7 wyników wyszukiwania, a może jednak 4?

Jakiś czas temu pojawiły się pierwsze informacje o zmianie prezentacji wyników wyszukiwania. Dotyczyły one ilości prezentowanych wyników wyszukiwania dla fraz powiązanych głównie z brandem i polegały na zmniejszeniu liczby wyników z 10 do 7. Przykładem może być wyrażenie kluczowe opisujące naszą firmę: „widzialni.pl”.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, wyświetlanych jest tylko 7 wyników. Ograniczenie liczby wyników do 7 wydawało mi się zaskakujące, jednak jeszcze bardziej zaskoczył mnie dzisiejszy wpis na blogu Piotra Cichosza (shpyo): 7 wyników wyszukiwania to zdecydowanie za dużo. Niedługo będzie ich 4!, który dotyczył prezentacji tylko 4 wyników.
Na swoim blogu Piotr przedstawił przykład, który potwierdza, że Google jest obecnie w trakcie testów wyświetlania jedynie czterech wyników wyszukiwania.
W moim przekonaniu, zmiana ta nie będzie miała dużego wpływu na ruch kierowany na strony klientów, ucierpieć mogą natomiast katalogi firm, które bardzo dużą część ruchu pozyskiwały z wyrażeń kluczowych dotyczących brandów.
Wszystko to robi się coraz bardziej ciekawe. Trzeba poczekać i zobaczyć jak będzie
Takie pytanie, czy wykorzystywanie domen Klientów do tworzenia śmieciowego zaplecza jest legalne. Ciekawe czy zacząć się z nimi anonimowo kontaktować 🙂
Co rozumiesz poprzez wykorzystywanie domen klientów do tworzenia śmieciowego zaplecza? Chodzi o wykorzystywanie subdomen klientów, tworzenie podstron z linkami? W moim przekonaniu nie jest to etyczne, ale jest legalne o ile umowa zawiera takie zapisy.