Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Przydatne narzędzia podczas pozycjonowania

Przed samym procesem pozycjonowania specjalista SEO powinien zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów, dzięki którym zarówno on jak i korzystający z jego usług klient będą zadowoleni. Obecnie wybijanie w górę pojedynczych fraz niekoniecznie musi się wiązać ze wzrostem liczby odwiedzin na stronie. Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że osoby korzystające z wyszukiwarek precyzyjniej określają zapytania. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z usług pozycjonowania na przynajmniej kilka fraz, a na popularności zyskuje pozycjonowanie long tail.

Narzędzia propozycji słów kluczowych

Frazy obarczone podobnym stopniem trudności mogą generować diametralnie różną ilość odwiedzin będąc na podobnych pozycjach. Chcąc zadbać o kwestię optymalnego doboru słów kluczowych warto skorzystać z narzędzia ich propozycji KeywordToolExternal, określającym orientacyjny ruch na dane frazy na przestrzeni ostatnich okresów (w rzeczywistości ruch podawany w dopasowaniu ścisłym jest o kilka, a nawet kilkanaście razy mniejszy).

Kolejne przydatne narzędzie to bez wątpienia Google Auto Suggest, czyli lista podobnych zapytań generowanych przez wyszukiwarkę podczas formułowania frazy kluczowej.

Kolejna kwestia to trendy w danych wyszukiwarkach – ruch generowany przez dane frazy może mieć charakter okresowy, dlatego warto przy wyborze słów kluczowych wspomóc się narzędziem Google Insights for Search. Odpowiednia analiza wykresu pomoże nam z pewnością w zaplanowaniu działań mogących zwiększyć odwiedzalność strony klienta poprzez uzyskanie wysokich pozycji na słowa kluczowe właśnie wtedy, gdy wskaźnik popularności danych fraz będzie osiągał maksymalne wartości.

Analizowanie konkurencyjności

O trudności danej frazy świadczy tak naprawdę moc konkurencji. Im jest ona większa, tym trudniej jest nam „wbić się” na wysokie pozycje. O sile konkurencji świadczą przede wszystkim linki przychodzące, a konkretnie ich jakość i ilość. Przy analizie warto zatem skorzystać z takich narzędzi jak Yahoo Site Explorer oraz Majestic SEO z tym, że drugie z nich jest bardziej precyzyjne i szybciej reaguje na faktyczny przyrost linków.

O wartości serwisu konkurencji i rozkładzie atrybutu anchor text z odnośnikami do strony może nas poinformować Open Site Explorer, opierający się na algorytmach przygotowanych przez SEOmoz. Warto podczas analizy zwrócić uwagę przede wszystkim na liczbę linkujących do witryny domen.

Informację o ogólnej liczbie odnośników znaleźć można również w Google Webmaster Tools (Narzędzia Google dla Webmasterów).

Osoby zainteresowane bardziej kompleksową analizą konkurencji mogą zdecydować się na płatne narzędzie o nazwie Market Samurai.

Monitorowanie efektów działań SEO

Po rozpoczęciu działań pozycjonerskich koniecznością jest badanie na bieżąco pozycji fraz kluczowych klienta, którymi się zajmujemy. Przydatnym darmowym narzędziem okaże się dla nas Free Monitor for Google, natomiast dla osób szukających bardziej profesjonalnych analiz wartą polecenia pozycją będzie z pewnością płatne Web CEO, przydatne szczególnie dla sporządzania szczegółowych raportów z prac.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Ja osobiście mogę polecić SEO SpyGlass – jest darmowa wersja która sprawdza do 1100 BL bez znalizy anchorów, PR itp., jednak zawsze coś.

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj