preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


First Click Free, czyli skuteczne zarabianie w Google News

First Click Free, czyli skuteczne zarabianie w Google News

Metoda First Click Free (Pierwsze wejście bez ograniczeń) w Google News została opracowana przez specjalistów pracujących dla giganta wyszukiwarek wraz z największymi wydawcami oferującymi płatny dostęp do treści po wcześniejszym wniesieniu opłaty za ich subskrypcję. Głównym założeniem wprowadzenia ograniczeń było zmniejszenie wykorzystywania wartościowych treści przez czytelników bez wnoszenia opłaty.

Jak to działa?

Metoda FCF polega na wyświetlaniu użytkownikowi pierwszego bezpłatnego artykułu. Dopiero przy próbie przeczytania kolejnego artykułu użytkownik zostanie poinformowany o konieczności subskrybowania witryny za pomocą odpowiedniego formularza, bądź o konieczności zalogowania się na stronie. Docelowo subskrypcja oraz zalogowanie się dostępne są dopiero po wniesieniu określonej opłaty.

Obecnie FCF to najlepsze rozwiązanie zarówno dla wydawców płatnych treści, jak i dla użytkowników. Dzięki zastosowaniu metody First Click Free Googlebot może w pełni indeksować treści oferowane przez wydawców. Poprawne indeksowane treści przez Roboty Google zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania czytelnika, którego można zachęcić do płatnej subskrypcji witryny.

Jakie są ograniczenia?

Liczbę wyświetlanych darmowych artykułów w obrębie witryny można dowolnie ograniczyć, dzięki opcji „Pierwsze wejście bez ograniczeń”. Jedynym wymaganiem Google pod względem wyświetlanych treści dla użytkowników jest fakt, iż czytelnik, który przejdzie z domeny [*.google.*] powinien mieć możliwość wyświetlenia co najmniej 3 artykułów dziennie w obrębie witryny. Wcześniejsze wytyczne mówiły o 5 artykułach, lecz na prośbę wydawców liczba ta została zmniejszona do 3. Wymagania ze strony Google odnośnie ilości wyświetlanych treści mają na celu określenie tzw. „pomiaru zużycia”. Każdy użytkownik ma możliwość wyczerpania limitu bezpłatnego dostępu do artykułów. Wystarczy, że kliknie zbyt wiele artykułów danego wydawcy. Po wyczerpaniu limitu użytkownik za każdym razem otrzyma informację o możliwości wykupienia dostępu płatnego do pozostałych treści serwisu.

Część serwisów stosuje tygodniowy lub miesięczny licznik dostępu do bezpłatnych treści. W tym przypadku również należy zapewnić użytkownikowi z Google News możliwość wyświetlania minimum 3 artykułów bezpłatnie w ciągu dnia. W przeciwnym razie witryna zostanie potraktowana jako ta z subskrypcją, czyli oferująca treści dopiero po wniesieniu odpowiedniej opłaty.

Podsumowanie

Metoda „Pierwsze wejście bez ograniczeń” jest najlepszym rozwiązaniem zarówno dla użytkowników, którzy mają dostęp tylko do części wartościowych treści bezpłatnie, jak i dla wydawców mających okazję zachęcić czytelnika do płatnej subskrypcji serwisu. Podczas stosowania metody FCF należy pamiętać, aby użytkownicy przechodzący z usług Google np. Google News mieli możliwość wyświetlenia nie mniej niż 3 artykułów w ciągu dnia.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj