Podsumowanie Black Friday 2016 – trendy według Google
Ostatnie zakupowe „święta” – Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy – już za nami. Co Google mówi nam o Black Friday 2016? Kto najbardziej zyskał na promocyjnym szale? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Według danych dostarczanych przez Google Trends, zainteresowanie słowem kluczowym „Black Friday” w okresie 20-26 listopada wzrosło o około 19% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Można zaobserwować też regularny wzrost w poprzednich latach. W tym roku wykres dotknął jednak maksymalnej wartości w przyjętej przez Google 100-punktowej skali. Co zatem będzie dalej?! 🙂
Przyjrzyjmy się statystykom bliżej i zerknijmy na nasze podwórko. Co ciekawe, fraza „Black Friday 2016” w ciągu ostatniego tygodnia była dużo częściej wyszukiwana przez mieszkańców województwa mazowieckiego niż przez Wielkopolan – 94 do 76 w przyjętej skali. Jakie podobne słowa kluczowe interesowały Polaków w tym okresie? Przede wszystkim związane z promocyjnym zakupem iPhone’a i Czarnym Piątkiem w sklepach Media Expert, Sephora, Zara, Douglas, Saturn, Reserved oraz C&A.
Jeśli chodzi natomiast o podobne, zdobywające popularność w tym okresie tematy i firmy, duże wzrosty odnotowali: Saturn, Auchan i Douglas (+350%), wiele zyskały również takie sklepy, jak: New Yorker, Bershka czy Stradivarius. Saturn wygrywa jako firma w wynikach z całego świata (+300%).
Jak widać – dominują elektronika, perfumy i ubrania. Wielu konsumentów myśli już z pewnością o gwiazdkowych prezentach. Jednak według Think With Google, tylko sklepy z elektroniką zyskują swój peak sprzedażowy podczas Black Friday – pozostałe branże notują najwyższe wyniki bliżej Świąt Bożego Narodzenia.
Think With Google sugeruje też, że sklepy internetowe największy ruch obserwują w Czarny Piątek pomiędzy 14:00 a 16:00. Co ciekawe, zainteresowanie frazami związanymi z Black Friday 2016 osiągnęło punkt kulminacyjny tuż przed końcem promocji – około północy.
Zachęcamy do badań za pomocą Google Trends na własną rękę – jak można zauważyć, narzędzie oferuje naprawdę sporo informacji o wzrostach zainteresowania zapytaniami i tematami. Przy okazji zapraszamy też do skorzystania z naszej świątecznej promocji na kampanie PPC.
Źródła:
https://www.google.pl/trends/explore?q=black%20friday
https://www.google.pl/trends/explore?date=now%207-d&geo=PL&q=black%20friday%202016
https://www.google.pl/trends/explore?date=now%207-d&geo=PL&q=black%20friday
https://www.thinkwithgoogle.com/infographics/black-friday-store-traffic-data.html