Koniec z reklamowaniem książek cyfrowych

Zgodnie z najnowszymi informacjami zamieszczonymi w Google Support od 18 maja 2021 r. niemożliwe będzie promowanie książek cyfrowych w kampaniach produktowych. Aktualizacja zasad dotyczy całego świata i uwzględnia książki występujące w formacie PDF, ePub, MOBI i 電子書籍.
Jak to będzie wyglądać w praktyce? Wszystkie książki cyfrowe reklamowane z pomocą kampanii produktowych będą odrzucane na poziomie oferty. Dotyczy to nie tylko nowych reklam produktowych, ale także tych, które pozostawały aktywne w chwili wejścia zapowiedzianych zmian.
Aktualizacja zasad motywowana jest brakiem możliwości zapewnienia zarówno wydawcom, jak i użytkownikom najwyżej jakości książek cyfrowych w reklamach produktowych. Zmiana ma zapewnić ochronę reklamodawcom, użytkownikom oraz całemu systemowi Google Shopping.
Czego nie dotyczy aktualizacja zasad? Nie ma ona wpływu na informacje o produkcie w Kup przez Google, które nie pozwala na sprzedaż produktów cyfrowych. Tradycyjne książki oraz audiobooki znajdujące się w kampaniach produktowych będą mogły w dalszym ciągu się wyświetlać.
Sugerujemy, aby reklamodawcy, którzy w dalszym ciągu chcieliby promować książki cyfrowe z pomocą kampanii Google Ads, postawili na kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej oraz kampanie wideo. Google Search Network, Google Display Network oraz YouTube na ten moment nie zabraniają reklamowania produktów cyfrowych, dlatego pozostają głównym sposobem na dotarcie z przekazem do użytkowników.
Warto także zaznaczyć, że reklamodawcy mogą znaleźć w sieci wyszukiwania rozszerzenia, które mają na celu zachęcić do dokonania zakupu, czyli rozszerzenia cen oraz promocji. Rozszerzenie cen umożliwia zaprezentowanie dodatkowych informacji o wybranych produktach oraz ich cenach. Powinno ono uwzględniać minimum trzy produkty, natomiast Google sugeruje uwzględnienie co najmniej pięciu. (Więcej informacji o tworzeniu rozszerzeń cen można znaleźć tutaj: https://support.google.com/google-ads/answer/7064917.) Rozszerzenie promocji wyświetla natomiast potencjalnym klientom informacje o wyprzedażach i promocjach, czyli mobilizuje ich do wykonania konwersji.
źródło:
[1] https://support.google.com/merchants/answer/10524536?hl=pl