Grudniowa aktualizacja wyników wyszukiwania

Google wdrożyło dużą aktualizację algorytmu wyszukiwania nazwaną Google December 2020 Core Update. Pozycje poszczególnych fraz mogą być zmienne, można się też spodziewać sporych ruchów w wynikach wyszukiwania.
Za pośrednictwem konta na Twitterze Google poinformowało, że jest w trakcie wdrażania wielkiej aktualizacji algorytmu wyszukiwania, który wpływie na wiele zapytań. Jest to trzecia tak duża aktualizacja algorytmu w tym roku. Poprzednia duża aktualizacja miała miejsce niespełna siedem miesięcy temu.
Zwykle przed okresem świątecznym następuje zamrożenie wyników wyszukiwania. Jest to czas, gdy nie notuje się większych ruchów w SERP, a stabilne pozycje są gwarantem dobrych dla użytkownika wyników wyszukiwania. Tym razem Google zmieniło zasady i zaserwowało nam bardzo dużą aktualizację na początku grudnia, czyli w okresie, gdy największy odsetek użytkowników robi zakupy przed świętami. W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, liczba ta jeszcze wzrośnie.
Każda aktualizacja niesie za sobą spore zmiany (w większości czasowe). Pozycje skaczą kilka razy w ciągu dnia, jest spora rotacja w wynikach wyszukiwania na wiele fraz. Taka sytuacja trwa zwykle około 2 tygodni. W takim zmiennym środowisku przyszło więc nam robić przedświąteczne zakupy…
Google informuje, że po wdrożeniu zmian nastąpi okres tygodniowego testowania jakości wyników. Jeśli jakość ta nie będzie satysfakcjonująca wówczas zmiany zostaną wycofane.
Ewentualne spadki związane z aktualizacją mogą wynikać z dwóch powodów – po pierwsze aktualizacja faktycznie zmieniała coś, co sprawiło, że strona została uznana za niewłaściwą do tego zapytania. Po drugie, pozycje strony mogą spaść dlatego, że konkurencja wskutek tej aktualizacji zyska większy bonus widoczności strony w wynikach wyszukiwania.