preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Upiększ swoje SERPy i zwiększ CTR

Upiększ swoje SERPy i zwiększ CTR

Wysokie pozycje w wynikach naturalnych to nie wszystko, liczy się także klikalność (ang. CTR). Oczywiście nic nie przebije pozycji TOP1, jednak gdy nasza witryna pojawia się trochę niżej w wynikach wyszukiwania warto pomyśleć o zwiększeniu klikalności z wyników wyszukiwania. W ekstremalnych przypadkach może się okazać, że ilość wejść na naszą witrynę będzie większa niż na tą domenę, która znajduje się wyżej w SERP’ach.

Sposoby na zwiększenie CTR z wyników organicznych

Sposobów na zwiększenie CTR z pewnością jest sporo, tutaj opiszę jeden z nich. Dodatkowym atutem jest fakt, że po zastosowaniu przedstawionego przykładu wyniki wyszukiwania dla naszej witryny będą wyglądały o wiele atrakcyjniej.

Emoji a CTR

Pomysł nie jest oczywiście nowy, ale moim zdaniem wart uwagi. Sam stosuję emoji np. w opisach stron (meta description) i tytułach (title) z powodzeniem.

Emoji w meta description

Emoji w meta description

Uważam, że emoji wygląda ładnie i uatrakcyjnia wygląd zarówno strony w przeglądarce (title) jak i SERP’y (description) i oczywiście przykuwa uwagę, co może zwiększyć klikalność.

Emoji w tytule strony

Emoji w tytule strony

Implementacja emoji w znacznikach meta

Stosowanie emoji w znacznikach meta jest bardzo proste. Należy przejść na stronę http://emojipedia.org/ wybrać kategorię np. travel/places i ikonę np. house (http://emojipedia.org/house-buildings/). Następnie klikamy przy „Copy and paste this emoji”: Copy i już, skopiowaną „ikonę” wklejamy w meta description lub title.

Osobiście emoji dla description ustawiam tylko dla strony głównej, a dla title dla całej witryny (site-wide).

 

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

4
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Jak długo trwa odświeżenie danych w SERPach po dodaniu emoji? Czy google zawsze w końcu je zaktualizuje?

    • 2

      Jeśli witryna jest znana to maksymalnie kilka dni. W innych przypadkach warto ręcznie w Google Search Console pobrać stronę jako bot Google i przesłać do indeksu. Powinno być szybko widoczne.

      Odnośnie emoji w SERPach nie zawsze Google je pokazuje. W description nie ma z tym większych problemów, w title gorzej.

  2. 4

    Witam. Nie wszystkie skryptu obsługują emoji. Chociaż można też za pomocą unicode wstawiać. Jeśli nie działa wklejenie, to jak to najlepiej wstawiać w sytuacjach, gdy edytor description np. nie obsługuje, ale żeby Google je odczytało? Da się jakoś to zrobić bez przeróbek CMS??

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj