Konwersje telefoniczne, które prowadzą do sprzedaży
Spis treści:
Mobilne reklamy typu „kliknij, aby połączyć” sprawiły, że konsumenci mogą dziś łatwiej dzwonić do wybranej firmy. Liczba połączeń nieustannie rośnie i wszystko wskazuje na to, że taki trend się utrzyma. Szacuje się, że w 2019 roku firmy w USA uzyskają prawie 162 miliardy połączeń ze smartfonów – to wzrost o 73% w porównaniu z rokiem 2015.
Połączenia telefoniczne są dla wielu firm jednym z głównych rodzajów konwersji, jednak często trudno jest zmierzyć podróż klienta, która zaczyna się online, od reklamy w wyszukiwarce, a kończy rozmową telefoniczną. Dlatego wprowadzono importowanie konwersji telefonicznych – funkcję, która pozwoli reklamodawcom precyzyjniej przypisywać przychody z połączeń telefonicznych do kampanii AdWords. W najbliższych tygodniach zostanie ona udostępniona wszystkim reklamodawcom.
Zobacz, które części kampanii generują najcenniejsze połączenia
Dotychczas reklamodawcy mogli mierzyć konwersje telefoniczne na podstawie czasu trwania połączenia. Reklamodawca z branży turystycznej mógł na przykład zauważyć, że rozmowy z klientami, którzy dokonują nowej rezerwacji, trwają zazwyczaj co najmniej minutę, a następnie ustawić jedną minutę jako minimalny czas trwania połączenia wymagany, by policzyć je jako konwersję.
Importowanie konwersji telefonicznych pozwala pójść o krok dalej i zmierzyć rzeczywistą wartość płatnych połączeń z witryny oraz z reklam mobilnych typu „kliknij, aby połączyć”. Dzięki tej funkcji można rozdzielić różne rodzaje działań klientów, mające zróżnicowaną wartość. Wspomniany reklamodawca z branży turystycznej może na przykład przypisać różne kwoty przychodów do różnych rodzajów połączeń, takich jak nowe rezerwacje, zapytania o ceny, obsługa klienta czy połączenia prowadzące do sprzedaży dodatkowej. Dzięki danym z importowania konwersji telefonicznych reklamodawca może automatycznie optymalizować stawki za słowa kluczowe, używając automatycznego określania stawek docelowego ROAS, aby otrzymywać więcej wartościowych połączeń.
Co jest potrzebne do importowania konwersji telefonicznych
Aby importować do AdWords dane konwersji telefonicznych, wystarczą trzy informacje:
- Numer telefonu rozmówcy (ID rozmówcy)
- Czas rozpoczęcia połączenia
- Czas trwania połączenia
Dane te pozostaną bezpieczne, podobnie jak prywatność klientów. Na ich podstawie przypiszemy konwersje do połączeń uzyskanych z AdWords. Konwersje będą przypisywane aż do poziomu słowa kluczowego, by ułatwić zidentyfikowanie części kampanii, które generują najcenniejsze konwersje telefoniczne i w które warto inwestować środki na reklamę.
Więcej informacji o importowaniu konwersji telefonicznych znajduje się w Centrum pomocy.
Źródło: Google AdWords
Reklamy typu „tylko połączenie” coraz lepiej się sprawdzają, dlatego
Jak najbardziej warto monitorować dane z importowania konwersji telefonicznych. Bardzo pomaga to w optymalizowaniu kampanii!