Czy Twoja witryna potrzebuje pozycjonowania?
Spis treści:
Jesteś przedsiębiorcą. Świadczysz usługi, masz e-sklep, sprzedajesz. Oczywiście chcesz zaistnieć w sieci i pokazać w niej swoją firmę w jak najlepszym świetle, by sprzedać siebie, swoje produkty i usługi.
Strona www powstała i jesteś z niej jak najbardziej zadowolony – jest funkcjonalna, a jej nowoczesna szata graficzna cieszy oko. Tylko, czy to wystarczy, by koło fortuny zaczęło się samo
kręcić? Zadajesz sobie pytanie, jak możesz promować swoją stronę i czy Twoja witryna potrzebuje pozycjonowania? Odpowiedź brzmi: (głośne) TAK.
Popularność witryny a SEO
Funkcjonalność, oraz estetyczna szata graficzna nie sprawią, że nagle dzięki tym cechom trafi ona od razu do grupy docelowej.
Dlaczego? Ponieważ jest kroplą w oceanie, który nazywa się Internet. Sama z siebie nie wypłynie na jego powierzchnię. Potrzeba zatem odpowiedniej praktyki popartej wiedzą i doświadczeniem, które sprawią, że strona zacznie się piąć wysoko w wynikach wyszukiwania. I tu właśnie powinno wkroczyć pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). Jest to zespół technicznych działań mających na celu uatrakcyjnienie witryny i zoptymalizowanie jej w taki sposób, by ta była jak najprzychylniej postrzegana przez Google.
Skutkiem podjętych działań jest wyświetlanie jej jako wartościowego wyniku na wysokich pozycjach, dla – kluczowych dla Twojej firmy – zapytań wpisywanych przez potencjalnych klientów.
Jeżeli ciągle jeszcze nie jesteś przekonany czy warto pozycjonować swoją stronę, poniżej znajdziesz kilka argumentów, które potwierdzą, że podjęcie współpracy z agencją SEO jest słusznym wyborem.
-
Optymalizacja strony
Po pierwsze: strona www wymaga pozycjonowania, ponieważ w skład tych praktyk wchodzą czynności mające na celu zoptymalizowanie jej pod kątem wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Innymi słowy, należy na początku uporządkować witrynę pod wytyczne Googla, by grunt, na którym przyjdzie pracować specjalistom, był zdatny pod uprawę. Wymaga to dokładnej analizy witryny, m.in. jej kodu źródłowego, nagłówków, tytułów stron, itp. Należy usunąć niechciane linki, zainstalować/dostosować narzędzia analityczne i sprawdzić, czy treści się nie powielają.
-
Tworzenie treści
Po drugie: jak wiadomo, Google jest wyszukiwarką tekstową. Twoja strona już posiada treści. Natomiast nie oznacza to, byś spoczął na laurach. Treści należy dokładać sukcesywnie – im więcej jest ich na stronie, tym bardziej buduje ona swoją wiarygodność w oczach Googla, który lubi serwisy rozwijające się. Treści na stronie www są związane ze słowami kluczowymi, które, jak najlepiej dobrane, usprawnią dotarcie właściwej grupy docelowej do Twoich usług lub produktów.
-
Pozyskiwanie odnośników (link bulding)
Po trzecie: pozycjonowanie witryny jest niezbędne, gdyż w skład tych działań wchodzi również linkowanie strony z zewnętrznych przestrzeni, w których porusza się potencjalny klient. Są to portale partnerskie Googla (WP, Onet), wartościowe blogi, poczytne fora, katalogi, etc. Dodatkowo, profesjonalna agencja SEO zaproponuje Tobie własne strony zapleczowe, które będą budowały jeszcze większy autorytet strony w oczach Googla.
-
Strategia marketingowa
Po czwarte: potrzebujesz indywidualnie dobranej strategii na podstawie analizy Twojej konkurencji – to również wchodzi w skład dobrego pozycjonowania. Wiesz już, że Twoja witryna jest jedną z wielu. Musi zatem zacząć się odróżniać na tle podmiotów rywali. Nie oznacza to jednak kopiowania działań konkurencji, której strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania, a znalezienie unikatowego sposobu na wykorzystanie potencjału strony, który pozwoli na zdobycie przewagi nad rywalami.
Przykładowo – w bardzo trudnej i przesyconej branży obuwniczej ciężko byłoby pozycjonować strony www na np. frazę „buty”, czy „obuwie sportowe”. Zadaniem specjalisty jest zatem znalezienie indywidualnego sposobu umożliwiającego lepsze indeksowanie strony w Google np. odejście od pozycjonowania na pojedyncze frazy i wybijanie jej w górę poprzez całą treść, jaka jest na stronie (SEO.2.0.).
-
Praca specjalisty SEO
Po piąte: z pozycjonowaniem witryny nie poradzisz sobie sam. Stworzenie własnego, wewnętrznego działu SEO wiąże się z zatrudnieniem dodatkowej, wyspecjalizowanej kadry, co pociąga za sobą dodatkowe obciążenia finansowe dla Twojego biznesu.
Oczywiście zdarzają się przedsiębiorcy, którzy sami biorą się za pozycjonowanie strony z lepszym, bądź gorszym skutkiem. Natomiast ten czas można byłoby przeznaczyć o wiele lepiej, na przykład dla własnego klienta. Przedsiębiorca jest od zarabiania, agencje SEO od właściwej opieki nad serwisem, który ma zacząć sprzedawać. Profesjonalna agencja w ramach usługi pozycjonowania zaproponuje Tobie opiekę kilku specjalistów (Pozycjoner, Team Leader, Dyrektor Działu SEO, Dział Obsługi). Ty z kolei możesz w spokoju obserwować rosnące saldo Twojego konta bankowego.
Wsparcie profesjonalistów – klucz do sukcesu
Zapewne sam jesteś jednym z 91% statystycznych internautów, którzy wyszukują produkty i usługi poprzez Google. Przeglądasz strony wysoko wypozycjonowane i to przez nie dokonujesz zakupu, zapytania telefonicznego lub mailowego. Dlaczego więc Twoja strona nie ma być jedną z tych, które plasują się w TOP 10? Podejmij działanie i zacznij sprzedawać!