Żegnaj PageRanku?
Spis treści:
Koniec cyfr? Niestety, a może w końcu? Z pewnością wiele osób ucieszy się, a inni odczują strach. Nieoficjalne chodzą słuchy, że Google zamierza zrezygnować z aktualizacji „widocznego” PageRanku.
„PageRank is something that we not have updated for a year now and we probably not going to be updating it going forward, at least in the Toolbar PageRank”
Widoczny, mam tu na myśli PageRank pokazywany w Toolbarze i widoczny we wszelkiego rodzaju narzędziach na nim bazujących.
Dobrze czy źle?
Jak przy każdych większych zmianach trzeba będzie przestawić tok myślenia oraz zmienić przyzwyczajenia. W początkowej fazie mogą pojawić się problemy z wyborem linków, ale z pewnością każdy znajdzie własne rozwiązania.
Skąd linki?
Na dzień dzisiejszy widzę pewien kłopot z wyborem linków. Dotychczas teoretycznie było jasne, które linki są dobre, a które nie. Wyższy PageRank był informacją, że link jest bardziej wartościowy. Z kolei odnośniki bez PageRanku były raczej omijane.
Gdy nie będzie aktualizacji cyfr, wybór odnośników pozostanie na wyczucie? Oczywiście jesteśmy w stanie w pewnym stopniu ocenić jaki link będzie dobry, a jaki nie. Pytanie ile dobrych linków (działających na wzrosty pozycji) pominiemy, bo zostaną uznane za mniej wartościowe?
Ostatecznie pozostaną do dyspozycji inne narzędzie oceny – Ahrefs czy MajesticSeo. Całkiem możliwe, że powstanie nowe oprogramowanie dostosowane stricte pod kątem oceny jakości odnośników.
Na koniec film w temacie:
Foto: vabulous.com/
[…] albo wysokie Topical Authority – tak jak kiedyś mówiono o Page Ranku. Temu, czym jest Topical Authority i jak kształtuje świat SEO poświęcony jest poniższy […]