Gdzie mogę znaleźć listę reklam, w które kliknąłem w Google? Co Google wie o miejscach, jakie ostatnio odwiedziłem i moich zainteresowaniach? Co muszę sprawdzić, jeśli zapomniałem głównego hasła do konta? Poniżej przedstawiam 10 odnośników, jakie każdy użytkownik Google powinien znać. Nie jest łatwo je odnaleźć, gdyż leżą głęboko ukryte w ustawieniach konta Google. Mogą zawierać bardzo ciekawe i czasem intrygujące informacje o tym, co gigant wyszukiwarek wie na Twój temat. Pytanie, [...]
Blog
Młode pokolenie nie widzi różnicy między reklamą a wynikami wyszukiwania Google. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską agencję Ofcom. Tylko 16 procent dzieci w wieku 8-11 lat i 31 procent pomiędzy 12. a 15. rokiem życia rozróżnia treści reklamowe od naturalnych wyników wyszukiwania. Pozostali twierdzą, że skoro informacja pojawiła się w wyszukiwarce, musi być prawdziwa. Nastolatki w wieku od 12 do 15 lat nie wiedzą, że niektóre wyniki wyszukiwania w Google to reklamy, [...]
Wartościowa treść na stronie internetowej stanowi jeden z ważniejszych elementów optymalizacji. Wciąż jednak zdarzają się sklepy, które chcą sprzedawać swoje produkty, nie umieszczając żadnych informacji na ich temat. Czy potencjalny klient zadzwoni, by zapytać o szczegóły oferty? To mało prawdopodobne. Podpowiadamy, jak przygotować teksty przydatne dla użytkowników Twojej strony, a jednocześnie poprawiające wyniki pozycjonowania. 1. Przykazanie pierwsze – unikaj [...]
Każda osoba publikująca swoje filmy w serwisie YouTube z czasem zastanawia się, jak powiększyć zasięg odbiorców. Istnieje kilka sposobów na zwiększenie liczby wyświetleń filmu lub subskrypcji kanału. Pierwszy z nich to optymalizacja kanału, drugi – reklama TrueView. W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tym pierwszym sposobem. Na potrzeby niniejszego artykułu możemy założyć, że filmy oceniane [...]
Co sprawia, że w trakcie decyzji zakupowych sięgamy po ten, a nie inny produkt? To marka stanowi dla nas często wyznacznik jakości. Kojarzy się z luksusem, którym chcemy się otaczać. Nasze doświadczenie, a także opinie innych ludzi regularnie wskazują nam towary, które uznajemy za dobre i wybieramy podświadomie. Jak wygląda siła marki w praktyce? Pierwsze wzmianki o użyciu marki jako elementu wyróżniającego produkt sięgają czasów starożytnego Egiptu, Chin oraz Cesarstwa Rzymskiego. Ówcześni [...]
Ile razy podczas zwykłej rozmowy ze znajomym zdarzyło Ci się poprosić o ,,podesłanie linka” do szczególnie ciekawego miejsca w sieci, które zachwalał ów kolega? Z pewnością wiele. Sformułowanie to możemy już zaliczyć do zestawu najczęściej używanych zwrotów. Ale czy jesteśmy w pełni świadomi, co tak naprawdę kryje się pod słowem ,,link”? Spróbuję przybliżyć trochę to pojęcie. W wygodnym poruszaniu się wśród internetowych zakamarków kluczową rolę odgrywa właśnie on – link, [...]
Zapowiadana pod koniec września nowa usługa Google nosi nazwę Customer Match i właśnie pojawiła się w panelu AdWords. Pozwala reklamodawcom na wykorzystanie posiadanych adresów e-mail klientów do precyzyjnego targetowania reklam w wyszukiwarce Google, na YouTube i w poczcie Gmail. Customer Match ma być ulepszonym systemem reklamowym, opierającym się na targetowaniu przekazu na podstawie maili. Narzędzie pozwala na udostępnianie adresów aktywnych i zalogowanych użytkowników Google [...]
Poniższe zestawienie informacji ma w niewielkim stopniu zobrazować, co obecnie dzieje się na rynku domen. Jak wielka jest skala tego zjawiska i jaki potencjał niesie w porównaniu do tego, co było kilkanaście lat temu. 1. .XYZ Powołana do życia nowa spółka Alphabet założona przez Google wybrała adres internetowy w domenie .xyz, czyli ABC.xyz. Jest to o tyle zaskakujące, że każdy po takim gigancie spodziewałby się domeny zakończonej na .com. Nie mogli kupić ABC.com, ani Alphabet.com, więc wymyślili [...]
Kwestie moralne w pozycjonowaniu to burzliwy temat, a opinii że jest to metoda stojąca w opozycji do zdrowej konkurencji, jest naprawdę wiele. W tym wpisie postaram się rzucić trochę światła na tajemnicze SEO, skupiając się na kwestiach etycznych pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie promuje słabe strony Zarzuty względem SEO są dość jasne - manipulacja wynikami wyszukiwania pozwalająca na „wybicie się strony”, która [...]
Google stara się rozszerzać strategie marketingu e-mailowego i testować sposoby na wyświetlanie użytkownikom trafniejszych ofert za pomocą natywnych reklam w Gmailu. W ramach usprawnień usunięto standardowe reklamy tekstowe z Gmaila i teraz wyświetlanych jest mniej reklam, ale są to reklamy natywne o wyższej jakości, lepiej zintegrowane ze skrzynką odbiorczą. Od 16 września 2015 można zarządzać reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio [...]
Bez niej naprawdę trudno cokolwiek osiągnąć. Motywacja działa jak kubek dobrej kawy, kilkugodzinny sen – dodaje sił i pozwala rozwinąć skrzydła. Pojawia się nagle, zwykle w godzinach późnowieczornych („od jutra będę rano biegać”, „jutro wykonam więcej telefonów”). Niemal nigdy nie odczuwamy jej o poranku, kiedy to wszystkie dalekosiężne plany z poprzedniego dnia rozsypują się w pył, a Ty nie wiesz, od czego zacząć. Wie o tym Twój szef, który próbuje postawić Cię na równe nogi. Dlaczego zwykłe premie nie działają? [...]
Czujesz się jak wygłodniały wilk, bo klienci uciekają z Twojej strony? Przedstawię Ci sprytną sztuczkę, dzięki której wytropisz i złapiesz klienta w momencie, kiedy ten najmniej się tego spodziewa. Zadziała, nawet jeśli on sam zda sobie sprawę z tego, że wciągnąłeś go w pułapkę. Zacznijmy od tego, czym jest i jak działa remarketing? Remarketing to jedna z funkcji Google AdWords (i nie tylko). Pozwala selekcjonować osoby, które odwiedziły Twoją witrynę i wyświetlać im reklamy [...]