9 złotych porad Matta Cuttsa – co sugeruje guru Google?
Wywiad z Mattem Cuttsem, czyli najnowsze porady guru Google można znaleźć na anglojęzycznym blogu stonetemple.com. A oto, co nam podpowiada:
1. Jeżeli dwie strony posiadają taką samą treść, ale przeredagowaną, to dla Google w dalszym ciągu są traktowane jako duplikaty. Aby druga strona była postrzegana za wartościową, powinna wnosić nowe informacje. W ten sposób będzie postrzegana jako lepsza i wartościowsza.
2. Zalecane są informacje dodatkowe, których inne strony nie oferują. Co może się znaleźć na mojej stronie, czego nie ma na innych ?
3. Nisza jest kluczem, czyli temat lub branża, której się jeszcze nikt nie podjął. Matt podpowiada, że to lepsze rozwiązanie, niż konkurowanie z najsilniejszymi grubymi rybami. Dobrym odniesieniem jest strona turystyczna hipmunk.com. Prezentowany jest na niej graficzny plan lotów.
4. Powielanie treści na wielu podstronach nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wzorcem jest sieć pizzeri z 60 oddziałami, gdzie dla każdego miasta istnieje strona zawierająca ten sam opis. Zamiast tego powinien znaleźć się kontakt (adres) i kilka unikalnych zdań o lokalizacji.
5. Zalecane jest stworzenie wartościowej unikalnej strony. Dopiero w tedy promowanie jej linkami.
6. PR (Public Relations) i strona marketingowa powinny stać na pierwszym miejscu podczas linkowania. Umocni się w ten sposób wizerunek marki. Należy unikać zamieszczania linków w nie odwiedzanych miejscach.
7. Infografika. Jeśli zamieszczone w niej linki nie są powiązane z tematem – stracą na znaczeniu.
8. Wykupienie reklam w Google AdWords nie ma wpływu na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania..
9. Rozwój oraz funkcje wykrywania słabej jakości linków i treści będzie nadal rozwijany. Drogi na skróty nie ma.