gallery czyli galeria produktów, którą użytkownik może przewijać
Zalety interaktywnych reklam pełnoekranowych:
- atrakcyjna i elastyczna forma pozwalająca reklamodawcy uwolnić swą kreatywność;
- unikalne warianty testowania i optymalizacji;
- możliwość przedstawienia użytkownikowi fragmentu aplikacji przed pobraniem;
- wyjątkowe opcje budowania marki.
Reklamy demonstracyjne i interaktywne pełnoekranowe mają być narzędziem marketingowym, które pozwoli zaangażować użytkownika oraz wygenerować więcej instalacji aplikacji. Obecnie dwa ww. opisane formaty pozostają dostępne w wersji beta i tylko dla ograniczonego grona reklamodawców.
Źródło: Google Inside AdWords
Szczerze mówiąc bardziej przemawiają do mnie reklamy demonstracyjne. Często nie moge się zdecydować na konkretną apkę po kilku screenshotach a gdy już ją zainstaluje okazuje się niewypałem 😉
„reklam demonstracyjna” to ciekawa opcja, lepiej coś na szybko sprawdzić niż instalować a potem usuwać. Interesujący artykuł.
Też jestem tego samego zdania. Testowanie jest zawsze dobrą opcją