Oznaczenie „tymczasowo zamknięte” w Google Moja Firma
Sytuacja epidemiczna w Polsce i na świecie zmienia się wyjątkowo dynamicznie. Przekazywanie wartościowych informacji zawsze było dla Google priorytetem, dlatego nic dziwnego, że firma na bieżąco reaguje na te zmiany i dostosowuje wyniki wyszukiwania do aktualnych wydarzeń związanych z koronawirusem.
W dniu 25.03.2020, konto Google My Business (Google Moja Firma) opublikowało na Twitterze wiadomość o nowej opcji. Wprowadzono możliwość poinformowania klientów o tymczasowym zamknięciu firmy.
Jest to nowa zmiana, która pojawiła się w celu dostosowania wyników map Google do aktualnej sytuacji.
If your business will close temporarily or is seasonal, you can update your locations to “Temporarily closed.” Learn more: https://t.co/XbDEQ69Hgg
— Google My Business (@GoogleMyBiz) March 25, 2020
To bardzo istotna informacja dla każdego biznesu, który jest tymczasowo zamknięty wskutek epidemii Covid-19.
Informacje z pomocy Google – w języku polskim:
https://support.google.com/business/answer/9790266?hl=pl&ref_topic=4596687
Dodatkowe możliwości oznaczenia firmy
Jednak nie wszystkie firmy zamykają działalność z powodu epidemii koronawirusa – część z nich pracuje na zmienionych zasadach. W odpowiedzi na tweet Google My Business pojawiły się prośby użytkowników o dodatkowe możliwości tagowania firmy.
Może to być:
- otwarcie tylko po uprzednim umówieniu,
- zamknięcie biura, ale nie całej firmy (istotne w przypadku, gdy firma pracuje zdalnie),
- zamknięcie lokalizacji dla klientów, ale z możliwością obsługi telefonicznej/online.
Czy Google odpowie na ich apel?
Tego niestety nie wiemy, ale bacznie monitorujemy sytuację i oczywiście trzymamy kciuki za szybkie opanowanie epidemii!