Kampania banerowa Google Adwords
Migające, kolorowe, kuszące sloganami, informujące nas o atrakcyjnych obniżkach… banery reklamowe, rzecz dobrze znana każdemu użytkownikowi internetu.
Banery pojawiały się w świecie reklamy internetowej już w latach 80-tych, oczywiście były to bardzo prymitywne formy tejże reklamy. Pierwszy baner „klikalny”, przenoszący nas na inną stronę, której był zwiastunem, pojawił się w roku 1993. W latach następnych, banery ruszały coraz śmielej na podbój internetowego świata.Historia reklamy banerowej jest więc już dość długa. Nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu do każdego innego ogłoszenia, zachęty, reklamy spoza świata bitów, jest ona formą bardzo młodą. Co się z tym wiąże, cały czas jeszcze rozwijającą się, kształtującą i doskonalącą się. Toczone były dziesiątki dyskusji dotyczących skuteczności graficznych, płatnych ogłoszeń w internecie. Polemika ta jest cały czas otwarta, jednak ostatnie lata przynoszą nam pewien konsensus co do wniosków na temat reklamy internetowej. Zaczyna dominować trend związany z reklamą banerową, opłacaną za efekt. Reklamodawca płaci w takich sytuacjach tylko za kliknięcie przez internautę w baner, co powoduje przeniesienie danej osoby na stronę docelową. Jest to rozwiązanie bardzo sprawiedliwe, umożliwiające dokładne mierzenie efektów naszych nakładów na promocję. To oczywiście wielka przewaga reklamy internetowej nad każdym innym sposobem docierania z informacją o produkcie, czy też usłudze, do naszego klienta. Rozliczanie za efekt, to sposób, który jest coraz bardziej doceniany w świecie dużego, jak i małego biznesu. Wiele wielkich firm, przenosi swoje budżety reklamowe z innych mediów, kierując je w coraz większym stopniu na internetowe kanały dystrybucji reklam. Małe firmy zaś dostrzegają, że pewne sposoby dotarcia do klienta, wcale nie muszą być kosztowne oraz poza im zasięgiem. W przypadku reklam Pay Per Click (Płać za kliknięcie) każdy może sam decydować, jaką sumę może przeznaczyć na zaistnienie z informacją o sobie w sieci internetowej.
Wielkie możliwości w zakresie reklamy banerowej w internecie daje nam program reklamowy Google Adwords. Program ten jest jeszcze, szczególnie w Polsce, w powszechnej świadomości kojarzony z tekstowymi linkami sponsorowanymi, pojawiającymi się przy wynikach wyszukiwania Google. Z Google współpracuje na zasadzie partnerstwa bardzo wiele stron, portali internetowych w naszym kraju. Polega to na tym, że administrator określonej strony internetowej zgadza się udostępnić jedno lub większą ilość miejsc na banery o określonym formacie. Często jest tak, że te części strony prezentują zwykłe, tekstowe reklamy Adwords, nasza reklama banerowa musi „pokonać” więc konkurencję kilku innych linków sponsorowanych.
Reklama banerowa Google Adwords jest bardzo interesującą propozycją. Dużym jej plusem jest to, że możemy dobrać sobie tematycznie strony internetowe, na których spodziewamy się dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Wybór stron współpracujących z Google jest całkiem spory. Kampania graficzna Google Adwords ma też tę zaletę, że nawet jeżeli nasz baner nie zostanie kliknięty, to być może nazwa naszej firmy, produktu, usługi utkwi w głowie potencjalnego klienta. A ten skorzysta z naszej oferty.
W następnym artykule, przedstawię szczegóły dotyczące funkcjonowania graficznych reklam Google Adwords.