preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Jakie błędy popełniają dzisiaj klienci korzystający z SEM (Search Engine Marketing)?

Jakie błędy popełniają dzisiaj klienci korzystający z SEM (Search Engine Marketing)?

Poniżej przedstawiam listę najczęściej popełnianych błędów w czasie podejmowania współpracy z Agencją Marketingu Internetowego, czyli w momencie rozpoczynania przygody z reklamą w internecie (pozycjonowanie lub linki sponsorowane).

W kolejnych tygodniach postaram się przedstawić rozwiązania poniższych problemów.

  1. Brak precyzyjnego celu reklamy w internecie – klienci są zewsząd bombardowani informacjami, że warto inwestować w SEM i idąc owczym pędem nie wiedzą co tak naprawdę chcą reklamować. Z braku konkretnego celu, klientom zależy po prostu na dużej ilości wejść na stronę – „a nóż ktoś zainteresuje się ofertą”. Jest to niestety podejście mało efektywne, ponieważ reklama powinna być skierowana na konkretny produkt lub usługę oraz do określonej grupy odbiorców.

  2. Brak dobrej oferty (niewiedza o własnej ofercie) – klienci bardzo często sami nie wiedzą, co tak naprawdę znajduje się na ich stronie internetowej – po prostu „dawno na niej nie byli”. Nieaktualne oferty, problem z ich przejrzystą i szybką prezentacją oraz „martwe” strony, na których od lat nic się nie zmieniło.

  3. Strony źle skonstruowane pod względem użyteczności (web-usability) – w tej chwili 90% stron firmowych (jeśli nie więcej) jest źle zbudowanych pod względem użyteczności dla internautów. Bardzo niewiele firm pomyślało o tym przy projektowaniu swoich stron. Należy dążyć do sytuacji, w której użytkownikom łatwo będzie poruszać się po stronie i szybko wyszukiwać informacje. Strona powinna być bardzo intuicyjna dzięki czemu odwiedzający będą mogli skupić uwagę tylko na ofercie, a nie na nawigacji. Nieużyteczną stronę internetową można porównać do tradycyjnego sklepu, który składa się z wielu zawiłych korytarzy, produkty zamiast znajdować się na półkach są pochowane w zamkniętych szufladach, a wózki dla klientów postawione są kilometr od sklepu.Użyteczność stron internetowych ma ogromne znaczenie w przypadku reklamy internetowej i w dużym stopniu może przyczynić się do zysków jakie może ona wygenerować.

  4. Najpierw strona, potem SEM – w tej chwili reklama internetowa osiągnęła już taki poziom, że to pod nią powinno projektować się strony, a nie na odwrót. Klienci często chcą reklamować swoją dotychczasową stronę, która jest niezgodna z założeniami i celami kampanii w internecie, dlatego odnosi słabe efekty. Sądzę, że w takim wypadku warto pomyśleć o tworzeniu niewielkich – nowych – stron, specjalnie przygotowanych pod promocję konkretnego produktu lub usługi (Single Product Page/Landing Page).

  5. Brak optymalizacji strony pod wyszukiwarki (SEO – Search Engine Optimization) – wiele stron zbudowanych jest w taki sposób, że wyszukiwarki wcale ich nie indeksują lub indeksują je tylko częściowo. Optymalizacja nie jest procesem nadmiernie skomplikowanym i może ją wykonać praktycznie każda firma zajmująca się pozycjonowaniem (Website Positioning).

  6. Błędy podczas wyboru firmy świadczącej usługi SEM – wybór najtańszych/najdroższych usługodawców, zlecanie usługi firmom, które wykonały serwis internetowy lub mają bardzo szeroki zakres usług (brak specjalizacji), kierowanie się przy wyborze firmy promocjami typu „kilka miesięcy za darmo”. Jeśli za darmo to znaczy: jest zrobione kiepsko i nieefektywnie lub firma nie ma zamiaru podejmować żadnych działań w przeciągu trwania tych „darmowych” kilku miesięcy. Należy uważać na pozorne oszczędności.

  7. Nieodpowiedni dobór fraz kluczowych – klienci i firmy z branży SEM zbyt mało uwagi przywiązują do analizy semantycznej promowanych wyrażeń kluczowych i odpowiedniego powiązania ich ze stroną docelową.
1
Komentarz
Dodaj własny
  1. 1

    Bardzo ciekawy artykuł

    pozdrawiam

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.