Aktualizacja wskazówek Google dotyczących jakości stron
Kilka dni temu Google zaktualizowało swój dokument zawierający wskazówki jakościowe dla raterów, pomocne w trakcie ręcznej oceny strony pod kątem jakościowym. Zmiany dotyczą wyników w innych językach niż angielski.
Wyniki dla stron w różnych językach
Ostatnia aktualizacja tego dokumentu miała miejsce w marcu i dotyczyła kwestii związanych z treścią serwisu. Obecne poprawki wpływają na wyniki wyszukiwania dla stron w językach innych niż angielski.
Zdaniem Jennifer Slegg, która jako pierwsza odkryła zmianę w dokumencie, zasadniczą zmianą są nowe wytyczne dotyczące stron językowych innych niż angielski. „Ta aktualizacja wydaje się przede wszystkim koncentrować się na międzynarodowych wynikach nie-angielskich„, powiedziała. „Szczególnie na sytuacjach, gdy wyszukiwane są nie-angielskie słowa kluczowe, jak również przypadkach, w których mogą wyświetlać się zarówno angielskie, jak i nie-angielskie wyniki wyszukiwania„, dodała.
Istnieje więc szansa, że wkrótce zauważymy zmiany dla SERP, które prezentują nam wyniki w kilku językach. Zapewne nie będzie tam dużej rewolucji z uwagi na doradczy charakter prac raterów, ale warto nadmienić, że Google zabrało się za strony z wynikami łączącymi kilka języków.
Warto dodać, że aktualizacja zawiera więcej poprawek dotyczących wyników wyszukiwania i odnosi się np. do prezentowania reklam pornograficznych na stronach przeznaczonych nie tylko dla dorosłych.
Raterzy Google mają za zadanie podpowiadać algorytmowi, które strony są warte uwagi, lub nie są związane z tematem. Taka rola jest pomocna dla wyrazów mających wiele znaczeń. Działanie ratera w sposób bezpośredni nie może zaszkodzić stronie, ani podnieść jej pozycji – jest tylko wskazówką zasilającą algorytmy układania SERP.
Oryginalna wersja dokumentu dla raterów dostępna jest tutaj.