Byliśmy tam – 9 SEMcamp w Warszawie
SEMcamp to cykliczne konferencje specjalistów z branży SEO/SEM. Spotkania profesjonalistów związanych z marketingiem w wyszukiwarkach mają na celu integrację osób, które zajmują się na co dzień tego typu zagadnieniami oraz szerzenie wiedzy z zakresu SEM. Ale to nie wszystko. Za udział w spotkaniach pobierane są opłaty, które w całości przeznaczone są na wsparcie organizacji charytatywnej.
Za każdym razem, kiedy środowisko semowe spotyka się licznie, dzieląc się nawzajem wiedzą, zebrane opłaty od uczestników przekazywane są Fundacji „Mam serce”, która pomaga dzieciom chorym, walczącym o życie, wychowującym się w domach dziecka lub w ubóstwie.
SEMcamp pomimo iż nie jest inicjatywą komercyjną, zdobywa coraz więcej zwolenników i zainteresowanych spotkaniami osób z branży SEM. 15 grudnia odbyła się dziewiąta edycja konferencji. Nie mogliśmy ominąć okazji, która łączy przyjemne z pożytecznym – dołożyliśmy charytatywną cegiełkę wsparcia dla chorych dzieci i podzieliliśmy się wiedzą branżową.
Na 9 SEMcamp odbywającym się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie obecny był Dyrektor Działu SEO widzialni.pl – Marcin Duraj, znany w środowisku branżowym jako „mkane”. Spośród siedmiu prezentacji na spotkaniu SEMcamp, dwie należały do Marcina. Pierwsza z nich, Strategia w SEO, czyli o tym jak król Borowik szedł na wojnę z muchami dotyczyła planowania działań w zakresie pozycjonowania standardowego, long tail, a także SEO video. Druga, Pozycjonowanie Long Tail. Od pucybuta do milionera… to strategiczne i techniczne ujęcie długiego ogona pozycjonowania, wsparta praktycznym case study jednej z witryn internetowych.
Na konferencji poruszane były również tematy marketingu mobilnego (prezentacja Mariusza Gąsiewskiego Wykorzystanie potencjału wyszukiwania i marketingu mobilnego), wideo online oraz kampanii YouTube (Maciej Ołpiński przygotował informacje w zakresie: Wykorzystanie potencjału wyszukiwania i marketingu mobilnego), zagadnienia promocji w płatnych wynikach wyszukiwania Google AdWords (prezentacja przygotowana przez Grzegorza Mogilewskiego Wyróżnij się albo zgiń czyli jak wykorzystać potencjał ogólnych słów kluczowych… gdy CTR Ci nic nie powie), a także świeżutki temat Google+ (ostatnia prezentacja M. Gąsiewskiego Zastosowanie Google+ w działaniach marketingowych).
Kolejne spotkanie specjalistów z branży SEM w projekcie SEMcamp planowane jest na pierwszy kwartał 2012 roku. Do zobaczenia!