Google zapowiada, że będzie traktować atrybut linku nofollow jako podpowiedź
Co więcej, gigant dodaje także dwa nowe atrybuty linków. Jeden dla linków sponsorowanych, a drugi dla linków treści generowanych przez użytkowników.
Według doniesień z Mountain View od wtorku 10 września atrybut linku nofollow (tj. rel = ”nofollow”) będzie traktowany bardziej jako podpowiedź, niż konkretne wytyczne celów rankingowych. Ponadto dodaje dwa dodatkowe atrybuty linku, które mają zapewnić nieco więcej kontekstu na temat treści, które będą linkowane.
Jak atrybut nofollow jest czynnikiem rankingowym?
Od czasu tej zmiany, żaden dodany link z atrybutem ”nofollow” nie będzie wykorzystywany w algorytmach wyszukiwania Google. Według specjalistów z Google, nadszedł czas by linki ewoluowały, a nowe atrybuty treści sponsorowanych oraz generowanych przez użytkowników dołączyły do atrybutu ”nofollow”, by działać razem w następujący sposób:
- rel=”sponsored” – może być używany do identyfikowania linków w witrynie, które zostały utworzone w ramach reklam, sponsoringu lub innych transakcji kompensacyjnych.
- rel=”ugc” – wartość tego atrybutu zalecana jest dla linków w treści generowanej przez użytkownika np. komentarzy czy postów na forum.
- rel=”nofollow” – zalecany w przypadkach, w których chcesz utworzyć link do strony, ale nie chcesz sugerować żadnego rodzaju wsparcia.
Skorzystanie z tych wskazówek, pozwoli lepiej zrozumieć, jak odpowiednio analizować i wykorzystywać linki w przyszłych działaniach związanych z linkowaniem.
Moim zdaniem Google od zawsze traktowało 'nofollow’ jako podpowiedz – jednak nikt do końca tego nie sprawdził.
Jest to także link który wnosi dla nas na 100% pozytyw 🙂 i wpadłem na fajny pomysł aby zrobić test i linkowc stronę tylko nofollow. Ciekawe jakby to podziałało na pozycje 🙂
Takie testy robiłem na wielu stronach. W zasadzie strony stały w miejscu. Tak samo jak by nie miały żadnych linków.