Real Time Marketing – czym jest i jakie daje efekty?
Spis treści:
Pojęcie dobry marketing odkrywa przed nami coraz więcej zagadnień i mechanizmów, dzięki którym coraz sprawniej posługujemy się narzędziami, służącymi do wypromowania naszych produktów i usług. Takim zjawiskiem jest „real-time-marketing”. Jak sama nazwa już nam sugeruje, jest to szereg działań, które należy podjąć w konkretnym momencie, w czasie, który idealnie pokrywa się z naszą strategia promocji produktów bądź usług. W czasie, w którym okoliczności sprzyjające, tworzą nam idealny podkład pod realizację strategii promocyjnej. Najważniejsza w tym wszystkim jest przysłowiowa treść, mięso, które już znakomicie wypieczone, zostanie podane klientowi dokładnie wtedy, gdy jego zapotrzebowanie na naszą potrawę sięga zenitu.
Real Time Marketing w praktyce
By nie wychodzić poza obszary kulinarno-smakowe, podamy przykład pewnego wydarzenia, mającego miejsce podczas najważniejszych rozgrywek futbolowych w USA – Super Bowl, które miały miejsce w 2013 roku. W trakcie finałowych rozgrywek doszło do awarii elektryczności. Cały stadion utonął w ciemności. Moment ten znakomicie został wykorzystany przez markę znanych i lubianych ciastek marki OREO, która w błyskawicznej reakcji, opublikowała na swoim Twitterze zdjęcie swojego flagowego produktu, z dowcipnym podpisem, że w ciemności nadal można jeść OREO! Oczywiście spotkało się to z falą pozytywnego odzewu i repostowane foto w mig zalało cały internet.
Obecnie ta akcja uchodzi za flagowy wzór real-time-marketingu. Można? Można! Najważniejsze, to trzymać rękę na pulsie.
Real Time Marketing a pozycjonowanie strony
Trafienie we właściwy czas z działaniami marketingowymi jest równie istotne podczas pozycjonowania strony. W czasie naszych pierwszych kontaktów z przedsiębiorcą, często spotykamy się z stwierdzeniem, iż „nie jest to jeszcze właściwy czas” na działania pozycjonujące stronę. Witryna, która funkcjonuje już w przestrzeni internetowej, gdy już jest elementem składni ogólnoświatowego organizmu, jakim jest nasza wyszukiwarka Google. Dlaczego więc nie chwytać czasu i nie podejmować działania od teraz? Na co czekać?
Gdy zwlekamy z pewnymi działaniami, rodzą się coraz większe wątpliwości, a te płodzą kolejne. W praktyce, gdy dla nas kilka tygodni, jest , relatywnie, odcinkiem czasu stosunkowo krótkim, o tyle dla przestrzeni internetowej są to lata świetlne.
W globalnej przestrzeni Google codziennie pojawiają się nowe domeny. Te, które mają należytą opiekę pozycjonera od początku, mają zdecydowanie lepszy start. Branża SEO rządzi się prawami, które każdy właściciel domeny powinien zrozumieć. Jeśli stoi się w miejscu, to niestety się cofa. Jeżeli na osi czasu do przodu mkną strony mądrze pozycjonowane, te które już istnieją, ale pozostają w miejscu, zaczynają widzieć przed sobą coraz dłuższy odcinek do pokonania i nadgonienia przodowników.
Oczywiście dla załogi wykwalifikowanych pozycjonerów nie ma rzeczy niemożliwych. Jeśli zatem zgłosi się do nas przedsiębiorca z domeną, która od dawna wymagała opieki, to, bez obaw, jak najbardziej jest spora szansa, na nakierowanie strony www na właściwa orbitę. Jednakże będzie to na pewno wymagało więcej czasu, pracy i zaangażowania. Tym samym, takie działanie, proporcjonalnie, będzie wymagało większych nakładów finansowych. I tu po raz kolejny sprawdza nam się maksyma: czas to pieniądz. A upływający w bierności czas, w tym wypadku, wiąże się z pieniędzmi wypływającymi szerokim nurtem z portfela.
Podejmując odpowiednie działanie w czas, jesteśmy w stanie zaoszczędzić i czas i energię. I nerwy!:)
Marketing czasu rzeczywistego – nie zwlekaj, zacznij działać!
Czasem spotykamy się ze stwierdzeniem, ze strona „jest, bo jest i jest tylko wizytówką”. Ale czyż wizytówki nie powinniśmy przekazywać z rąk do rąk? Wcześniej czy później następuje moment przebudzenia i właściciel domeny sam zgłasza się do nas z prośbą o pomoc przy pozycjonowaniu strony www w Google. I zawsze wtedy drzwi naszej firmy stoją szeroko otwarte.
Zatem 'carpe diem’, Drogi Przedsiębiorco! Do dzieła!