Upiększ swoje SERPy i zwiększ CTR
Spis treści:
Wysokie pozycje w wynikach naturalnych to nie wszystko, liczy się także klikalność (ang. CTR). Oczywiście nic nie przebije pozycji TOP1, jednak gdy nasza witryna pojawia się trochę niżej w wynikach wyszukiwania warto pomyśleć o zwiększeniu klikalności z wyników wyszukiwania. W ekstremalnych przypadkach może się okazać, że ilość wejść na naszą witrynę będzie większa niż na tą domenę, która znajduje się wyżej w SERP’ach.
Sposoby na zwiększenie CTR z wyników organicznych
Sposobów na zwiększenie CTR z pewnością jest sporo, tutaj opiszę jeden z nich. Dodatkowym atutem jest fakt, że po zastosowaniu przedstawionego przykładu wyniki wyszukiwania dla naszej witryny będą wyglądały o wiele atrakcyjniej.
Emoji a CTR
Pomysł nie jest oczywiście nowy, ale moim zdaniem wart uwagi. Sam stosuję emoji np. w opisach stron (meta description) i tytułach (title) z powodzeniem.
Uważam, że emoji wygląda ładnie i uatrakcyjnia wygląd zarówno strony w przeglądarce (title) jak i SERP’y (description) i oczywiście przykuwa uwagę, co może zwiększyć klikalność.
Implementacja emoji w znacznikach meta
Stosowanie emoji w znacznikach meta jest bardzo proste. Należy przejść na stronę http://emojipedia.org/ wybrać kategorię np. travel/places i ikonę np. house (http://emojipedia.org/house-buildings/). Następnie klikamy przy „Copy and paste this emoji”: Copy i już, skopiowaną „ikonę” wklejamy w meta description lub title.
Osobiście emoji dla description ustawiam tylko dla strony głównej, a dla title dla całej witryny (site-wide).
Jak długo trwa odświeżenie danych w SERPach po dodaniu emoji? Czy google zawsze w końcu je zaktualizuje?
Jeśli witryna jest znana to maksymalnie kilka dni. W innych przypadkach warto ręcznie w Google Search Console pobrać stronę jako bot Google i przesłać do indeksu. Powinno być szybko widoczne.
Odnośnie emoji w SERPach nie zawsze Google je pokazuje. W description nie ma z tym większych problemów, w title gorzej.
Dzięki 🙂
Witam. Nie wszystkie skryptu obsługują emoji. Chociaż można też za pomocą unicode wstawiać. Jeśli nie działa wklejenie, to jak to najlepiej wstawiać w sytuacjach, gdy edytor description np. nie obsługuje, ale żeby Google je odczytało? Da się jakoś to zrobić bez przeróbek CMS??