Kampania produktowa AdWords
Kampania produktowa AdWords, czyli skuteczna reklama sklepu online
Kampanie produktowe to jedna z wielu form promocji w systemie Google AdWords. Przeznaczone są do właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą pokazać swoją ofertę i zwiększać ruch w witrynie. Cieszą się dużym powodzeniem, gdyż pozwalają w przejrzysty sposób zaprezentować sprzedawane produkty. Reklamy oprócz tekstu zawierają grafikę, która bardziej przyciąga wzrok potencjalnego klienta i sprawia, że ma przewagę nad tradycyjną kampanią w sieci wyszukiwania.
Kampania produktowa najczęściej wyświetla się na samej górze, nad wynikami wyszukiwania. Choć może zdarzyć się sytuacja, że pojawi się również po prawej stronie. Widoczna jest na każdym typie urządzeń – komputerze, tablecie, smartfonie.
Reklama produktowa składa się z kilku elementów – grafiki, nazwy produktu, ceny i nazwy sklepu oraz niekiedy dodatkowego tekstu informującego np. o darmowej wysyłce. Dostarcza ona użytkownikowi wielu informacji o sprzedawanym produkcie zanim kliknie on na reklamę. Dzięki temu można zdobywać lepiej dobranych klientów, którzy są bardziej skłonni do zakupu.
Wszystkie powyższe elementy reklamy pobierane są z pliku produktowego. Oznacza to tyle, że ten format reklamy wykorzystuje informacje zawarte w Merchant Center – czyli dodatkowym koncie, tzw. koncie sprzedawcy. Merchant Center służy do przesyłania informacji o sklepie i danych produktów do Google oraz ich udostępniania. Jest jakby łącznikiem pomiędzy sklepem i kontem AdWords, z którym musi być połączone. Konto AdWords służy jedynie konfiguracji kampanii i jej optymalizacji, z jego poziomu nie można zmienić np. tytułu reklamy.
Aby skorzystać z kampanii produktowych w Google Zakupy należy posiadać sklep, w którym dane kupujących są przechowywane bezpiecznie – wymagane jest by strona była zabezpieczona protokołem ssl. Użytkownicy muszą mieć możliwość zakupu – niezbędny jest koszyk i kompletna finalizacja transakcji. Ważną rolę odgrywa również dostępność do danych kontaktowych właściciela sklepu – należy udostępnić swój numer telefonu i/lub adres mailowy. Ponadto, na stronie powinny znaleźć się informacje dotyczące sposobu płatności, zasady zwrotów i reklamacji.
Uruchomienie kampanii produktowej wymaga czasu, bardzo ważną i kluczową rolę odgrywa tutaj plik produktowy oraz prawidłowe skonfigurowanie konta AdWords. Musimy dbać o jakość poprzez stałą kontrolę dostępności produktów i ich cen. Należy pamiętać również, że kampanii produktowych nie ustawiamy na konkretne słowa kluczowe. To algorytm Google dopasowuje poszczególne produkty z pliku do zapytań użytkowników.
Kampanie produktowe często przyciągają uwagę osób, które są w większym stopniu nastawione na zakup niż osoby klikające w reklamy tekstowe. Zatem jeśli celem jest sprzedaż – postaw na kampanię produktową!