preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Google Adwords – promowanie filmów na YouTube. (część 2)

Google Adwords – promowanie filmów na YouTube. (część 2)

Wiemy już, w jakiej sytuacji YouTube może okazać się wymarzonym i najlepszym miejscem na planowanie naszej kampanii reklamowej, czy też piarowej. Wcześniej opisałem, w jaki sposób uzyskać informacje o naszej grupie docelowej, co ogląda, jakich słów kluczowych używa, jakiego rodzaju materiały są wśród niej najpopularniejsze. W tym wpisie chciałbym przedstawić sposób działania, kiedy chcemy dodać nasz film do grupy „promowanych” na portalu YouTube.

1) Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się i utworzenie konta na serwisie youtube.com. Następnie konieczna jest integracja tego nowego konta z kontem Google Adwords.
2) Logujemy się na konto Adwords. Nasza reklama-film może być częścią innej, starej kampanii Adwords. Biorąc jednak pod uwagę specyfikę portalu YouTube, oraz to, że dla naszego filmu potrzebujemy zapewne innych słów kluczowych, mija się to z celem. Zakładamy więc nową kampanię.
3) Wybieramy kierowanie naszych reklam na portal youtube.com. Tworzymy grupy reklam, dobieramy odpowiednie słowa kluczowe.
4) Przechodzimy do zakładki „Reklamy”, gdzie klikamy na przycisk „Nowa reklama”. Z rozwijanego menu wybieramy „Narzędzie do tworzenia reklam graficznych”. Następnie wybieramy kategorię wideo.
5) Następnym krokiem jest wybór ikony „Szablon promowanych filmów YouTube”.
6) Tworzymy teraz część tekstową naszej reklamy-filmu. Nazywamy ją, dodajemy nagłówek oraz pierwszy i drugi wiersz opisu.
7) Po dokonaniu wcześniejszych, koniecznych czynności, docieramy w końcu do pola określenia, który film na portalu YouTube pragniemy promować. Klikamy odnośnik „Wybierz film z portalu YouTube”. Teraz, dzięki wyszukiwarce, możemy znaleźć wcześniej zamieszczony przez nas film, lub też wideo, do którego posiadamy prawa autorskie. Podejrzewam jednak, że jest bardzo mało osób, które obraziłoby się gdybyśmy zaczęli promować ich filmy bez ich wiedzy…

To oczywiście bardzo skrótowe przedstawienie tematu promowania filmów na portalu YouTube dzięki programowi Google Adwords. Jest to jednak bardzo ciekawa możliwość, która znacznie zwiększa możliwości marketingowego oddziaływania Google Adwords. Do tego tematu będziemy zapewne niejednokrotnie wracać.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.