preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Google zaleca nie stosowanie operatora „link” do sprawdzania linków przychodzących

Google zaleca nie stosowanie operatora „link” do sprawdzania linków przychodzących

11 stycznia bieżącego roku pracownik Google – John Mueller za pomocą Twitter’a zalecił nie stosowanie operatora „link”.

twitter

Dla większości osób związanych z SEO to żadna nowość. Operator ten już od wielu lat nie dawał wiarygodnych wyników. Działał na zasadzie pokazywania jedynie próbki linków przychodzących.

W artykule Pomocy Google pod tytułem „Link do Twojej witryny”, znajdującym się pod adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/55281?hl=pl, możemy przeczytać:

„Aby zobaczyć częściową listę linków prowadzących do dowolnej witryny, wyszukaj ją w Google za pomocą operatora „link:”. Na przykład zapytanie [link:www.google.com] spowoduje wyświetlenie listy stron internetowych zawierających linki kierujące do strony głównej Google. Między operatorem „link:” a adresem URL strony internetowej nie może być spacji.”

Na dzień dzisiejszy wygląda na to, że wyniki zwracane po wpisaniu link:nazwadomeny.pl nie podają nawet próbki linków przychodzących i nie warto w ogóle używać tego zapytania.

Jak sprawdzić linki przychodzące do Twojej witryny?

Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z zakładki „Linki do Twojej witryny” w Google Search Console, znajdującej się w zakładce „Ruch związany z wyszukiwaniem”.linki

Należy mieć jednak na uwadze to, że nawet w GSC lista linków przychodzących może być niepełna i nie zobaczymy tu wszystkiego.

Z pomocą mogą przyjść narzędzia zewnętrzne (w większości niestety płatne) do analizy linków przychodzących, takie jak np. ahrefs.com, majestic.com czy megaindex.com. Tak jak i w przypadku GSC, narzędzia te posiadają własne bazy danych i nie przedstawiają pełnego profilu linków przychodzących.

A Wy z jakich narzędzi do analizy linków przychodzących korzystacie?

 

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

4
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Najlepiej łączne wyniki Ahrefs i GSC

  2. 2

    Pięknie ?

  3. 3

    Jesli nie widac linkow w GSC pomimo ze strony z linkami sa zaindeksowane oznacza to ze są kiepskiej wartosci czy google jeszcze ich nie przanalizowalo?

    • 4

      W GSC nie widać wszystkich linków, istnieje też możliwość, że tak jak Pan piszę – Google jeszcze ich nie przeanalizowało. Pomimo tego, że nie są widoczne w GSC – mogą już wpływać na ranking strony w wynikach wyszukiwania.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj